Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PoE afwijkende pin-out? (4/7 DC+, 5/8 DC-)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 09:33
Wij hebben een video intercom welk gebruik maakt van Power over Ethernet.

Op het uiteinde van de draad naar het apparaat zit nu een keystone socket waarvan ze pin 4/7 en 5/8 rechtstreeks op een losse power adapter hebben aangesloten (dus geen echte PoE adapter).

Dit is vanaf de bouw zo opgeleverd, echter geeft dit bij ons en velen buren problemen omdat de las naar de power adapter niet altijd goed contact maakt. Ik heb dit bij ons al iets veranderd, maar wil het eigenlijk netjes oplossen door een PoE power adapter te gebruiken. Zodat geen geknoei nodig is om de losse draden van de huidige power adapter goed aan te sluiten.

Echter zit dit niet echt volgens een standaard, normaal is pin 4/5 DC+ en 7/8 DC-, maar hier is pin 4/7 DC+ en 5/8 DC-, zie ook tabel hieronder;

Pin 1Oranje-witData
Pin 2OranjeData
Pin 3Groen-witData
Pin 4BlauwDC +
Pin 5Blauw-witDC -
Pin 6GroenData
Pin 7Bruin-witDC +
Pin 8BruinDC -

Nu wilde ik die losse normale power adapter welk nu met twee mini-lasklemmen via de keystone socket is aangesloten gaan vervangen door een PoE adapter. Maar ik kan PoE adapter vinden met de juiste pinout voor de spanning.

Weet iemand of deze pinout voor de spanning ook volgens een bepaalde standaard is? En mogelijk weet welke PoE power adapter aan deze eisen voldoet :) ?

De spanning welk het apparaat nodig heeft is erg ruim, deze krijgt nu 9Vdc, maar kan op maximaal 48 Vdc aangesloten worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het lijkt op de eerste mode B op

alleen is er een DC+ en DC- verwisseld.

edit: Deze komt ook deels overeen, op de verwisselde DC+ en DC- na:

Te vinden in http://wifiqos.com/WS-POE-12-1U.pdf

[Voor 35% gewijzigd door Raven op 02-05-2015 18:22]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• don spike
Bedankt :), die plaatjes had ik ook gevonden, alleen komen idd de polariteit niet overeen :(.

Zou het eventueel kunnen oplossen door zelf de draden 5 en 8 te wisselen welk naar een PoE adapter uitgangspoort gaat. Maar liever niet als het met een juiste PoE adapter ook kan.
De interne bekabeling wil ik namelijk wel aan de T568B standaard houden zoals het al was 8) .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hoe oud is die videointercom eigenlijk? Misschien is het een hele oude variant uit de tijd dat er nog geen specificatie vast stond?

edit: Zie bijv, https://supportforums.cis...draft-power-over-ethernet , daar is er al sprake van 1 afwijkende variant. Misschien zijn er meer.

edit2: Iets gevonden :D http://pinoutsguide.com/Net/poe_pinout.shtml
Dit lijkt de "Alvarion VL" standaard te zijn, afgaand op de pinlayout van de voeding.

edit3: Dan zou je deze moeten hebben denk ik: http://azsurplus.com/inde...uct_info&products_id=4204

[Voor 71% gewijzigd door Raven op 02-05-2015 18:59]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• don spike
Bedankt, ja de "Alvarion VL" lijkt er exact op.

Het gebouw is uit 2009. Het is een video interkom IRS intercom van Niko, het is wel gewoon ethernet wat eroverheen gaat.
(Had ook al tutorials gevonden om de intercom door een eigen systeem te vervangen, je kan dan wel spreken en de deur openen, alleen is de video/foto weer in een gesloten eigen formaat :()

Maar dan ga ik nu verder zoeken naar een adapter volgens het "Alvarion VL" standaard.

Ow, zie net voor het posten dat je bij Edit3 al een hebt gevonden :*), ik ga het even verder bekijken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• don spike
Hmm die ALVARION T23B01 heeft een output van 55 Vdc :(, dat is weer te veel...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Van Niko zei je, deze Niko? http://www.niko.eu/nlbe/products/550-00501
Daar staat zo'n ding, kan alleen niet zo gauw de pinlayout vinden.
geschikt voor touchscreen (550-20100), touchscreen 2 (550-20101) en videobuitenpost (550-21001, 550-21002, 550-21004)
(Zie pdf)

[Voor 33% gewijzigd door Raven op 02-05-2015 19:11]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• don spike
Ja die Niko, alleen het product / merk (IRS Woongemak) wat wij hebben is ooit door Niko overgenomen. Niko levert nog steeds ondersteuning, vervangt ze nog steeds bij defecten, en vraag nog steeds de hoge abonnementen kosten. Had aan hun al gevraagd of ze ook een PoE adapter konden leveren, maar daar hebben ze nooit echt antwoord op kunnen geven.

Hier een video van ons product, kan zo snel niets anders vinden:
YouTube: 2CMORE | IRS WOONGEMAK
Maar bij ons wordt alleen de intercom en berichten service gebruikt, verder niets i.v.m. hoge abonnementen kosten.
Het is een IRS Woongemak bode 3G zover ik ooit heb kunnen achterhalen, staat namelijk weinig op het ding zelf dan de maximale voeding spanning en het merk zelf.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True