Toon posts:

FTP probleempje...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje ik wil een ftp opzetten op deze pc omdat het zo veel bestanden heeft die ik wil sharen met andere gebruikers (niet van het netwerk maar internet) alleen nu het probleem, ik zit achter een netwerk en dan kunnen mensen mijn ftp helemaal niet zien terwijl ik dat wel graag zou willen hebben dat ze het kunnen zien, is er misschien een manier om inplaats van 127.0.0.1 (wat alleen voor netwerk toegankelijk is) naar een andere IP adres te veranderen ofzo die dan via het internet bereikbaar is want het zou toch moeten kunnen of niet?

Alvast bedankt! Hopelijk kan iemand me helpen, pleas help :)

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 12:54

Kvn

Ehm welk OS?

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 14:17
Ja dat probleem heb ik ook :)

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
Ja als je achter een firewall zit (wat mijn vermoeden is) dan kun je het wel vergeten, tenzij je de admin van je netwerk zover kunt krijgen dat ie wat inkomende poortjes van je firewall laat 're-routen' (forwarden)

A wise man's life is based around fuck you

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

Dat betekent dat je op de PC (in je netwerk)die met internet verbonden is Sygate, Winroute of iets dergelijks moet draaien en dan poort 20 en 21 moet mappen naar die client pc op je interne netwerk

DPC Team ColdFusion

Verwijderd

En ik ook... :?

Ik heb de ftp server op de server staan en nog kan, niemand vanaf het internet connecten.
Wel vanaf het netwerk op ip 192.168.0.1 :?

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
wat voor OS draai je mee?
welke ftp server heb je draaien?
is de ftp 'gebonden' aan je ip adres van je netwerkaart welke op het internet zit etc.etc.

blokkeerd je provider mischien poort 21?? dan moet je op een ander nummer gaan zitten

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Je moet (op je netwerk-gateway) NAT (network adress translation) installeren/aanzetten.

Je kan dan bijvoorbeeld aangeven dat alle requests voor poort 5533 (om maar eens een nummer te noemen) naar de ftp-server op interne ip 127.0.0.1 worden doorgestuurd.

Clients kunnen jou dan benaderen via je externe ip (die van je server gateway dus) gecombineerd met de door jou ingestelde poort. Dus bijv. 213.239.154.11:5533

Kijk hier ook maar eens.

[edit]als alternatief kun je natuurlijk ook een ftp-deamon draaien op je gateway en jouw schijven daar mappen als netwerk-schijven

Verwijderd

Topicstarter
Ik share internet met Windows 2000 internet sharing, zou iemand me dan kunnen zeggen hoe je dat zeg maar doorverbind dat hij dan op eebn poort inlogd en bij mij dan inkomt? of moet ik daarvoor een speciale proggie hebben?

Hopelijk kunnen jullie me helpen heb ik hard nodig, alvast bedankt.

En ik zit in windows2000 zelf ook :)

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Hier voor kan je RRAS gebruiken.

Routing & Remote Access Services van W2k. Ik weet niet of dit al in W2KPro zit of dat je het erbij moet installeren/downloaden. Hiermee kan je NAT configureren (en vervangt dus je ICS).

Ik ben niet helemaal op de hoogte (draai linux *D ) maar een mede Tweakert zal wel het een en ander kunnen toelichten.

Suc6

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 04:40 schreef NiPeng het volgende:
Hier voor kan je RRAS gebruiken.

Routing & Remote Access Services van W2k. Ik weet niet of dit al in W2KPro zit of dat je het erbij moet installeren/downloaden. Hiermee kan je NAT configureren (en vervangt dus je ICS).

Ik ben niet helemaal op de hoogte (draai linux *D ) maar een mede Tweakert zal wel het een en ander kunnen toelichten.

Suc6
Hee hartstikke bedankt ik zal er naar kijken en hopelijk ja kan iemand anders het dabn iets verder uitleggen :) Nogmaals bedankt
Pagina: 1