Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Msi allround laptop. GE70?

Pagina: 1
Acties:

• rayhvh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11 15:07
Wat ga je met je laptop doen?
Ik heb een laptop nodig voor me school en ik zoek dus een laptop die ik wel echt voor een voorlopige tijd gebruiken ga. ik ben als student niet heel rijk maar wil ook niet 4 jaar lang op sloom budget ding werken..
en als ik kijk naar uiterlijk zag ik de MSI laptops die wel goede specs hadden en mooi waren.

voor de rest is een gpu niet perse nodig maar wel leuk als je even een game wilt doen.

Wat is je budget?
rond de 1000???

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ja elke dag. met de motor op de rug.

ik zat zelf te kijken naar deze laptop :
http://tweakers.net/price...eries-ge70-2pc-272nl.html
en toen vroeg ik me af waarom de kleinere variant met bijna zelfde specs.. of zelfs iets mindere specs. duurder is?
http://tweakers.net/price...60-2pc-261xnl-apache.html

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11 14:26
Voor school zou ik kijken naar een wat kleinere laptop. Als je hem daar met name voor gaat gebruiken.
Dan kun je hem gewoon meenemen in een hoes in een normale tas en heb je geen laptop tas of laptop rugtas nodig.

De msi is met 17 inch groot. Daarnaast misschien wel wat zwaar. De i7 ga je waarschijnlijk nooit optimaal gebruiken. Daarnaast mis je een ssd en daarmee gewoon snelheid.

Ik zou kijken naar een mooie ultrabook. Die zijn klein. makkelijk mee te nemen. Kun je gebruiken tijdens een college mocht dat nodig zijn. Gaan veelal lang mee op een accu dus je hoeft niet snel bij een lader te zijn. Wat voordeel heeft op school. Persoonlijk zou ik gaan voor een Dell xps 13. Dan heb je een compacte ultrabook met goed ips full hd scherm een ssd voor 999. Stop er een 256 ssd in en pas de kortingscode 10% toe dan heb je een ultrabook met 256 gb ssd voor rond de 1000

dell kortingscode forum:
[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

Nickname KasPlantje.

• rayhvh
ik wil best wel een extra tas mee nemen voor de laptop. en af en toe een filmpje erop kijken.
13 lijkt me wel heel erg klein om eerlijk te zijn.
kan je niet bij msi een sdd inbouwen?

daarbij zit je met de opleiding die ik ga doen altijd gewoon met de laptop in het lokaal aan de netstroom. accuduur is niet heel erg van belang.

[ Voor 28% gewijzigd door rayhvh op 03-05-2015 12:30 ]

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11 14:26
rayhvh schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:26:
ik wil best wel een extra tas mee nemen voor de laptop. en af en toe een filmpje erop kijken.
13 lijkt me wel heel erg klein om eerlijk te zijn.
kan je niet bij msi een sdd inbouwen?

daarbij zit je met de opleiding die ik ga doen altijd gewoon met de laptop in het lokaal aan de netstroom. accuduur is niet heel erg van belang.
Je kunt hem altijd inbouwen ik weet alleen even niet uit mijn hoofd hoe dat zit met de garantie omdat ik er zelf nooit een gehad heb. Maar in principe lijkt het me geen probleem.

Nickname KasPlantje.

• rayhvh
iemand die dit wel weet? en moet dan de normale hdd eruit? voor een hybrid?

ik heb even gekeken. het moet wel een GS zijn. die zijn lekker dun. de GE zijn niet zo mooi. dus ik denk dat het door sparen word tot 1300

[ Voor 48% gewijzigd door rayhvh op 03-05-2015 13:25 ]

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:51
De MSI GE70-2PC (in ieder geval de -xxxBE modellen) hebben op het mainboard een m-sata socket om een extra SSD te plaatsen.

Na even zoeken zag ik deze ( wel hongaars oid ) test :

http://techkalauz.hu/lapt...msi-ge70-apache-teszt-234

Bij de plaatjes zie je daar bij de Hongaarse versie ook de SSD socket. Het zou sterk zijn moest die in de Nederlandse versie niet zitten.
Om echter 100% zeker te zijn kan je maandag ook gewoon even MSI bellen :-)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-11 16:38

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb zelf een jaar een MSI GE60 2OE elke dag naar school genomen.

• De bouwkwaliteit viel erg tegen: het deksel kreeg erg snel krassen (ondanks dat ik erg voorzichtig ben met mijn spullen) en het randje rond het scherm moest ik regelmatig terug vastklikken. Ook het deksel aan de achterkant kwam soms los.
• Formaat en gewicht is ideaal, 15,6 inch is zowel portable als groot genoeg om serieus op te werken.
• Enorm brak touchpad
• Idle werd de laptop gemakkelijk 60°C, onder lichte load begon hij al luid te blazen
• Fijn toetsenbord
• Een mSata slot, wel handig voor een SSD (let wel op: openschroeven = garantie weg)

De bouwkwaliteit en touchpad kan in nieuwere MSI-laptops opgelost zijn, maar ik blijf er in elk geval van weg. Ik heb nu een Asus N551JK die op elk vlak beter is. Enig minpuntje is dat er voor een SSD een HDD caddy nodig was (een slordige €20 incl verzending).

Android developer & dürüm-liefhebber

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:51
DE GE60 reeks was hun beste niet kwestie van stevigheid... De GE70 is wel een topmodel.
Wat betreft de garantie is MSI zover ik weet heel verdraagzaam als het zegel verbroken is, zo lang er maar niet in de laptop geprutst is of deze "mishandeld" is. Een caddy is ook niet meer nodig met de GE70-2PC

• rayhvh
ik zag dat de GS serie een stuk dunner en volgens mij beter afgewerkt is als de GE serie.
denk dat dat een slimmere keuze is. heeft ook al een SSD
alvast bedankt voor jullie hulp

[ Voor 18% gewijzigd door rayhvh op 05-05-2015 14:10 ]

Pagina: 1