Beste tweakers,
Ik ben van plan om een ITX gamesysteempje te bouwen met zo veel mogelijk prestatie voor het astronomische budget van 600euro.
Nou ben ik me bewust van het feit dat ik er niet zo heel veel van afweet, en al helemaal niet van ITX systemen
. Mijn vraag is dus of onderstaande componenten in jullie ogen de juiste zijn om aan mijn eisen te voldoen of dat jullie nog besparingen c.q. verbeteringen zien.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en de huis-, tuin- en keukenzaakjes (office/internet etc.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €600 euro incl. verzending. Assemblage doe ik zelf
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neem niks mee. Scherm valt niet in het genoemde budget, maar ik zal op een later tijdstip waarschijnlijk een relatief goedkoop fullhd IPS schermpje aanschaffen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaand lijstje
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een ITX-systeem dus. Geluidsniveau uiteraard zo laag mogelijk, maar dit is absoluut geen harde eis.
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan, maar sta hier zeker voor open. (voor hoever dat mogelijk is en een dergelijk klein systeempje)
Hierbij was ik van plan om de i5-2500k tweedehands aan te schaffen voor rond de €100 en de R9 280X voor rond de €170 euro, waardoor ik (excl. verzending op ongeveer €600 uitkom).
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, alvast bedankt!
Ik ben van plan om een ITX gamesysteempje te bouwen met zo veel mogelijk prestatie voor het astronomische budget van 600euro.
Nou ben ik me bewust van het feit dat ik er niet zo heel veel van afweet, en al helemaal niet van ITX systemen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en de huis-, tuin- en keukenzaakjes (office/internet etc.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €600 euro incl. verzending. Assemblage doe ik zelf
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neem niks mee. Scherm valt niet in het genoemde budget, maar ik zal op een later tijdstip waarschijnlijk een relatief goedkoop fullhd IPS schermpje aanschaffen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaand lijstje
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een ITX-systeem dus. Geluidsniveau uiteraard zo laag mogelijk, maar dit is absoluut geen harde eis.
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan, maar sta hier zeker voor open. (voor hoever dat mogelijk is en een dergelijk klein systeempje)
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Gigabyte GA-H61N-USB3 | € 90,- | € 90,- |
1 | MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB | € 235,95 | € 235,95 |
1 | Cooler Master Elite 130 | € 39,90 | € 39,90 |
1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 52,50 | € 52,50 |
1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 56,95 | € 56,95 |
1 | Crucial BX100 250GB | € 89,- | € 89,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 564,30 |
Hierbij was ik van plan om de i5-2500k tweedehands aan te schaffen voor rond de €100 en de R9 280X voor rond de €170 euro, waardoor ik (excl. verzending op ongeveer €600 uitkom).
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, alvast bedankt!