Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies gezocht (Nieuwe kopen of SSD plaatsen)

Pagina: 1
Acties:

• moobneton
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-03-2016
Beste Tweakers,

Ik ben in dubio wat ik moet doen met mijn laptop.
Momenteel heb ik een Acer Aspire 5750G. (3,5 jaar geleden aangeschaft)
Deze Acer is echter irritant traag geworden.
Specificaties:
- Intel(R) Core(TM) i7-2630QM CPU @ 2.00GHz
- 8 GB RAM DDR3
- 600GB HDD (enkele sectoren beschadigd)

Graag zou ik advies willen hebben op het volgende:
- Een nieuwe laptop aanschaffen (maximaal €1000,-) of
- SSD Plaatsen (Zit momenteen een CD speler in, gebruik ik nooit)

Wat ga je met je laptop doen?

Gamen
-League of legends
-Minecraft

Programmeren
-Visual Studio
-Excel/Access VBA

Ook kijk ik graag films op mijn laptop.

Wat is je budget?
Maximaal €1000,-.
Des te goedkoper des te beter. (Student :9)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Mijn laptop neem ik iedere dag mee naar school. Op school is vrijwel op elk moment stroom beschikbaar.
In de trein gebruik ik mijn laptop ook meestal. (30 minuten)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen voorkeuren wat betreft merken. Wel heb ik mij laten vertellen dat Acer eigenlijk geen vooraanstaand merk is m.b.t. laptops.

Alvast Bedankt

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Misschien is het handig als je alle specs van je laptop vermeldt. Dus ook de scherm resolutie en gpu.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 22:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als goedkoper beter is: 256 GB SSD in zetten ipv de huidige HDD. Moet jij eens opletten hoe snel dat ding wordt. Kost je evht niet de wereld meer. Optische drive laat je zitten en voor thuis koop je een externe HDD met een USB3.0 aansluiting. Die heeft je laptop ook voor zover ik kan zien. Zo hou je de grote opslag voor films ook.
Alternatief kun je ook een losse HDD casing kopen en daar je huidige HDD inzetten. Maar das afhankelijk van hoe erg jij die bad sectors vindt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Voor rond de €100 heb je een SSD van 250/256GB, dat kan je sowieso proberen. Is dat niet snel genoeg, dan kan je altijd nog een nieuwe laptop kopen en die SSD ergens anders voor gebruiken of desnoods doorverkopen.

The devil is in the details.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 21:05
Hahn schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:03:
Voor rond de €100 heb je een SSD van 250/256GB, dat kan je sowieso proberen. Is dat niet snel genoeg, dan kan je altijd nog een nieuwe laptop kopen en die SSD ergens anders voor gebruiken of desnoods doorverkopen.
OF je neemt de SSD mee naar de nieuwe laptop. Er zijn tegenwoordig nog veel laptops met goede/acceptabele specs, maar zonder een SSD.

• moobneton
Bedankt voor de reacties.

Het komt er dus op neer dat ik eerst een SSD in mijn huidige laptop moet zetten.
Mocht ik hier dan alsnog niet tevreden mee zijn, een nieuwe laptop aanschaffen?

Welke SSD raden jullie aan?
Ik zat zelf te denken aan Samsung EVO 250GB
Ook moet ik een HDDcaddy bestellen om deze in te plaatsen?

Groetjes.

Verwijderd

Zoals Arthur al vraagt; wat voor GPU (videokaart) zit er in?
Dat is namelijk essentieel om te gamen...

• moobneton
Er zit een GeForce GT540M 2GB in.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Voor programmeren wil je zoveel mogelijk pixels in de hoogte hebben, dus een resolutie van 1080p of hoger is wel fijn (je huidige laptop heeft 768 pixels in de hoogte volgens de PW).

Ik zou een nieuwe laptop kopen. Die GT540M is geen geweldige gpu. Voor 1000€ heb je bijvoorbeeld de pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL, met die laptop kan je wel leuk een spelletje spelen. Je hebt dan geen volwaardige SSD, maar een HDD met een 16GB SSD. Op die SSD worden je meest gebruikte programma's of Windows opgeslagen, zodat die wel sneller opstarten dan vanaf je HDD.

• moobneton
Heel erg bedankt voor de reacties!
Echter denk ik toch dat ik eerst een SSD ga proberen. (Scheelt een berg geld)
Welke SSD raden jullie dan aan?

Verwijderd

Ik heb zelfs een 6 jaar oude laptop 'gereanimeerd' met een SSD. Die draait weer als een tierelier. De specs van jouw laptop zijn dusdanig dat een SSD echt wel een verantwoorde update is. Ik zou zelf dan ook voor een SSD kiezen.

Ik heb steeds een crucial MX100 gebruikt. Als je daar de 2565GB versie van neemt heb je voldoende ruimte en de laagste E/GB
/typo :O

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 11:45 ]

Pagina: 1