ITX Gamesysteempje ±600

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonj
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-05 19:48
Beste tweakers,

Ik ben van plan om een ITX gamesysteempje te bouwen met zo veel mogelijk prestatie voor het astronomische budget van 600euro. :+
Nou ben ik me bewust van het feit dat ik er niet zo heel veel van afweet, en al helemaal niet van ITX systemen 8)7 . Mijn vraag is dus of onderstaande componenten in jullie ogen de juiste zijn om aan mijn eisen te voldoen of dat jullie nog besparingen c.q. verbeteringen zien.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en de huis-, tuin- en keukenzaakjes (office/internet etc.)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €600 euro incl. verzending. Assemblage doe ik zelf

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neem niks mee. Scherm valt niet in het genoemde budget, maar ik zal op een later tijdstip waarschijnlijk een relatief goedkoop fullhd IPS schermpje aanschaffen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaand lijstje

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een ITX-systeem dus. Geluidsniveau uiteraard zo laag mogelijk, maar dit is absoluut geen harde eis.

Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan, maar sta hier zeker voor open. (voor hoever dat mogelijk is en een dergelijk klein systeempje)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-H61N-USB3€ 90,-€ 90,-
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 235,95€ 235,95
1Cooler Master Elite 130€ 39,90€ 39,90
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 52,50€ 52,50
1Seasonic M12II Evo 520W€ 56,95€ 56,95
1Crucial BX100 250GB€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 564,30

Hierbij was ik van plan om de i5-2500k tweedehands aan te schaffen voor rond de €100 en de R9 280X voor rond de €170 euro, waardoor ik (excl. verzending op ongeveer €600 uitkom).

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 12:42
De kreet itx systeem is relatief waardeloos. Je kan beter specificeren welk formaat het systeem ongeveer mag zijn.

Maximale hoogte of diepte bijvoorbeeld, of kleiner dan X liter etc

Je build lijkt me redelijk, hoeft niet zo zeer aan getweaked te worden, kijk overigens ook naar andere CPU's als je toch tweedehands gaat, wellicht tik je een 3570k op de kop voor een gelijkwaardig bedrag bijvoorbeeld.

Bij ITX gamesystemen is het belangrijk om de kijken of het mobo wel geschikt is voor een dikke kaart, genoeg ITX bordjes die een R9 290 bijv zeker niet aan kunnen, (ook budget atx bordjes niet, daar niet van). Dus kijk even hoe goed het gesteld met de power components op het mobo

[ Voor 85% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 02-05-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonj
TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 19:55:
De kreet itx systeem is relatief waardeloos. Je kan beter specificeren welk formaat het systeem ongeveer mag zijn.

Maximale hoogte of diepte bijvoorbeeld, of kleiner dan X liter etc

Je build lijkt me redelijk, hoeft niet zo zeer aan getweaked te worden, kijk overigens ook naar andere CPU's als je toch tweedehands gaat, wellicht tik je een 3570k op de kop voor een gelijkwaardig bedrag bijvoorbeeld.
Ik snap wat je bedoeld, maar ik heb meer het idee van: 'zo klein mogelijk zonder in te leveren op prestaties'.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Is er een specifieke reden voor een klein systeem? Moet het bijv ook licht zijn? Ga je het systeem verplaatsen of zelfs richting lanparty's (groot of gewoon bij wat vrienden thuis). Want te klein kost is of minder prestaties door hitte of meer geluid door fans die harder hun best moeten doen.

De gekozen kast is wel werkbaar voor 2500k en een r9 280x overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonj
TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 20:01:
Is er een specifieke reden voor een klein systeem? Moet het bijv ook licht zijn? Ga je het systeem verplaatsen of zelfs richting lanparty's (groot of gewoon bij wat vrienden thuis). Want te klein kost is of minder prestaties door hitte of meer geluid door fans die harder hun best moeten doen.

De gekozen kast is wel werkbaar voor 2500k en een r9 280x overigens.
Is voor mij momenteel voornamelijk een ruimte kwestie (lijken me zo makkelijk weg te stoppen), daarnaast vind ik het inderdaad fijn de mogelijkheid te hebben om deze mee te nemen naar vrienden (incidenteel, zorgen maken om mijn rug is dus niet zo nodig :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Wat mij betreft is de build goedgekeurd, alleen kijk dus echt ff naar mobo of die wel geschikt is voor een mid-high end videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:27
Voor de voeding kun je naar een pricewatch: Antec VPF Series 450W kijken. Levert voldoende stroom en is van goede kwaliteit.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
NitroX infinity schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 20:41:
Voor de voeding kun je naar een pricewatch: Antec VPF Series 450W kijken. Levert voldoende stroom en is van goede kwaliteit.
Een modulaire voeding lijkt me wel zo handig in zo'n mini systeempje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonj
NitroX infinity schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 20:41:
Een modulaire voeding leek mij inderdaad wat makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 13:44

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij verkijk je je met de CPU. De i5 2500 wordt al een tijd niet meer verkocht. Een moderne i5 zal al gauw € 180 kosten (http://tweakers.net/product/376910/intel-core-i5-4460), dus dan ga je ergens anders op in moeten leveren.

Misschien kan je de BBG van deze maand als basis nemen, die heeft ook een ITX gamesysteem. reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2015. Die is wel boven budget, maar dan kan je bijvoorbeeld besparen op de GPU door een kleine videokaart te kiezen. Check mijn PW link en kijk bij de specificaties van de kast welke lengte kaart er maximaal in past.
MSI heeft twee redelijke videokaarten bedoeld voor ITX gaming, maar dat zijn een Geforce 750 en Radeon 270 volgens mij. Dat is niet echt vergelijkbaar met de door jou gekozen kaart.

edit: TS niet goed gelezen, ik zie dat je de CPU en GPU tweedehands wil aanschaffen. Dan gaat het waarschijnlijk wel lukken O-). In de kast die je gekozen hebt past een videokaart van 34 cm, dus dat zal het probleem ook niet zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door gwystyl op 02-05-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:24

Tribits

Onkruid vergaat niet

Een i5-2500(k) voor een euro of 100 moet wel te doen zijn maar het aanbod is laag. Niet echt wonderbaarlijk want er is over het algemeen weinig reden om ze te vervangen. Over een normale full size GPU in een mini-ITX behuizing verschillen de meningen nog al geloof ik. Bij de BBG wordt er in ieder geval steevast voor een miniITX kaart gekozen, ondanks het feit dat er in veel miniITX behuizingen wel een kaart van normale lengte past.

Ik zou zelf denk ik voor een microATX systeem kiezen, qua afmetingen (volume) nauwelijks groter en maakt de keuze voor een goedkoper moederbord mogelijk. Zou op deze manier met een nieuwe i5 en een 280x voor 170 euro op 650 totaal komen: Overigens moet een 280x voor 150 euro volgens mij ook nog wel te doen zijn. Ze zijn nieuw nog al prijzig maar bieden eigenlijk te weinig waar voor hun geld ten opzichte van de R9 290.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 183,95€ 183,95
1ASRock H81M-HDS€ 46,50€ 46,50
1Antec ISK600M€ 62,40€ 62,40
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 52,50€ 52,50
1Antec VPF Series 450W€ 44,65€ 44,65
1Crucial BX100 250GB€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 479,-

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Pagina: 1