Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

CRC error, niet op te lossen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vincendth
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 19-02-2019
Hallo iedereen,

Mijn setup:

Core i5
Gigabyte G1 Sniper B5 Mobo
16gb Ram
Ati Radeon R9 290

-256gb SSD (hier staat Win7 Ultimate op)
-2x Samsung 750gb HDD
=====================================
Vorige week heb ik mijn pc opnieuw geinstalleerd. Nu zie ik in windows de HD's niet meer.

Diskpart zie ik Disk 0 (mijn SSD, niks mis mee) en Disk 1 als 1397GB. Mijn 2 HD's samen dus.
Intel rapid storage technology ziet ditzelfde. Op het moment dat ik hier een partitie op wil zetten komt de cyclic redundancy error om de hoek kijken.

Ik krijg de schijven via alle online tut's niet gepartitioneerd, geformat, verwijderd of whatever. Ook heb ik de schijven fysiek ontkoppeld, maar dat gaf ook geen resultaat. Diskpart zag met 1 HD aangesloten nog steeds de disk1 met 1397GB. Als ik ze allebei lostrek is de disk1 wel weg in diskpart

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13:36

TommieW

Numa numa.

Hoewel het niet in je post staat, lijkt het er op dat je de HDD's in RAID-0 hebt gezet. Klopt dit?

Probeer eens de HDD's uit RAID te halen en individueel te partititioneren. Werkt het dan wel? Je kan ook proberen om met Windows een RAID aan te maken. Vanaf Windows 7 kan Windows ook zelf software RAID doen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
Xiaomi Mi 9T Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Software RAID kan onder Windows al vanaf 2000 hoor :z

Maar goed, dit topic gaat over schijven, dus opslagmedia. Daar hebben we een apart subforum voor, Opslagtechnologie.

Ik verplaats even :)

Oh, en mocht je daadwerkelijk die schijven in RAID-0 hebben, sta even stil bij meerwaarde ervan. Vroeger werd dat nogal eens gedaan om performance van je OS op te schroeven, maar die staat bij jou vrijwel zeker op de SSD. In zo'n setup zijn de schijven puur voor opslag en is de meerwaarde van RAID-0 meestal beperkt, terwijl de risico van dataverlies even groot is als altijd. Enige scenario waar het echt zin heeft is waar je bijv met grote regelmaat grote (media) files heen en weer moet pompen, maar dat lijkt me met de nogal kleine schijfjes in kwestie inwaarschijnlijk - plus meestal zal iemand die dat doet alsnog een opslag hebben dat niet in RAID-0 staat (eerder RAID-1 of RAID-5) voor de uiteindelijke resultaten.

TLDR: als je een SSD hebt, HDDs gewoon zonder RAID als opslag gebruiken in 99 van de 100 gevallen.

Soittakaa Paranoid!

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True