Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

'Reponsive' barcode scanner

Pagina: 1
Acties:

• Murfy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-11 14:16
Ik ben bezig met een project in .NET voor online ticketverkoop.

Momenteel dient men op de evenementen zelf gebruik te maken van een USB barcodescanner met laptop. Momenteel werken we met barcodes omdat de USB scanners doorgaans ook gewoon goedkoper zijn.

Nu zou ik eigenlijk op termijn iets handiger willen in de vorm van een handheld device. Nu weet ik dat die dingen bestaan en ik kan die ook vinden, maar allemaal nog met Windows CE ofzo..

Het enige wat ik zo kan bedenken is een paar goedkope Windows smartphones aanschaffen en daar dan een app op bouwen (want ik kan enkel C#.NET (en php maar daar heb ik nu weinig aan :)). Of kent iemand ook andere/goedkopere (dommere) devices waarop ik een app voor ticketscanning zou kunnen gebruiken?

Liefst wel iets met internetconnectiviteit zodat er directe validatie van duplicaten is (zoals momenteel het geval via USB scanner & laptop gezien dat via een webpagina loopt).

edit: ben nu alvast op de Touchpad FZ-E1 van Panasonic uitgekomen, dat lijkt alvast wat ik zoek dan.. iemand nog alternatieven of ervaring daarmee? Want dat ding is wel schijteduur.. :|

[ Voor 8% gewijzigd door Murfy op 03-05-2015 10:14 ]

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:14

TommieW

Numa numa.

Mijn ervaring is dat barcodes scannen met een camera vaak minder goed gaat dan een "echte" scanner. Heb je al eens bij de AH je mobieltje als zelfscanner gebruikt?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Murfy
Nope, ik woon in een Belgisch gehucht ;-)

Maar ik kan het me ergens voorstellen. Ik heb hier een USB barcodescanner en uiteraard een app op de smartphone en de handscanner gaat idd een pak sneller.

Was gisteren nog naar een show gaan kijken waar men aan de ingang met handhelds scande, en dat ging lekker vlot (en er scheen ook direct een groene led op het ticket als het OK was). Maar ik zag uit mijn ooghoek dat het die Windows CE was, en ik heb niet veel motivatie om daar nog een applicatie voor te gaan maken, volgens mij is het een kwestie van tijd tot deze ook niet meer ondersteund zullen zijn?

En voor zover ik zie zit er ondersteuning voor barcodescanners in Windows Embedded (of er zijn toch namespaces in .NET hiervoor aanwezig).. maar ik zou dus een device moeten hebben met een echte barcodescanner (of QR) eraan ipv een camera :)

[ Voor 110% gewijzigd door Murfy op 03-05-2015 10:19 ]

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:14

TommieW

Numa numa.

Volgens deze wiki wordt de laatste Windows CE nog tot 2023 ondersteund. Dus als je hardware koopt met een recente Windows CE, is dat niet zo'n groot probleem.

Het gedeelte van je motivatie om er nog wat voor te schrijven, kan ik natuurlijk niets aan doen. :+

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:32
Als de beoogde scanner .netmf ondersteunt neemt dit neem ik aan al een groot bezwaar voor je weg?

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Murfy
OK het is vooral de motivatie ;-)

Heb misschien nog een device gevonden, deze heeft zo te zien een echte scanner aan boord:
http://www.mypidion.com/p...ab2.asp?t_idx=509&bmenu=1

Ik zal eens contact met ze opnemen en kijken wat zo'n ding moet kosten.
edit: SQL error op hun contact form :+
Heb in ieder geval een aanbieder gevonden die ze heeft voor $1625.87... waarom moeten die dingen toch zo belachelijk veel geld kosten?
The Lord schreef op zondag 03 mei 2015 @ 10:25:
Als de beoogde scanner .netmf ondersteunt neemt dit neem ik aan al een groot bezwaar voor je weg?
Ik ken(de) .netmf nog niet, maar als ik het even opzoek zou dat in principe moeten voldoen, ja.

Het moet er allemaal niet geweldig uitzien (voorlopig toch niet), als ik een functionele (snel en goed werkend dus :)) app kan bouwen ben ik al een tevreden mens.

[ Voor 14% gewijzigd door Murfy op 03-05-2015 10:31 ]

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:47

Rmg

TommieW schreef op zondag 03 mei 2015 @ 10:14:
Mijn ervaring is dat barcodes scannen met een camera vaak minder goed gaat dan een "echte" scanner. Heb je al eens bij de AH je mobieltje als zelfscanner gebruikt?
Dan kan je ook een barcode pakken die daar meer voor gemaakt is zoals een qr code

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:35

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Je zoekt denk ik zoiets:

http://www.datalogic.com/...rs/skorpio-x3-pd-337.html

Ervaring mee, zijn wel aardige apparaten (draaien met een stukje custom software, precies wat je wilt)
De prijs moet ik je schuldig blijven, maar ze zijn vast niet goedkoop...

Hier stond een dode link.

• Murfy
Rmg schreef op zondag 03 mei 2015 @ 10:57:
[...]
Dan kan je ook een barcode pakken die daar meer voor gemaakt is zoals een qr code
Misschien moet ik even die mogelijkheid bekijken dan. Als ik zie wat men durft te vragen voor die handheld devices..
Mijn doelgroep is niet bepaald de rijkste groep mensen op aarde (ik denk bijvoorbeeld aan kleine toneeverenigingen), dus als ik zo'n ding moet verhuren of de klant zo'n ding moet laten kopen...

Ik denk dat ik eens ga testen met een goedkope lumia hoe vlot die QR codes zou kunnen scannen.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Test dit dan zeker ook in een weinig verlichte omgeving als je evenementen zich 's avonds afspelen. Camera's presteren een stuk minder in weinig licht.

Vergeet ook geen geplooide, slecht afgedrukte of beschadigde QR codes.

• Murfy
Admiral Freebee schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:37:
Test dit dan zeker ook in een weinig verlichte omgeving als je evenementen zich 's avonds afspelen. Camera's presteren een stuk minder in weinig licht.

Vergeet ook geen geplooide, slecht afgedrukte of beschadigde QR codes.
Good thinking, misschien moet ik in die app dan iets inbouwen zoals bij de handscanner dat de flits van de smartphone dan even oplicht.. zal een beetje moeten testen en ervaren vermoed ik.

Voor geheel onleesbare codes bevatten de ticketten overigens steeds een identifier die als backup gebruikt kan worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Murfy op 03-05-2015 13:43 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
QR codes bevatten ook een deel error correction. Misschien heb je invloed op hoe deze codes gegenereerd worden. Hoe meer error correction je inbouwt, hoe beter.

• Murfy
Admiral Freebee schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:48:
QR codes bevatten ook een deel error correction. Misschien heb je invloed op hoe deze codes gegenereerd worden. Hoe meer error correction je inbouwt, hoe beter.
Ik heb er zeker invloed op, ik maak ze zelf ;-) En ik zal idd zorgen dat de nodige error correction aanwezig is.
Pagina: 1