Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Speakers buiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pascal_X
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19-06 22:49
Beste medetweakers,

afgelopen maand hebben wij een huisje in Utrecht gekocht waar wij half juli de sleutel van krijgen.

In de woonkamer ga ik mijn HT set neerzetten (LG 47 inch, Denon X2000 en een B&W DM500 serie 5.0 speaker set.) ;)

Bij de aanschaf van een nieuwe receiver was mijn oog op de X2000 gevallen mede omdat deze 2 zones ondersteund (woonkamer en tuin). Nu is mijn plan om vanaf de versterker 2 luidsprekerkabels via de kruipruimte en onder de grond in de tuin (ongeveer 15 meter) naar de berging te trekken die achter in de tuin staat en dan tegen de gevel van de berging 2 speakers te hangen.

Een bluetooth speaker spreekt mij niet aan (Sonos etc). Wie heeft een vergelijkbare installatie in de tuin? Welke kabels hebben jullie gebruikt en welke speakers? Ik heb gezien dat alle merken wel outdoorspeakers hebben maar weet niet welke kwaliteit deze leveren.

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 639074
  • Registratie: december 2014
  • Niet online
pascalholleman schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 20:41:
Een bluetooth speaker spreekt mij niet aan (Sonos etc). Wie heeft een vergelijkbare installatie in de tuin? Welke kabels hebben jullie gebruikt en welke speakers? Ik heb gezien dat alle merken wel outdoorspeakers hebben maar weet niet welke kwaliteit deze leveren.
Waarom zet je in de tuin niet lekker een hoofdtelefoon op ipv je buren 's avonds buiten te terroriseren met jouw persoonlijke muzieksmaak?? :+
Zou het geen slagveld worden als iedereen dat ging doen??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20-09 23:29
Hij draait alleen muziek om 10.00 uur in de ochtend en woont aan de gageldijk in Utrecht. Heeft niemand last van!

O.t. Je kunt elke willekeurige speakerkabel gebruiken (liefst niet te dun). Leg een 3/8 electrabuis in de grond en trek daar de kabel door.

Je kunt ook speakers in de vorm van een steen kopen (Artsound bijv). Als je speakers ophangt aan de berging, dan liefst onder een overstek/afdak, ook al zijn het buitenspeakers.

Kijk voor een selectie maar eens op de site van tuinspeakers.
Daar staat ook een mooi demosetje speakers zoals je bedoeld te koop voor 100 euro (Artsound ASW65). Die klinken bijzonder goed.

[Voor 13% gewijzigd door coinman63 op 03-05-2015 10:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 8819
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21-12-2016
Op dit moment staat op markplaats veel bose buitenspeakers met ingebouwde versterker te koop
Uit die dingen komen echt goed geluid en zijn er ook voor gemaakt

Even link op zoeken
Deze is zonder versteker
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Rots model

Anderen merk

Link van hierboven
http://www.tuinspeakers.nl/shop/tuinspeakers/52/296

[Voor 74% gewijzigd door 8819 op 03-05-2015 11:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zone 2 is best leuk om mee te spelen maar ik zou het niet gebruiken om tuinspeakers aan te sturen. Tuinspeakers mogen dan weliswaar voor buiten gemaakt zijn, maar als je er sluiting in krijgt is dat niet heel goed voor je mooie receiver.
Ik zou er eerder voor kiezen om een tape uitgang van de receiver naar een losse versterker in de schuur te laten lopen en van daaruit de tuinspeakers aan te sturen.

Overigens heb ik als ik zelf. In de tuin aan de slag ben gewoon een iPod dockje met een radio in gebruik. Lekker portable, dus niet alleen in de tuin te gebruiken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20-09 18:31

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20-09 15:45

mr.paaJ

generatie cmd+z

Let er bij de keus van de versterker even op welke bronnen je kunt luisteren op de tweede zone. Volgens mij kan van Denon de X3x00 pas de digitale bronnen naar zone twee sturen.

...
X2100 kan USB en netwerk op zone 2.

[Voor 11% gewijzigd door mr.paaJ op 03-05-2015 20:05]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True