Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Asus GeForce GTX 780 DCII Battlefield 130FPS naar 30FPS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Batjoe
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 26-06-2015
Sinds 1,5 week gaat tijdens het spelen van Battlefield mijn FPS naar boven en naar beneden. Van 130FPS naar 30FPS. Voor die tijd deed mijn spel het gewoon op continue FPS.
Ik heb alles geupdate en van mijn omgeving de enige die er last van heeft. Volgens de winkel was er niets met mijn videokaart aan de hand (gecheckt via Benchmarks).

Verdere gegevens pc:
Behuizing: Corsair Carbide 500R
Moederbord: Asus Maximus VI Hero, 1550
Voeding: Corsair RM850
Videokaart: Asus GeForce GTX 780 DCII
SSD:Samsung EVO 840 120GB Met ruimte vrij
HDD: 2TB RPM7200 Staat battlefield op en ruimte vrij
Ram: Corsair Vengeance 1600-8GB (1x8GB)
Koeling: Cooler master evo 412
CPU: Intel core i7 4770k niet ge oc

Wie weet wat het kan zijn en hoe ik het kan oplossen (ik heb nog garantie op mijn pc).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 07:33
Misschien goed om te zeggen wat je zelf allemaal hebt gedaan? Je zegt geupdate.. wat? Drivers opnieuw geinstalleerd? BF opnieuw geinstalleerd? Is het alleen bij BF? Heb je componenten toegevoegd sinds het probleem zich voordoet? Wat doet je gpu temperatuur/usage? Etc. ..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 28-09 13:19

TommieW

Numa numa.

Kijk eens naar de temperatuur van je CPU en GPU. Zet ook eens voor de grap VSync uit.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
Xiaomi Mi 9T Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 28-09 19:21

Nemesizz

Untouchable

Check of er niet 'iets' op de achtergrond druk bezig is.
Een programma/virus/miner of iets dergelijks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Battlelog staat altijd geactiveerd op de achtergrond en die pagina heeft van die animaties met die sneeuwstorm etc. Dat uitschakelen scheelde bij mij al een hele hoop:

Je profielnaam -> Settings -> General -> 'Enable video backgroud for this device/browser' uitzetten en op SAVE drukken.

Daarnaast speelde ik met Battlescreen op mijn tweede monitor, maar sinds ik die heb uitgezet heb ik geen last meer van framedrops in BF4.

Overigens, wordt hij echt gelockt op 30 fps of zit het spel dan rond de 30 fps?

[Voor 8% gewijzigd door Mick1990 op 03-05-2015 11:28]

Aan het typen...

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True