Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik hoop dat ik hier op de juiste plaats ben voor mijn vraag.

Ik heb een beveiligings camera; Zmodo.
De opnames worden weggeschreven op mijn NAS WD My Cloud.
Die bestanden zijn als ik het goed begrijp .264 bestanden.
Als ik zo'n bestand wil bekijken op mijn Android toestel krijg ik de melding dat ik niet het juiste programma heb om die bestanden te bekijken.
Ik wordt dan doorverwezen naar Google Play en daar krijg ik een hele reeks apps voorgeschoteld.
Ik dat dat ik er zeker 10 geprobeerd heb maar niet dat lukt.

Is hier iemand die weet welke app ik moet instaleren op mij Android toestel om die bestanden wel kunnen af te spelen?

En dan nog; ik kan die camera ook bekijken via de app Zsight is speciaal voor Android) en ik kan daar ook opgeven dat er moet opgenomen worden.
Weet iemand hoe ik die beelden dan kan opslaan op mijn NAS?

Sorry als ik hier verkeerd bezig ben

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ga eerst eens uitzoeken welk formaat die bestanden werkelijk zijn. Extensies zeggen niets. Ik kan een .doc naar .txt hernoemen, maar dat verandert de inhoud niet opeens naar plain text. Gooi 't eens in VLC op je computer of zoek een programma dat kan achterhalen wat voor bestand 't is. Linux heeft bijvoorbeeld het 'file' commando, wat probeert te achterhalen wat voor soort bestand het is (video, en wat voor soort het dan is). Windows zal vast een soortgelijk ding hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De extensie suggereert in ieder geval Wikipedia: H.264/MPEG-4 AVC maar dat zegt nog niets over de gebruikte container.

Ik zou zeggen: kijk gewoon in de documentatie van Zmodo ;) http://kb.zmodo.com/index...el&cat=1&id=11&artlang=en bijvoorbeeld.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• onkeltje
Hero of Time schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:07:
Ga eerst eens uitzoeken welk formaat die bestanden werkelijk zijn. Extensies zeggen niets. Ik kan een .doc naar .txt hernoemen, maar dat verandert de inhoud niet opeens naar plain text. Gooi 't eens in VLC op je computer of zoek een programma dat kan achterhalen wat voor bestand 't is. Linux heeft bijvoorbeeld het 'file' commando, wat probeert te achterhalen wat voor soort bestand het is (video, en wat voor soort het dan is). Windows zal vast een soortgelijk ding hebben.
Dat is het nu juist.
Op mijn PC speelt dat gewoon af met ZPlayer en dat is geen probleem.

Bij de eigenschappen van dat bestand staat ook dat het een .264 bestand is en dat het wordt afgespeeld met ZPlayer.

Voor mijn Android toestel vindt ik zo'n Zplayer niet :(
Dus ik kan die filmpjes wel draaien als ik de Zsight open en daar zo'n bestand aanklik.
Maar als ik naar WD My Cloud ga en ik selecteer daar een bestand in de lijst dat krijg ik de melding dat ik geen speler heb. :?
Zou Android dan niet weten wat die in huis heeft?? :)

Maar ja, daar zou ik nog kunnen mee leven maar dat ik tijdens het opnemen niet kan kiezen voor MY Cloud als opslagplaats dat vind ik helemaal jammer.
Er is namelijk niet voldoende plaats om bijvoorbeeld een ganse dag op te nemen.

• onkeltje
F_J_K schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:32:
De extensie suggereert in ieder geval Wikipedia: H.264/MPEG-4 AVC maar dat zegt nog niets over de gebruikte container.

Ik zou zeggen: kijk gewoon in de documentatie van Zmodo ;) http://kb.zmodo.com/index...el&cat=1&id=11&artlang=en bijvoorbeeld.
Ja, op de site van Zmodo ben ik lang bezig geweest maar als ge daar ergens op klikt ziet ge niets meer.
Ik heb daar ook gechat om te vragen hoe ik op mijn PC iets kon opslaan naar mijn NAS en die beweerde dat het gewoon niet ging ... slimme gasten daar. :?
Dat heb ik dan na lang zoeken en proberen toch zelf gevonden. :)

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-11 17:34
Vroegah gebruikte ik nog wel eens gSpot (http://www.headbands.com/gspot/) voor codec info. Maar ik zou gewoon VLC downloaden, speelt eigenlijk alles wel af. (Rename voor de grap de extensie eens naar .mkv)

[ Voor 13% gewijzigd door Biersteker op 03-05-2015 16:43 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

onkeltje schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:41:
Ja, op de site van Zmodo ben ik lang bezig geweest maar als ge daar ergens op klikt ziet ge niets meer.
Ik heb daar ook gechat om te vragen hoe ik op mijn PC iets kon opslaan naar mijn NAS en die beweerde dat het gewoon niet ging ... slimme gasten daar. :?
Dat heb ik dan na lang zoeken en proberen toch zelf gevonden. :)
Dat begrijp ik niet, de downloads doen het hier gewoon. :)

Althans, ik heb 1 link geprobeerd, waarna AVIGenerator2.0_ENG_V2.0.0.4_20110901 werd gedownload welke de files kan omzetten. Al is dat natuurlijk geen direct-kijken maar met een omweg
Ook bevestigt die pagina dat het inderdaad H.264 is.

offtopic:
Het is goed om in de topicstart te zeggen welke pogingen zijn geprobeerd maar niet werkten. Dan hoeven anderen niet dezelfde zoektocht te maken voor je.

Dezelfde pagina suggereert dat kopieren van de opnames alleen kan naar USB drive (naast kijken via de apps en de website). Of dat het geval is weet ik niet, misschien kan je iets van een FTP-client gebruiken oid.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• onkeltje
Biersteker schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:42:
Vroegah gebruikte ik nog wel eens gSpot (http://www.headbands.com/gspot/) voor codec info. Maar ik zou gewoon VLC downloaden, speelt eigenlijk alles wel af. (Rename voor de grap de extensie eens naar .mkv)
Ik heb zelfs meer dan één VLC geïnstalleerd maar geen enkele die goesting heeft om een video te laten zien ;)

Ik heb een bestand voor de grap ook eens gerenamed, ik krijg dan niet onmiddellijk de waarschuwing dat er geen speler is.
Ik krijg dan wel twee mogelijkheden om te spelen.
De ene is VLC en de ander is Video.
Ik heb ze beiden eens laten doen en ze doen inderdaad hun best maar uiteindelijk geven ze het op zonder het filmpje te tonen.
Maar ze probeerde het wel ;)

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-11 17:34
onkeltje schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:55:
[...]

Ik heb zelfs meer dan één VLC geïnstalleerd maar geen enkele die goesting heeft om een video te laten zien ;)

Ik heb een bestand voor de grap ook eens gerenamed, ik krijg dan niet onmiddellijk de waarschuwing dat er geen speler is.
Ik krijg dan wel twee mogelijkheden om te spelen.
De ene is VLC en de ander is Video.
Ik heb ze beiden eens laten doen en ze doen inderdaad hun best maar uiteindelijk geven ze het op zonder het filmpje te tonen.
Maar ze probeerde het wel ;)
Dan toch even kijken met gSpot lijkt mij. Dan heb je iig codec informatie.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Misschien kan je ook ergens een voorbeeld uploaden.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:46

Twazerty

AVCHDCoder developer

.264 kan ook duiden dat het een raw bestand is zonder container. Niet alle spelers vinden een ruw .264 bestand leuk en vereisen een container. Met MKVMergeGui kun je er een mkv bestand van maken. Kans dat een android mediaspeler zoals MX Speler / MX Player / VLC het dan wel snappen.

Met de tool MediaInfo kun je de specs van een bestand bekijken zoals container en codec.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• onkeltje
Biersteker schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:59:
[...]

Dan toch even kijken met gSpot lijkt mij. Dan heb je iig codec informatie.
Volgens gSpot is het een mpeg bestand.
Ik had het bestand eerder ook al eens hernoemd naar mpeg en dan werd ook geprobeerd om het af te spelen maar dat lukte ook niet.
Maar ja, zo maar iets hernoemen werkt al niet gauw hé, normaal moet het dan gecompileerd worden dacht ik maar daar heb ik geen programma voor.

• onkeltje
Twazerty schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:16:
.264 kan ook duiden dat het een raw bestand is zonder container. Niet alle spelers vinden een ruw .264 bestand leuk en vereisen een container. Met MKVMergeGui kun je er een mkv bestand van maken. Kans dat een android mediaspeler zoals MX Speler / MX Player / VLC het dan wel snappen.

Met de tool MediaInfo kun je de specs van een bestand bekijken zoals container en codec.
Ik ben er zeker van dat MKVMergeGui goed gaat werken maar of ik daar wat aan heb is een andere vraag.
Als ik ergens anders op de wereld ben moet ik eerst naar huis achter mijn PC gaan zitten om van die bestanden MKV bestanden te maken en dan pas kan ik ze afspelen op mijn Android toestel.
Nee, dat is niet mijn bedoeling.
Een MKVMergeGui voor Android kan ik niet vinden in de Play :(
Ik ben er ook zeker van dat VLC die MKV bestanden aankan, daar twijfel ik niet aan.
Ik vind het wel fijn dat je helpt meedenken. _/-\o_

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als het volgens gSpot een MPEG is, kan 't ook nog MP4 zijn. Plain MPEG denk ik aan MPEG1/2 wat met DVDs wordt gebruikt. Veel software op Windows werkt dmv bestandsextensie, niet wat het werkelijk is. Probeer eens wat ik aangaf met het 'file' commando via een Linux live cd. Test 't dan ook gelijk even met mplayer, die is ook best slim en als je 't met de command line start, zie je in de terminal ook informatie over 't formaat e.d.

Of, doe wat F_J_K aangaf en upload eens een voorbeeld van een paar seconden.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:23
GSpot lijkt al 8 jaar niet geupdate.

Ik denk dat je het beste ffprobe kunt gebruiken ter identificatie.

• onkeltje
Hoi tweakers,

sorry dat ik even niets liet horen, ik was dan ook druk bezig.

Ik heb uiteindelijk de oplossing gevonden.
In storage/sdcard1/ZSight/video, daar staan de opgenomen video's.
Als ik die wil bekijken krijg ik dus de melding dat daar geen programma voor bestaat.
Ik ben dan verder gaan kijken en dan vind ik onder video's ook nog een map cache en daar staan die bestanden ook nog eens.
Hier blijken het gewoon .jpeg bestanden te zijn en die spelen wel af. >:)

Tja, noem het een fout van mij, ik had iets anders begrepen onder cache.
nogmals, sorry voor uw tijd, ik zal in het vervolg nog maar wat beter rondneuzen.
Blijkbaar heeft Android toch nog veel geheimen voor mij :(
Ik dacht dat op mijn Windows PC cache een andere betekenis had.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

onkeltje schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 20:15:
Hier blijken het gewoon .jpeg bestanden te zijn en die spelen wel af. >:)

Tja, noem het een fout van mij, ik had iets anders begrepen onder cache.
Ik had ook andere ideeen bij een cache - en bij jpeg trouwens... Dank voor de update, nuttig voor anderen :)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt alsof het een mjpeg bestand is dat daar staat voor iets. En mjpeg is niet nieuw overigens. ;)

En cache op Android werkt iets anders, maar heeft wel dezelfde functie als bij andere besturingssystemen.

Pagina: 1