Toon posts:

Installatie videokaart Predator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al enige tijd heb ik problemen met mijn Acer Aspire G7711 Predator. Meerdere malen kreeg ik bluescreens en had ie voornamelijk grote problemen met opstarten. Nu heb ik advies gevraagd op dit forum, waarbij uiteindelijk bleek dat het hoogst waarschijnlijk om de videokaart gaat.

Nu heb ik dus deze videokaart vervangen met de:
MSI Gefore N550GTX TI MD1GD5V2

Eerlijk gezegd heb ik geen idee of deze überhaupt compatibel is met mijn systeem, maar deze videokaart kreeg ik van iemand anders (waarbij ie nog wel goed werkte) dus ik denk ik probeer het gewoon.

Eerste keer bij het opstarten heb ik de juiste drivers geïnstalleerd, wat vlekkeloos verliep. Vervolgens kreeg ik de melding om mijn computer opnieuw op te starten om de installatie van de drivers te voltooien. Echter nu wel de PC niet meer starten. Het systeem blijft continu hangen bij ''Windows starten...'' met daarbij het Windows symbool in beeld.

Weet iemand waar dit precies aan ligt?

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-12 22:19
Oude drivers verwijderd?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, nee dat niet.

Zou dat het probleem kunnen zijn? Niet gedacht dat dat wat zou uitmaken.

Om dit nu te kunnen doen, moet ik denk ik mijn videokaart nu verwijderen en dan zonder videokaart opstarten?

Overigens, is deze videokaart compatibel met mijn systeem?

• jorisvdelsen
Ik heb geen idee wat voor PC dat is?

Maar als de grafische kaart in de kast past is het goed. Ik weet wel niet welke voeding erin zit, dus of die het trekt? En de nodige aansluitingen heeft?

Welke GPU zit er nu in?

De i7 920 heeft geen GPU, dus zeer waarschijnlijk zul je geen beeld krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door jorisvdelsen op 02-05-2015 22:53 ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt, bij verwijderen van de videokaart en opstarten zonder videokaart zal de PC geen beeld geven? Als de oude drivers de oorzaak zijn dan zal ik de pc proberen te starten met mijn oude kaart.

Mijn oude grafische kaart had 2 x 6 pins nodig qua voeding, mijn nieuwe maar 1 x 6 pins. Dus volgens mij kan dat verder prima.

Kunnen er nog andere oorzaken zijn waardoor ik nu geen beeld krijg?

• jorisvdelsen
Dat zou dan moeten werken ja.

Eigenlijk niet :+ Beeld (video) zonder videokaart gaat nu eenmaal niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Aha, oke, thanks voor je hulp. Ik ga het morgen weer proberen dan.

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Opstarten in veilige modus.
alle gpu drivers verwijderen zowel de amd (oude gpu) en de nieuwe drivers verwijderen.
opnieuw opstarten, en dan pas weer drivers installeren

Verwijderd

Topicstarter
Zit nu in veilig modus, maar het wil niet lukken.

Het nieuwe programma: NVIDIA PhysX systeemsoftware 9.12.0604 wil zich maar niet verwijderen in de veilige modus via de configuratiescherm.

De oude driver AMD Catalyst Install Manager wil zich eveneens niet verwijderen, want als ik op ''wijzigen'' of ''herstellen'' druk, dan krijg ik uiteindelijk de melding: ''windows verkenner start zich opnieuw op'' waarbij het programma alsnog niet is gewijzigd. Kan me herinneren dat de installaties van de AMD Catalyst nooit vlekkeloos is verlopen bij mij.

Is er een andere methode om deze programma's definitief te verwijderen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2015 11:19 ]

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 05:16
http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html

Dit programma gebruik ik altijd voordat ik een nieuwe grafische kaart installeer.
Verwijderd automatisch alle sporen van de grafische driver.

Voor beste reslutaat uitvoeren in veilige modus.

Mijn speeltje

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 11:17:
Zit nu in veilig modus, maar het wil niet lukken.

Het nieuwe programma: NVIDIA PhysX systeemsoftware 9.12.0604 wil zich maar niet verwijderen in de veilige modus via de configuratiescherm.

De oude driver AMD Catalyst Install Manager wil zich eveneens niet verwijderen, want als ik op ''wijzigen'' of ''herstellen'' druk, dan krijg ik uiteindelijk de melding: ''windows verkenner start zich opnieuw op'' waarbij het programma alsnog niet is gewijzigd. Kan me herinneren dat de installaties van de AMD Catalyst nooit vlekkeloos is verlopen bij mij.

Is er een andere methode om deze programma's definitief te verwijderen?
Als je NVIDIA PhysX niet weg krijgt is geen probleem. Die heeft gelukkig niks met je videokaart drivers te maken. Voor het probleem met AMD Catalyst: gebruik inderdaad de oplossing van novalite.

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing van Novalite werkte inderdaad perfect. Ideaal programma. Bedankt daarvoor.

Ik denk dat het nu gelukt is en dat alle oude drivers verwijderd zijn en dat de nieuwe drivers juist zijn geïnstalleerd samen met mijn nieuwe videokaart.

Ik ben benieuwd of het probleem nu opgelost is met mijn Acer!
Pagina: 1