Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik ben ten einde raad en ik hoop dat hier een slim persoon is die mij kan helpen of iemand die hetzelfde heeft meegemaakt, ik zal het probleem zo kort mogelijk omschrijven om het zo duidelijk mogelijk te houden.

Ik heb een toestel Samsung S4 active I9295.
Sinds een week kamp ik met het volgende probleem:

3G en 4G functioneert geheel niet meer op mijn telefoon, H en G functioneert wel.
Door in mijn instellingen bij netwerkmodus ALLEEN GSM te selecteren ipv LTE/WCDMA/GSM (automatisch verbinden) kan ik wel weer (traag) internetten maar het belangrijkste gebeld worden.
Zodra ik dus weer de instelling op LTE/WCDMA/GSM zet zie ik mijn telefoon 3G en 4G signaal ontvangen waarna binnen 1 minuut mijn telefoon aangeeft niet geregistreerd te zijn bij het mobiele netwerk, bij het omschakelen weer naar ALLEEN GSM werkt direct mijn telefonie weer.

Wie kan mij helpen?
Ik heb zelf al zitten denken aan een probleem met mijn simcard reader maar dan zou je verwachten dat je het probleem altijd heb en niet alleen bij omschakelen naar 3G/4G.
Of gebruikt het 3G en 4G een ander circuit op je moederbord of simcard reader dat het daarom niet meer functioneert?

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft, zelf een onderdeel vervangen is geen probleem, ik zou graag willen weten welk onderdeel.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Leendert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Eventueel zou het ook nog een lokaal probleem kunnen zijn op de 3G/4G zenders van de mast van je provider. Heb je dit enkel met de S4, of ook met andere telefoons? Heb je dit alleen thuis/waar je nu bent of ook op andere locaties?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem met deze telefoon op alle locaties door het hele land (ik rij veel voor me werk).
Zodra ik mijn sim kaart in een andere smartphone doe werkt 3G direct, snel en goed.
Conclusie dus het zit in mijn telefoon S4 active.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand misschien nog een idee
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:21
Heb je een andere sim kaart van andere provider geprobeerd? Misschien ligt het aan je sim kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
Mogelijk een hardwareprobleem. Heb het vaker gelezen en als je zoekt komt je er ook wel meer tegen.
http://androidworld.nl/fo...king-opgelost.html?page=2

https://www.google.nl/sea...+s4+problemen+3g+hardware

Denk dat je dus het beste even de GSM kunt laten nakijken bij een service point. Dan weet je waar je aan toe bent.
Pagina: 1