Upgrade huidge pc onderdelen

Pagina: 1
Acties:

• Thijscoboer
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-03-2024
Na meer dan 4 jaar tijd vind ik het tijd om mijn PC te upgraden.
Heb de laatste tijden gemerkt dat mijn pc wat trager word en dat mijn videokaart het niet altijd trekt bij de meeste spellen die ik speel
Mijn behuizing, voeding, SSD en hardeschijf (eventueel mijn koeling) blijven erin. Opslag ruimte is voor mijn geen probleem.
Wat ik op het moment heb.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P8Z68-V PRO€ 0,-€ 0,-
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 3€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 63,95€ 63,95
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair Enthusiast TX750M€ 0,-€ 0,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 63,95

Ik zoek dus upgrades voor mijn moederbord, processor, videokaart en mijn RAM. Als iemand nog iets kan aanbevelen op het gebied van koeling/SSD is dat altijd welkom.
Wat ik nu wil omdat er bij mij verbouwd ga worden is dat mijn nieuwe build meerdere schermen aan kan zodat het probleem van alles op een scherm zit verleden tijd word.
Belangrijkste is dat ik er weer een paar jaar mee vooruit kan.

Mijn voorkeur blijft bij intel als het om processors gaat en videokaart maakt niet uit als zolang het maar stil en goed is.

Mijn budget is 1500 euro hoe minder hoe beter natuurlijk.

Ik ben niet de slimste op het gebied van het zelf in elkaar zetten van pc onderdelen dus als iemand hier een beetje uitleg over kan geven is dat zeer op prijs gesteld.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:07

br00ky

Moderator Harde Waren
Eerlijk gezegd, het enigste wat je hier moet aanpakken is je videokaart. Je huidige processor kan nog zeer goed mee. Een upgrade naar een haswell i5 of zelfs i7 gaat je weinig brengen.

Koop nu een leuke high end videokaart zoals een 970 of 290(x) en pak de rest over een jaar of 2 aan als DDR4 mainstream is geworden.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Thijscoboer schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 23:51:
Ik ben niet de slimste op het gebied van het zelf in elkaar zetten van pc onderdelen dus als iemand hier een beetje uitleg over kan geven is dat zeer op prijs gesteld.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Er zijn gelukkig genoeg video's op Youtube te vinden over het bouwen van een syteem :).

Als je alles gewoon stap voor stap volgt, en je doet het rustig aan (dus niet overhaast bouwen), dan komt het wel goed :).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Thijscoboer
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-03-2024
br00ky schreef op zondag 03 mei 2015 @ 00:02:
Eerlijk gezegd, het enigste wat je hier moet aanpakken is je videokaart. Je huidige processor kan nog zeer goed mee. Een upgrade naar een haswell i5 of zelfs i7 gaat je weinig brengen.

Koop nu een leuke high end videokaart zoals een 970 of 290(x) en pak de rest over een jaar of 2 aan als DDR4 mainstream is geworden.
Heb je misschien een paar aanbevelingen op het gebied van die 2 type videokaarten?

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Nou, alleen een videokaart erin gooien, dan zit je goed.

Ik heb een redelijk vergelijkbaar systeem, maar dan een 2500K, en met een 290 erbij heb je een super systeem, die ongeveer alles speelt op de hoogste settings, echter, als ik nu zou kunnen kiezen zou ik wel voor de 970 gaan, als je budget het toelaat natuurlijk.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
Thijscoboer schreef op zondag 03 mei 2015 @ 18:51:
[...]

Heb je misschien een paar aanbevelingen op het gebied van die 2 type videokaarten?
neem geen reffrence r9 290. zoals deze http://cdn2.wccftech.com/...-Radeon-R9-280X-Photo.jpg

en ik zou de asus links laten liggen. deze heeft geen geheugen koelen. en presteert eigenlijk het slechtst.
en neem de r9 290. en niet de r9 290x. deze is niet heel veel beter. maar kost best veel meer.
Pagina: 1