Toon posts:

[Win8Pro] Installeren via USB op gebouwde PC?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, heb een probleempje met het installeren van Windows 8 op een pc die ik net in elkaar gezet heb.

Als ik de pc nu opstart, kom ik in het BIOS menu enzo (m.b.: MSI B85M-G43, dat menu heet Click BIOS 4), alles werkt prima. Ik zie alle drives/fans etc dus voor zover ik weet is alles goed gegaan.

Nou moet ik windows 8 pro installeren. Ik heb het online gekocht en gedownload op deze laptop. vervolgens heb ik van de ISO file een bootable usb file gemaakt. ik weet niet wat hier de goede woorden voor zijn, sorry, maar ik heb dit via een stappenplan gedaan (http://pcsupport.about.co...install-windows-8-usb.htm) en dat ging allemaal goed. Ik heb vervolgens de usb in de gebouwde pc gedouwd, maar wat ik ook doe, hij start niet vanaf de usb. Ik heb de booting order veranderd, maar dit veranderde ook niets.... Nu ga ik proberen die usb opnieuw te doen, kijken of dat misschien helpt, maar nu ik dat programma open om die ISO om te zetten naar die usb, zegt ie dat de usb al in gebruik is? En als ik nu naar de usb ga in 'mijn computer' zegt ie dat de usb onbruikbaar is: beschadigd of onleesbaar.

In ieder geval, kan iemand me helpen? Ik heb gewoon ff geen idee wat ik moet doen en waar ik moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die guide ziet er degelijk uit. Heb je ook rekening gehouden met z'n eerste tip over NTFS vs FAT32 van de stick? Hoe oud is de stick zelf? Het lijkt er namelijk op dat het wegschrijven niet helemaal gelukt is, of je hebt de stick er zomaar uitgetrokken zonder veilig te verwijderen. Je zal de stick dus opnieuw moeten maken. Test met meerdere sticks als je die hebt. Als je de computer met een DVD drive hebt uitgerust, is 't misschien makkelijker om die ISO gewoon op een DVD te branden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
shit, niet gezien :/ ik zie uefi overal staan, dus dat zal het wel zijn. Ik heb wel (voor het eerst in mn leven) elke keer de usb veilig verwijderd voordat ik em eruit trok. en de usb is gloednieuw, vandaag gekocht. De rede daarvoor is dat ik volgens mij geen geschikte usb thuis had liggen. Ik heb 1 usb nog, maar die is 4gb, en dat is niet genoeg dacht ik (min. 8 moet t zijn uit mn hoofd, correct me if i'm wrong).

Ik ga het proberen met die 4gb usb, maar er vanuit gaande dat dat niet gaat lukken, enig idee hoe ik dat probleem met die nieuwe usb kan oplossen? ik kan em niet meer openen in mijn computer, nog nooit eerder gezien.

edit: ok probleem met usb opgelost, als het nog steeds niet lukt laat ik wel weer wat van me horen, zo niet, consider it done :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2015 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik ben verder, als in dat ie nu wel opstart vanaf de usb. Probleem is dat u nu zegt dat er iets niet goed is met de files.

het scherm zegt

Recovery

Your PC needs to be repaired

The digital signature for this file couldn't be verified

error code: 0xc0000428'

You'll need to use the recovery tools on your installation media. If you don't have any installation media (like a disc or a USB device), contact your system administrator or PC manufacturer.

Gewoon weer opnieuw die usb maken? of heeft iemand hier meer ervaring mee? want ik heb eerlijk gezegd wat ze in deze situatie bedoelen met recovery tools.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2015 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt als corruptie ergens, danwel dat secure boot aan staat die je even uit wilt schakelen (voor de zekerheid, kan later wel weer aan). De stick is nu ook FAT32 zoals 't hoort voor UEFI installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Is het niet makkelijker de Windows USB Download Tool te gebruiken, weet je zeker dat de USB goed is (geen corruptie etc.)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal dat secure boot even proberen. en ja, hij is FAT32 en die Download Tool is hetgene wat ik de hele tijd al gebruik. Ik ga nu gewoon opnieuw die stick maken, kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
na het een keer handmatig gedaan te hebben:
http://www.sysnative.com/...dows-8-1-8-usb-stick.html

ging ie niet eens meer naar dat Recovery scherm (aka hij boot niet meer vanaf de usb, ga direct naar een of ander shell menu ofzo, waar als ik 'exit' typ in de commandbar ik het BIOS scherm kom. is hier misschien iets gaande? dit gebeurt namelijk elke keer als ik de pc opstart)

edit: en het USB probleem is weer terug, alleen werkt de oplossing die ik eerder gebruikte niet meer. Dus die windows dowload tool zegt dat ie niet de files naar de usb kan kopieren, wat ik ook doe.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2015 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

USB opnieuw partitioneren, formatteren en opnieuw met de tool aan de slag. Test dan met je laptop of andere systemen of de stick wel werkt. Heb je ook de laatste UEFI/BIOS versie voor 't moederbord erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben weer verder. Heb wel weer een ander probleem, maar ik ben voorbij het scherm dat me vraagt om windows te installeren :)

Wat nu het probleem is is dit:

We kunnen geen apparaatstuurprogramma's vinden. Controleer of het installatiemedium de juiste stuurprogramma's bevat en klik op OK.

Er staat ook dat ik zonder probleem die usb mag verwijderen. Maar wat zou nu de beste stap zijn? Ik bedoel, ik ben eindelijk met het installatieproces begonnen (of bijna in ieder geval, ben nu bij stap 1 van 2: 'informatie verzamelen'. 2 is installatie) en ik wil eigenlijk niet iets verneuken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zit die stick in een USB3 poort? Probeer eens een USB2 poort ;)

(Of is dit alleen van toepassing bij W7? :S )

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een USB2 en zit ook in een USB 2 poort, was ik al voorzichtig mee
Pagina: 1