Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Dell Latitude schakelt uit wanneer voeding wordt ingeplugd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 10:43
Mijn Dell Latitude 5510 (~4 jr oud) heeft een raar probleem. Hij werkt prima wanneer de stroomkabel niet is aangesloten. Op het moment echter dat ik de stroom aansluit, slaat het scherm uit. Trek ik daarna de stekker er weer uit, dan duurt het even, maar dan keert mijn beeld weer terug. Windows gaat dus niet over zijn nek.

Mijn eerste idee was dat de lader naar zijn grootje was, maar ik heb het nu met 3 verschillende laders geprobeerd, waarvan 2 echte Dell laders. Allemaal hetzelfde resultaat. Wanneer ik de laptop uitschakel en de adapter aansluit, laadt hij netjes op, maar opstarten wil niet zolang de adapter in de laptop zit.

Op internet heb ik een paar soortgelijke problemen gevonden (klik hier en daar) maar veel wijzer word ik daar ook niet van.

Het riekt een beetje naar een hardware probleem, maar ik sta open voor suggesties.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Gebeurt het ook als de batterij er niet in zit? Het klinkt als een kortsluiting.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P_Tingen
Ja, ook geprobeerd: batterij eruit en stroom erin. No go. Wil niet opstarten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 15-09 20:47
Heb je een geaard stopcontact of een ongeaard stopcontact?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P_Tingen
frankym schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:19:
Heb je een geaard stopcontact of een ongeaard stopcontact?
Niet gerealiseerd dat dat verschil kan maken (hoezo trouwens?) maar beide geprobeerd en ook hier geen verschil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frankym
Ik dacht dat het misschien verschil had kunnen maken. Als z'n stopcontact geaard is . Misschien een lekstroom ofzo.
Vandaar dat ik het vroeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P_Tingen
Net hier nog een tip gevonden, ik zal het nog even laten proberen (laptop is niet hier in huis)
cyball83 :
please do the following

Shut down the laptop and disconnect the AC adapter. Remove the battery and press and hold the power button for about 30 seconds. Release the button and insert the battery back then plug the adaptor back and turn on the computer.Then check it and let me know

Customer:
OK done. I guess I just need to see if this works? Since I can't seem to re produce it, I guess I just have to wait.

cyball83 :
is the battery in

Customer:
yes

cyball83 :
ok that means its working now
so its a residual charge problem
its occurs some times due to residual charge in the system components.
In onderhavig geval heeft het de problemen opgelost, dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frankym
Ik ben benieuwd houdt ons op de hoogte 😀

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Niet om te kapen, maar ik zit hier (al enige tijd) met een soortgelijk probleem op de Inspiron 15r (Core i5) laptop van mijn vrouw. Zonder oplader werkt het ding prima, maar veelal (en niet altijd) als de lader wordt aangesloten knippert het scherm. Hierbij is ook het geluid van Windows te horen dat er hardware aangesloten cq. verwijderd wordt, continu. Ik heb de AMD chip al uitgeschakeld om te bekijken of het niet daar aan lag, maar helaas.

Misschien dat jouw probleem ong. hetzelfde omhelst, ik hou het even in de gaten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VincentVega
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10-08 17:53

0111010001110111011001010110000101101011011001010111001001110011

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True