Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Meerdere BSOD met verschillende codes.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michielh3
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 16:45
Hallo allemaal,

Sinds een maand is de laptop van mijn vriendin begonnen met het geven van BSODs, het begon vrij onverwachts tijdens het browsen op chrome waarna hij een week het prima deed voordat hij opnieuw vastliep.
Sindsdien komen de BSODs steeds vaker waarbij hij nu haast bij elke opstartpoging een BSOD geeft.

We gebruiken de laptop voornamelijk voor browsen/bekijken van films, de afgelopen 2 maanden zijn er geen nieuwe programma's geinstalleerd en ben ik rond gaan kijken naar de oorsprong van BSODs.
Na wat rondzoeken en het lezen van het memory huggen van Chrome deze browser verwijdert maar helaas bood dit geen oplossing.

Ik heb het volgende ook al geprobeerd

Memorycheck gedaan met memtest86, geen foutmeldingen.
Handmatig de drivers van de aanwezige onboard videokaart geupdate

Helaas bood dit geen oplossing,

Ik heb de minidumps hier online gezet:
https://www.dropbox.com/s/ewzdoitfj520522/Minidumps.rar?dl=0

De laptop is overigens een Hp Pavilion g series (medio 2012) en draait op windows 7 64bit

Wat is de volgende stap die ik kan ondernemen om het crashen op te lossen of om meer info te vergaren?
Bedankt alvast!

[Voor 1% gewijzigd door michielh3 op 02-05-2015 17:27. Reden: besturingssyteem toegevoegd]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12-09 19:29

mrtnptrs

You idiot!

Zou je kunnen proberen deze hotfix the installeren?: "Stop 0x0000007E SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED" error when the GPU is under heavy load conditions in Windows 7 or Windows Server 2008 R2 Zou je ook Schijfcontrole even kunnen laten draaien en daarna ook via een commandprompt die is uitgevoerd als administrator het commando "sfc/scannow" willen uitvoeren? Dan zou eigenlijk je probleem opgelost moeten zijn. Heb je SP1 wel geinstalleerd?

[Voor 32% gewijzigd door mrtnptrs op 03-05-2015 03:39]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 00:07
Zal waarschijnlijk gewoon een hardware defect zijn. Er is geen magische software patch die catch-all alle problemen kan 'oplossen'.

HP staat bekend om de slechte ontwerpen qua koeling, dus het kan zelfs iets als een losgekomen BGA zijn die slecht contact heeft of een permanente beschadiging in een van de IC's.

Het makkelijkste kan je even een test doen met memtest86+, dat kan je vast heel makkelijk vinden. Je start er mee op en laat het een dag en een nacht draaien, of tot aan de eerste melding. Als hij een dag en een nacht draait en geen errors/defecten vind, dan is het in elk geval niet je RAM, en waarschijnlijk ook niet je CPU. Dan kan je nog naar je GPU kijken, daar zijn diverse stresstests voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 30-08 15:43
Post de smart cijfertjes van de harde schijf hier eens?
http://www.piriform.com/defraggler/download/portable
Tabblad gezondheid.

En heb je een nVidia videokaart? En zo ja, welk model?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michielh3
mrtnptrs schreef op zondag 03 mei 2015 @ 03:34:
Zou je kunnen proberen deze hotfix the installeren?[]
Zou je ook Schijfcontrole even kunnen laten draaien en daarna ook via een commandprompt die is uitgevoerd als administrator het commando "sfc/scannow" willen uitvoeren? Dan zou eigenlijk je probleem opgelost moeten zijn. Heb je SP1 wel geinstalleerd?
De Hotfix geeft aan "De update geldt niet voor uw computer"

De schijfcontrole liep de eerste poging uiteraard vast in een BSOD (0x000000A), tweede poging lukte wel en gaf geen fouten aan.

Sfc/scannow uitgevoerd.

De laptop heeft Win7 SP1 geinstalleerd.
johnkeates schreef op zondag 03 mei 2015 @ 03:39:
Het makkelijkste kan je even een test doen met memtest86+, dat kan je vast heel makkelijk vinden. Je start er mee op en laat het een dag en een nacht draaien, of tot aan de eerste melding. Als hij een dag en een nacht draait en geen errors/defecten vind, dan is het in elk geval niet je RAM, en waarschijnlijk ook niet je CPU. Dan kan je nog naar je GPU kijken, daar zijn diverse stresstests voor.
Ik heb memtest 86 zelf al een uurtje of 3 aan laten staan, ik wil hem best nog een nachtje door laten halen maar de BSODs komen nu niet echt op een prestatie-piekmoment, of de laptop moet browsen al zwaar vinden.
oheng schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:18:
Post de smart cijfertjes van de harde schijf hier eens?
http://www.piriform.com/defraggler/download/portable
Tabblad gezondheid.

En heb je een nVidia videokaart? En zo ja, welk model?
Welke cijfers bedoel je dan, kan zelf geen enkele data vinden met de naam 'smart'.

De laptop maakt gebruik van de onboard graphics card, de processor is overigens een AMD A6-3400M

Sins het uitvoeren van alle bovengenoemde oplossingen heb ik nog geen BSOD gekregen.
De laptop is ondertussen een keer of 4 herstart en een aantal uren gebruikt om online te browsen. :/

edit -
Veel te vroeg gejuigd, hij is ondertussen al weer in een BSOD gelopen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 00:07
michielh3 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:08:
[...]
Ik heb memtest 86 zelf al een uurtje of 3 aan laten staan, ik wil hem best nog een nachtje door laten halen maar de BSODs komen nu niet echt op een prestatie-piekmoment, of de laptop moet browsen al zwaar vinden.
[...]
Memtest is geen stresstest, maar een test om te kijken of je RAM goed werkt. RAM kan soms een tijdje goed werken en dan opeens bitflippen of een complete range adressen niet meer slikken om wat te noemen. Met memtest kan je dat testen door het heel lang te draaien.

Als memtest na 24 uur niks rapporteert kan je er meestal wel van uit gaan dat je RAM, CPU en moederbord goed zijn. Dan blijven alleen opslag en GPU over. GPU geeft meestal een paging-gerelateerde BSOD's dus blijft opslag over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oheng
michielh3 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:08:
[...]

Welke cijfers bedoel je dan, kan zelf geen enkele data vinden met de naam 'smart'.

De laptop maakt gebruik van de onboard graphics card, de processor is overigens een AMD A6-3400M

Sins het uitvoeren van alle bovengenoemde oplossingen heb ik nog geen BSOD gekregen.
De laptop is ondertussen een keer of 4 herstart en een aantal uren gebruikt om online te browsen. :/

edit -
Veel te vroeg gejuigd, hij is ondertussen al weer in een BSOD gelopen..
Als je defraggler start, moet je op het tabblad gezondheid kijken. Copy/paste die cijfertjes hier, dan kijk ik ernaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michielh3
johnkeates schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:47:
[...]Memtest is geen stresstest, maar een test om te kijken of je RAM goed werkt. RAM kan soms een tijdje goed werken en dan opeens bitflippen of een complete range adressen niet meer slikken om wat te noemen. Met memtest kan je dat testen door het heel lang te draaien
Aha, dan ga ik komende week even kijken of ik ergens de laptop een nacht/dag door kan laten draaien!
oheng schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:32:
[...]

Als je defraggler start, moet je op het tabblad gezondheid kijken. Copy/paste die cijfertjes hier, dan kijk ik ernaar.
Ik heb er even een printscreen van gemaakt, het zijn nogal veel cijfertjes :)

Dit is overigens ongeveer een minuutje na het opstarten

[Voor 36% gewijzigd door michielh3 op 05-05-2015 10:40. Reden: reactie op alle posts]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oheng
Bijna 1 triljard rapported uncorrectable sectors? Dat is best wel veel, lol.

Maak een backup van je data.
Start een commandant prompt met Armin rechten.
Typ in: chkdsk c: /F /R

Je hdd wordt gecontroleerd als je opnieuw opstart. In je eventvwr.msc staat het resultaat als hij klaar in. Onder winlogon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michielh3
Alle data hebben we al na de eerste BSOD gebackupt :)

Aai, dat zou dan dus wijzen op een probleem met de HDD?

Ik ben nu al een paar dagen bezig om deze chkdsk fatsoenlijk uit te voeren, maar in de 5 a 6 uur die het duurt is hij tot nu toe elke keer vastgelopen in een BSOD en de opstart-poging erna kom ik in de HP Bios update omdat hij niet meer kan opstarten.
Na de bios-update/repair te hebben laten draaien, komt hij in opstartherstel en vervolgens in systeemherstel voordat ik de laptop weer in windows zie verschijnen..

Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling?

Is het overigens een optie om er een nieuwe HDD (wss wordt het dan een SSD) in te monteren en te kijken of dat beter loopt?

[Voor 26% gewijzigd door michielh3 op 08-05-2015 11:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 23:58
michielh3 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:06:
Alle data hebben we al na de eerste BSOD gebackupt :)

Is het overigens een optie om er een nieuwe HDD (wss wordt het dan een SSD) in te monteren en te kijken of dat beter loopt?
Hoogstwaarschijnlijk is dat de oplossing voor je probleem!

[Voor 42% gewijzigd door Assix op 08-05-2015 11:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 00:13
oheng schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 10:51:
Bijna 1 triljard rapported uncorrectable sectors? Dat is best wel veel, lol.
Dat zijn uncorrectable read errors, geen sectos. En de normalized value lijkt me bogus.
Assix schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:12:
Hoogstwaarschijnlijk is dat de oplossing voor je probleem!
Kun je dat ook onderbouwen?

Ik zie een disk met veel uncorrectable reads en ogenschijnlijk ook command timeouts. Enkel op basis daarvan durf ik nog geen harde conclusies te trekken, gezien TS nog geen overview van z'n BSODs heeft gepost. Minidumps zijn fijn, maar die ga ik niet een-voor-een lopen analyzen.

TS, kun je nog een overview van de bluescreens posten, bv. met Bluescreenview? Kolommetjes van de parameters wel even extenden waar nodig..

Die SMART error values zijn zeker verdacht, maar een compleet beeld van de BSODs (just to be sure) kan geen kwaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oheng
Thralas schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:38:
[...]

Dat zijn uncorrectable read errors, geen sectos. En de normalized value lijkt me bogus.

[...]
Jaja ik typ op een tablet. Met 1 triljard echte unreadable sectors zou de hdd helemaal niks meer doen, dat is... 125GB oid (???) aan kapotte sectoren, lol.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michielh3
Thralas schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:38:

TS, kun je nog een overview van de bluescreens posten, bv. met Bluescreenview? Kolommetjes van de parameters wel even extenden waar nodig..
Bedoel je hiermee de 0x0000000 codes?
Die heb ik namelijk niet bijgehouden, denkende dat ze in de minidumps waren terug te vinden?

Uit mijn hoofd heb ik de laatste keren 0x000004E, ""0A en ""1A voorbij zien komen.
En voornamelijk de meldingen : Driver IRQL Not Less or Equal of Memory Management

Als ik ze ergens kan terugvinden dan kan ik een uitgebreide lijst geven van de BSOD met foutcodes. ;)

Edit :F

Had zoals in de post hieronder al is aangegeven gemist in de quote dat ik met bluescreenview de dumps kan uitlezen , ik ga hier z.s.m. mee aan de slag en post dat dan als nieuwe reactie.

[Voor 13% gewijzigd door michielh3 op 09-05-2015 19:12. Reden: edit]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thralas
Bluescreenview is een tooltje die alle aanwezige minidumps in 1x uitleest ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michielh3
Hierbij een postje van de resultaten van bluescreenview

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oheng
michielh3 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:21:

[afbeelding]
Ik kan parameter 1 van PFN_LIST_CORRUPT niet zien, dus daarom mag je die zelf opzoeken:
MSDN: Bug Check 0x4E: PFN_LIST_CORRUPT (Windows Debuggers)

De PFN List is een lijst dat heeft te maken met het geheugen (een lijst die bijhoudt wat er in het geheugen staat, zo iets dergelijks IIRC).

Voor de rest schijnt je videokaart driver wat gekke dingen te doen in het geheugen, schrijven waar dat niet mag. Ik zou je huidige driver eraf halen met bijvoorbeeld deze tool: http://www.guru3d.com/fil...uninstaller_download.html
Wel eerst een nieuwe driver ophalen bij AMD.

Edit: Oja, ik zou ook een malware scan aanraden, een van de BSOD's herken ik in combinatie met malware: http://www.malwarebytes.org/mwb-download/confirm/
Gratis probeer versie uitvinken tijdens installatie.

[Voor 9% gewijzigd door oheng op 11-05-2015 14:27]

• michielh3
Ik kan parameter 1 van PFN_LIST_CORRUPT niet zien, dus daarom mag je die zelf opzoeken.

Voor de rest schijnt je videokaart driver wat gekke dingen te doen in het geheugen.

Edit: Oja, ik zou ook een malware scan aanraden, een van de BSOD's herken ik in combinatie met malware.
Ondertussen is hij natuurlijk weer een aantal keren vastgelopen, maar het lijkt al minder te worden na de utigevoerde oplossingen! _/-\o_

De PFN list heeft elke keer parameter 1 op ""07, dit zou dan een driver issue moeten zijn als ik de tekst lees die erbij hoort op de pagina die je aangaf?

Ik heb de videokaart drivers gewiped en nieuwe erop gezet, blijkbaar stonden er niet de goede drivers op ( de laptop werkt op een intergrated APU en de driver was voor een descrete kaart.. )

Malware scan heeft ook een rondje gedaan en 16 objecten verwijdert.

De BSOD die er nu nog nieuw bij gekomen is is als volgt:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA 0x00000050

Ook heb ik gisteren avond na alle hierboven beschreven handelingen nog een keer de PFN_List BSOD gekregen weer met 0x0000004e en parameter 1 op ""07

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

michielh3 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:21:

[afbeelding]
Ik zie heel veel memory gerelateerde zaken als bad pool headers voorbij komen. Daarbij een IRQ not less or equal. Dit zou op geheugen problemen kunnen duiden maar ook op bv een rotte driver zoals inderdaad een videokaart driver. Ik ben benieuwd naar de resultaten van een echt goede stresstest met bv prime.

Wat doet het systeem met een schone installatie? Je geeft aan dat je meerdere malware objecten hebt verwijderd. Waar ging het in die gevallen precies om?

Frontpagemoderatie Forum

• michielh3
Bor schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:57:
[...]Ik zie heel veel memory gerelateerde zaken als bad pool headers voorbij komen. Daarbij een IRQ not less or equal. Dit zou op geheugen problemen kunnen duiden maar ook op bv een rotte driver zoals inderdaad een videokaart driver. Ik ben benieuwd naar de resultaten van een echt goede stresstest met bv prime.

Wat doet het systeem met een schone installatie? Je geeft aan dat je meerdere malware objecten hebt verwijderd. Waar ging het in die gevallen precies om?
Ik ga zo dan een stresstest doen met prime95.

Een schone installatie heb ik nog niet gedaan, heb hier overigens ook geen extra licentie meer liggen voor win7 en moet even kijken of ik via de software van de laptop zelf iets van een factory reset kan geven.

De malware waren voornamelijk registersleutels (babylon A, Conduit TB.gen) en 1 malware search engine.

• Bor

Bor

Ik ben benieuwd wat er uit de prime test komt. Je kunt eventueel ook nog proberen om eens te werken met een linux live cd als je een herinstallatie nog niet kunt uitvoeren. Ervaar je de problemen in de veilige modus ook nog steeds?

Frontpagemoderatie Forum

• Thralas
Bor schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:57:
[...]

Ik zie heel veel memory gerelateerde zaken als bad pool headers voorbij komen. Daarbij een IRQ not less or equal. Dit zou op geheugen problemen kunnen duiden maar ook op bv een rotte driver zoals inderdaad een videokaart driver.
Voor wat betreft dat tweede: dan verwacht je niet dat ntfs.sys omvalt.

Gooi Avast & Daemon Tools er eens af, en kijk eens of dat helpt? Al blijft het eigenlijk te willekeurig voor specifieke driver issues (dus eerder bad RAM oid).

Als je DT hebt verwijderd kun je driver verifier evt. ook weer enablen, al schiet je daar weinig mee op als het idd. corruptie door instabiliteit betreft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michielh3
Bor schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 16:24:
Ik ben benieuwd wat er uit de prime test komt. Je kunt eventueel ook nog proberen om eens te werken met een linux live cd als je een herinstallatie nog niet kunt uitvoeren. Ervaar je de problemen in de veilige modus ook nog steeds?
Nou Prime95 ongeveer 7,5 uur lang laten draaien, en dit is de uitkomst (0 fouten)

Wel heel erg wonderlijk, ik heb de taskmanager er even bij gepakt om alles een beetje te bekijken qua workload en het valt me op dat er maar 1,5gb RAM wordt aangegeven. Deze laptop heeft 6gb RAM, dit wordt ook zo aangegeven in het configuratiescherm....
Dit is overigens een screenshot van vanochtend, maar het is nogsteeds duidelijk te zien.

Thralas schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 18:41:
Voor wat betreft dat tweede: dan verwacht je niet dat ntfs.sys omvalt.

Gooi Avast & Daemon Tools er eens af, en kijk eens of dat helpt? Al blijft het eigenlijk te willekeurig voor specifieke driver issues (dus eerder bad RAM oid).

Als je DT hebt verwijderd kun je driver verifier evt. ook weer enablen, al schiet je daar weinig mee op als het idd. corruptie door instabiliteit betreft.
Ik ga vandaag DT en Avast eraf gooien, hopelijk helpt het!

ook wilde ik nog even de opmerking plaatsen, gisteren heeft de laptop dus 7,5 uur lang prime95 prima gedaaan en vandaag start ik hem op, BSOD (0x0000000A)..
De BSODs komen over het algemeen nogsteeds de eerste 10 min na het opstarten of tijdens het gebruik van een internet browser.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bor

Bor

Wordt er altijd maar 1,5 GB geheugen aangegeven of zie je soms ook meer en is er bv een loszittende memory module?

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thralas
Een loszittende module van 4.5 GB? :+

Nouja, 4 GB en wat videogeheugen

Daar is inderdaad ook iets goed mis. Als hij los zou zitten zie je hem in ieder geval niet in het configuratiescherm..

[Voor 56% gewijzigd door Thralas op 15-05-2015 10:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michielh3
Bor schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:01:
Wordt er altijd maar 1,5 GB geheugen aangegeven of zie je soms ook meer en is er bv een loszittende memory module?
Thralas schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:02:
Een loszittende module van 4.5 GB? :+

Nouja, 4 GB en wat videogeheugen

Daar is inderdaad ook iets goed mis. Als hij los zou zitten zie je hem in ieder geval niet in het configuratiescherm..
Ik heb hier nog nooit echt op gelet eerlijk gezegd.. O-)
Zoals aangegeven het configuratiescherm (waarin de processorsnelheid/RAM wordt weergegeven) geeft 6gb ram aan (5,48 Beschikbaar) en taakbheheer, waar ik nu voor het eerst oplettend naar heb gekeken, geeft maar anderhalf aan..

-EDIT : Dit is vreemd, nu geeft taakbeheer wel 6GB geheugen weer ( 5609 MB ) 8)7

P.s. ik ben op het moment bezig om Avast en Daemen tools er af te gooien maar ben onder ander alweer een keer gestrand in BSOD 0x000001A (MEMORY_MANAGEMENT) en 0x00000D1(DRIVER_IRQL .. )

[Voor 4% gewijzigd door michielh3 op 15-05-2015 16:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thralas
Gezien nu toch blijkt dat je meerdere geheugenmodules hebt, zou je ze ook even om de beurt kunnen verwijderen. Geheugen blijft een goede kanshebber, ongeacht het resultaat van de memtest.

• michielh3
Thralas schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:49:
Gezien nu toch blijkt dat je meerdere geheugenmodules hebt, zou je ze ook even om de beurt kunnen verwijderen. Geheugen blijft een goede kanshebber, ongeacht het resultaat van de memtest.
Oke, ik durf dit bijna niet hardop te zeggen :) , maar ik heb de laptop open gehaald en als eerste gewoon om te kijken wat het doet de 2 stickjes ram omgewisseld van slot (2/4gb).
Heb ondertussen al zo'n 4 dagen geen BSOD meer gehad..

Dit geeft voor mij aan dat het dan toch RAM issues zijn, is het verstandig om nu nieuwe te halen of om nog meer testen te doen?

• oheng
Aangezien die 4GB module eerst niet helemaal goed gedetecteerd werd, zou je denken dat die niet helemaal goed is. En je RAM kan worden gevuld, stickje voor stickje (tenzij bepaalde "RAID voor RAM" functies aanstaan, naam ff vergeten).
Dus nu kan het zijn dat eerst die 2GB module gevuld wordt, en die werkt schijnbaar goed, en de probleem module van 4GB wordt nu met rust gelaten.

Aangezien je met Memtest niets vond... Tja, dan wordt het een beetje moeilijk. Ik zou het zo eerst laten, probeer een wat spellen te spelen zou ik zeggen.

[Voor 7% gewijzigd door oheng op 20-05-2015 16:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michielh3
oheng schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:53:
Aangezien je met Memtest niets vond... Tja, dan wordt het een beetje moeilijk. Ik zou het zo eerst laten, probeer een wat spellen te spelen zou ik zeggen.
Hij blijft wisselvallig doen, helaas. Spellen hebben we er niet op staan, daar staat er gelukkkig nog een desktop voor!

We hebben besloten om met de laptop terug te gaan naar de winkel.
Hier hebben ze het probleem en alle pogingen om het op te lossen aangehoord en gaan ze vandaag/morgen aan de slag om het onder garantie te verhelpen.
Beide RAM-stickjes worden vervangen en de HDD wordt ( voor een kleine bijbetaling ) omgewisseld voor een SSD + schone windows instalatie.

Ik zal jullie op de hoogte houden wat er uit komt maar de hoop is er dat het zo wordt opgelost!

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie hulp, dit wordt zeer gewaardeerd O+

-Edit, na de reparaties afgelopen weekend is de laptop niet alleen van de BSODs af maar ook een flink stuk sneller geworden! Nogmaals bedankt voor de hulp _/-\o_

[Voor 8% gewijzigd door michielh3 op 27-05-2015 11:47]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True