Toon posts:

welke low profile cpu cooler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik ben van plan om een nieuwe pc te bouwen.
Omdat mijn pc kast in de woonkamer staat wil ik voor het eerst
ook een kast zelf maken. De breedte van de kast wordt circa 8 cm.
De bruikbare ruimte is 7 cm. De hoogte en diepte kunnen aangepast worden afhankelijk van
de hardware
Ik heb al een mobo: micro atx gigabyte, z97m-ds3h socket 1150, verder 16 gb ddr3 geheugen van g.skill
En een 120gb fury ssd schijf van Kingston. De processor wordt een i5.(waarschijnlijk een 4460)
Nu mijn vraag: welke cpu cooler is goed en past in mijn kast. Na lang zoeken op internet dacht ik aan de Noctua NH-l9i. Weet iemand nog iets beters of is dat niet nodig?Mag tot 20 euro duurder dan de noctua.
Groetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Frys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 20:45
Als je niet gaat overclocken en zorgt voor een beetje airflow kan je toch gewoon de stock cooler gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die Noctua is wel een van de prettigste, want die is ook nog relatief stil, veel andere low profile koelers zijn wat meer gericht op servers en dergelijke, dus die maken een flink stuk meer lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1992
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-06 21:23
persoonlijk zou ik voor deze gaan. maar weet niet of het bij jouw past. pricewatch: Cryorig C1

hij is bijna net zo groot als een itx moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 15:51
patrick1992 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 20:54:
persoonlijk zou ik voor deze gaan. maar weet niet of het bij jouw past. pricewatch: Cryorig C1

hij is bijna net zo groot als een itx moederbord.
wel een tikkeltje prijzig. Als ik in jouw positie stond had ik het eerst afgeprobeerd met de intel koeler, de cpu die je er in wil zetten wordt niet erg warm en zo lang je een constante airflow in je behuizing hebt kan die stock koeler het wel af.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1992
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-06 21:23
Ja wat aminam zegt al zou je genoeg airflow hebben zou de stock cooler het makkelijk aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Omdat de kast maar 8 cm breed wordt, ben ik een beetje voorzichtig wat betreft de airflow. Cryorig C1 was ik nog niet tegengekomen. Hij is inderdaad wat prijzig maar wel de overweging waard. Maar uit jullie reacties begrijp ik dat ik me eigenlijk niet zo veel zorgen hoef te maken, dat maakt de keuze wat eenvoudiger.
Pagina: 1