Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Subwoofer kabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• adehaan968cs
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 13-01 17:57
Hallo mede tweakers,

Ik ben sinds 2 dagen een gelukkig eigenaar wan een JBL XTI 300 subwoofer, maar nu zit ik met een probleem. Om de kabels volledig weg te werken heb ik een kabel van 10 meter gekocht, met 2 tulpstekkers aan elke kant aangezien mijn versterker over een pre out beschikt. Nadat ik de kabel helemaal had weggewerkt en aangesloten had, hoorde ik tot mijn verbazing een brom toon terwijl de versterker nog niet aan stond. Nadat ik de versterker aan had gedaan, werd de brom alleen nog maar luider. Nu is mijn vraag: ligt het aan de lengte van de kabel (of iets met de dikte en isolatie) of is het toch echt nodig om een speciale subwoofer kabel te kopen.

Alex

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21-01 12:00

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Ik had hetzelfde probleem, het komt door de los hangende tulp. Subwooferkabel is idd aangeraden om dit tegen te gaan.

Hackintosh | Nintendo Switch | New Nintendo 3DS XL Hyrule | PSP E1000 | PS3 Phat 500GB CFW 4.81 | Nintendo Gamecube | MacBook collector | i7 3770k 24GB 1xGigabyte G1 GTX1070 | Xbox One S 1TB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• adehaan968cs
Kijk aan, ligt het dus gelukkig daaraan. Dan nog een vraag, de subwoofer beschikt niet over een LFE ingang, maar dus 2 gewone tulp stekkers. Is het dan ook nodig om een suboofer kabel te kopen die over 2 tulp stekkers beschikt? Mij lijkt het dat het toch een mono signaal is en dus ook maar 1 aansluiting hoeft te hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:29
Mmmm, goede vraag, voor de verduidelijking hier de achterkant.

Ik heb het soortgelijk, ook bij mijn subwoofer zijn twee ingangen (XTZ model), met een enkele subwooferkabel aangesloten op links en werkt prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 01:09

Daniel36

Mr. Positivo himself

Jup, zo heb ik het ook, twee ingangen, 1 subwooferkabel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Maar ik begrijp niet wat nu anders is aan een subwoofer kabel tov een normale stereo kabel waarvan je er één gebruikt.

[Voor 3% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 03-05-2015 15:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:22
JAHRASTAFARI schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:24:
Maar ik begrijp niet wat nu anders is aan een subwoofer kabel tov een normale stereo kabel waarvan je er één gebruikt.
Subwoofer kabel heeft shielding speciaal voor lage frequenties.
een 10Hz ruis op een gewone audiokabel maakt namelijk niets uit, dan komt toch niet door het ingangsfilter van de speaker.
Net als een 2kHz ruis op een subwoofer niets uitmaakt.
Maar die 10Hz ruis op een subwoofer = lage bromtonen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0Henk 'm!

• adehaan968cs
Bedankt allemaal voor de reacties! Het internet staat vol met mensen die zeggen dat als je een Y splitter gebruikt, het geluid van de sub nog beter wordt. Ik ben benieuwd. Ik ga een kabel kopen en een Y splitter en eens goed luisteren of ik het verschil hoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
True Or False? I can use regular RCA audio cable in place of Subwoofer cable?

http://www.avsforum.com/f...lace-subwoofer-cable.html

Hier vindt men dat er geen verschil is...? Ik had een subwoofer kabel erbij gekregen vanwege late levering, dus ik heb geen andere kabel geprobeerd.

[Voor 33% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 03-05-2015 15:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• adehaan968cs
Ik heb er nu een kort kabeltje tussen hangen met 2 stekkers aan het einde. Ik heb dus nog niet geluisterd met een ''subwoofer kabel''. Ik ga een bestellen en deel dan de resultaten hier.

• adehaan968cs
Heb vandaag de sub met een subwoofer kabel aangesloten en ik moet zeggen: Wat een verschil!. Het geluid is vele malen krachtiger, zelf over een 7,5 meter kabel. De tonen gaan ook veel langer door. Bedankt allemaal voor de reacties!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hm, dr hangt bij nu een soort dropvetertje tussen. Misschien toch maar eens een dikkere kabel proberem dan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 03:32

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

The Eagle schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 22:39:
Misschien toch maar eens een dikkere kabel proberem dan :)
Dikker hoeft niet altijd beter te zijn. Ik heb een behoorlijk dikke Van den Hul naar mijn subwoofer liggen, maar ik merkte geen verschil toen ik die aansloot ten opzichte voor de voorheen QED Performance Mini. Beide dedicated subwooferkabels.

Waarbij ik met bovenstaande geen kabeldiscussie op wil roepen overigens.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoeft ook niet. Ik weet namelijk donders goed wat voor onafgeschermd dropvetertje ik aangesloten heb zitten ;)
Doet het prima trouwens, maar goed, beter = beter, en ik wilde toch al wat kabel bestellen om mijn fronts te biwiren / biampen dus dat kan dan mooi in 1 moeite door :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True