[Windows 7] Blue screen, code 0x00000074

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peertje1010
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-08 10:05
Dag,

Afgelopen week starte ik mijn pc op, echter zonder succes. Mijn pc laat een blauw scherm zien met de volgende code 0x00000074 (0x0000000000000002, 0xFFFF8800303B9EO, 00000000000000000xFFFFFFC0000014C) Tot nu toe heb ik nog net heel veel geprobeerd ik heb eerlijk gezegd ook geen idee wat te doen. Het gaat over een laptop van dell met een i3 en 4gb ram. Op het internet kon ik niet heel veel nuttigs vinden, graag hoor ik het als iemand raad weet met dit probleem! Het liefst zonder reset, maar als het echt niet anders kan moet het. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en alvast heeeeel erg bedankt! :)

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:55
MSDN: Bug Check 0x74: BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO (Windows Debuggers)
Resolution

Try restarting the computer by selecting "last known good configuration" in the boot options.
If the restart does not fix the problem, the registry damage is too extensive. You must reinstall the OS or use the Emergency Repair Disk (ERD) that you previously created by using the Windows Backup tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peertje1010
Ga het gelijk proberen! Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peertje1010
Het opstarten met laats bekende configuratie werkt niet , jij hebt het over de ERD weet je hoe ik hier kom? Of hoe ik dit moet uitvoeren? Ik ben er wel achter gekomen in de BIOS dat het probleem aan de HDD ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ERD is voor zover ik weet een term die hoort bij Windows 2000.

Heb je een originele DVD of heb je eerder een System Repair Disc gemaakt? (Control Panel\All Control Panel Items\Backup and Restore). Alvast een tip voor de volgende keer: maak bijv met Clonezilla een image na een succesvolle installatie en inrichting.

-
Op het internet kon ik niet heel veel nuttigs vinden
Je zult wel veel hebben gevonden bij zoeken op de code. Wat hielp niet? (En hoeven wij dus niet meer voor te stellen?)

Wat heb je gedaan voorafgaand aan de BSOD (als je hibernate/slaapstand gebruikt: de hele tijd voor de laatste keer opnieuw opstarten), bijv updates geinstalleerd? Aanpassingen gemaakt in de configuratie?

offtopic:
'BLUE SCREEN Windows 7 0x00000074' is wat SCHREEUWERIG. Er is geen letterlijke brand dus ik pas de titel wat aan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peertje1010
Bedant voor je reactie,

Ik heb helaas geen originele cd of andere disc.
Ik heb het volgende al geprobeerd: in de bios een check uitgevoerd om te kijken wat er niet goed functioneerd. Hier kwam de harde schijf uit met de volgende foutcode: 2000-01 42 selftest unsuccesfull status=7 hiermee zou ik naar dell mee moeten gaan maar helaas heb ik geen garantie op m'n laptop meer en dus kunnen ze me niet kostenpost verder helpen.
Verder heb ik " uw computer herstellen" uitgevoerd, de computer in veilige modus opgestart met opdrachtprompt. Opvallend is dat hij het blauwe scherm laat zien wanneer hij het volgende bestand heeft geladen: /WINDOWS/SYSTEM/DRIVERS/CLASSPNP.SYS hierna valt hij dus weg.
Ook heb ik " logboekregistratie van opstarten inschakelen " aan geklikt. Zonder resultaat helaas. Ook heb ik zoals hierboven al werd voorgesteld " laatst bekende juiste configuratie (geafanceerd) " uitgevoerd, ook zonder resultaat!

"Modus Active Directory herstellen" heb ik ook uitgevoerd. Ook zonder resultaat.

Ook heb ik Windows normaal opgestart, niks. Foutopsporingsmodus ook uitgevoerd niks opvallends. Hij herstart de computer gewoon om hem vervolgens weer te herstarten en het blauwe scherm te laten zien. Dan kom ik bij een venster met 2 opties: opstartherstel starten (aanbevolen) en Windows normaal starten. Bij optie 1 kom ik gelijk weer bij het zelfde scherm. Als ik optie 2 uitvoer herstart de computer en toon hij wederom hetzelfde scherm.

Ik heb volgens mij geen updates recent geïnstalleerd, wel is hij nadat hij is uitgevallen door een lege batterij opnieuw opgestart door mij waarbij jij tijdens het opstarten uitviel. Ik weet niet in hoe verre dit een probleem kan zijn , maar misschien dat je er iets mee kan!

Ik begin eigenlijk het idee te krijgen dat zelfs een fabrieksherstel niet mogelijk is, heb je hier namelijk geen Windows cd voor nodig? En kandit überhaupt wel in de boot up menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Kijk of je via de veilige modus of via de Windows setup dvd* een CHKDSK kan draaien.

*In de setup zit een recovery console.

[ Voor 38% gewijzigd door jeroen3 op 04-05-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peertje1010
Bedankt voor de reactie,

Als ik de pc opstart in veilige modus komt er een soort van cmd te voorschijn waar boven staat "Windows bestanden laden" dan laadt hij wat bestanden en toont vervolgens het blauwe scherm. Hij toont het blauwe scherm na het laden van /WINDOWS/SYSTEM/DRIVERS/CLASSPNP.S.

Over de recovery console, ik kan hem bij mij niet vinden. Als ik in de setup zit staan er de volgende kopjes: Main, Advanced, Security, Boot, Exit. Een recovery console kan ik niet vinden, doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

peertje1010 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:09:
... Hier kwam de harde schijf uit met de volgende foutcode: 2000-01 42 selftest unsuccesfull status=7 hiermee zou ik naar dell mee moeten gaan maar helaas heb ik geen garantie op m'n laptop meer en dus kunnen ze me niet kostenpost verder helpen...
Tja, maar een kapotte hard disk is een kapotte hard disk.
Tenzij je d'r nog eentje hebt liggen, gaat 't je geld kosten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
peertje1010 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:56:
Over de recovery console, ik kan hem bij mij niet vinden. Als ik in de setup zit staan er de volgende kopjes: Main, Advanced, Security, Boot, Exit. Een recovery console kan ik niet vinden, doe ik iets fout?
Dat lijkt op de bios. Niet de setup.
http://www.bleepingcomput...vironment-command-prompt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peertje1010
Bedankt voor jullie reacties,

1. Ik weet niet zeker of de hdd echt kapot is, het kan ook zijn dat het probleem aan de software licht en de software op de hdd staat dat er daar door een fout word aangegeven.

2. De site waar je naar door verwijst maakt gebruik van een Windows 7 CD, die heb ik helaas niet. Kan dit ook zonder cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:18
Forget it; een corrupte registry hive ga je niet repareren. Reinstall is de enige zinnige optie.
peertje1010 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:59:
1. Ik weet niet zeker of de hdd echt kapot is, het kan ook zijn dat het probleem aan de software licht en de software op de hdd staat dat er daar door een fout word aangegeven.
De BIOS check suggereert dat de disk een SMART self test niet succesvold doorstond. Met een live CD'tje (Linux, of zo'n disk vol handig system utilities) kun je de SMART attributes wel tevoorschijn toveren.

Gezien een registry hive stuk is verwacht ik dat je disk een vrij groot aantal bad sector heeft, of je hebt de loterij gewonnen. De hele disk wipen zou hem weer even kunnen laten functioneren, maar bij een groot aantal bad sectors is de kans groot dat je later weer tegen problemen aanloopt; in dat geval is de disk simpelweg afgeschreven.
2. De site waar je naar door verwijst maakt gebruik van een Windows 7 CD, die heb ik helaas niet. Kan dit ook zonder cd?
Nope. Maar daar ging je de boel toch al niet mee redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peertje1010
Dus als ik het goed begrijp moet ik mijn hdd vervangen? Ik doe me best het te volgen maar is er überhaupt nog een optie waar mee ik mijn laptop kan redden? Zo ja wat moet ik hier voor precies doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 15:30
Nieuwe harde schijf + verse windows installatie en 't probleem is opgelost denk ik.
En als je dan een ssd-schijfje aanschaft in plaats van een 'normale" harde schijf
wordt je laptop nog een stukje sneller ook :)
Wel even checken of dat in / bij jouw laptop gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Je kunt de data misschien redden via een Ubuntu live CD. Dat kun je bestanden kopieren naar een externe hdd of usb stick.

Je kunt de hele laptop "redden" door de harde schijf te klonen naar een nieuwe, en checkdisk uit te voeren.
Maar dat kan alleen als chkdsk ook daadwerkelijk de bestanden van de hive kan repararen. Dat is een gok, en werkt waarschijnlijk niet.

Je kunt Windows opnieuw installeren via de backup partitie van de laptop fabrikant (als die nog intact is na het klonen), of via de herstel dvd. Die krijg je er vaak bij.
Heb je geen DVD, dan moet je op zoek naar een DVD die overeenkomt met de versie genoteerd op de sticker op de onderzijde (of onder accu) van de laptop. Microsoft biedt ver verstopt op de site downloadbare iso's aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peertje1010
Ik moet dus iniedegeval een nieuwe HDD aanschaffen, en deze zelf inbouwen of laten inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:18
Ik zou eerst de SMART data van je huidige disk checken, bijvoorbeeld met een Ubuntu LiveCD die je op een USB-stickje zet. Verolgens kun je de SMART data uitelezen.

Als daar inderdaad uitkomt dat de harddisk (hoogstwaarschijnlijk) niet te redden valt kun je een nieuwe harddisk kopen. Waarschijnlijk heb je zelfs veel meer baat bij een SSD - de MX/BX series van Crucial is een prima koop.
Pagina: 1