Verlengkabels toetsenbord en muis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:50
Hoe kijken mensen aan tegen het verlengen van toetsenbord en muiskabels? Ik heb een nieuw bureau gekocht en op de plek waar ik mijn kast wil plaatsen zijn mijn kabels net iets te kort. Heb een G105 logitech gaming toetsenbord en een wat oudere logitech gaming muis.

Kan het kwaad om deze te verlengen met een usb-kabel, of verlies ik dan teveel performance? Of zou ik een nieuwe draadloze gamingmuis moeten overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Een verlengde USB kabel zal altijd stabieler zijn dan draadloos.
Een paar decimeter verlengen zal je echt niet merken in performance.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Elektriciteit gaat met 300.000km/s, ik denk niet dat je die miljardste van een seconde gaat merken ;)
Een draadloze set heeft meer lag, aangezien hier een hoop elektronica in zit, al is die ook niet echt te meten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-07 18:38

TommieW

Numa numa.

Dat draadloos vertraging oplevert is ook een beetje een fabeltje IMHO. Ik heb een G700s, en merk echt he-le-maal niets er van. Kan dus een beetje een placebo effect zijn.

Zolang je het maar binnen de 5 meter houdt, kan je prima verlengen. Probeer hier wel onder te blijven. Hoe meer je verlengt, hoe meer weerstand je hebt van de kabel. Als het voltage door de kabel te veel zakt, heb je kans dat je USB apparatuur het niet helemaal lekker doet (of meer: helemaal niet).

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:47
Voor de snelheid hoef je het niet te laten. Misschien dat er signaalverlies optreed bij te lange kabels, maar met een goedkope kabel van 5m van deal extreme heb ik geen problemen. Een extra usb hub ertussen zetten is dan weer een ander verhaal, omdat die het signaal moet opvangen en dan doorsturen, maar ook daar is het verwaarloosbaar (en absoluut geen probleem, ik kan op internet alleen maar vragen vinden van mensen die bang zijn voor latency in hun midi apparatuur en de antwoorden zijn altijd niet precies, maar de consensus is dat het verwaarloosbaar is, dus het zal wel meevallen). [vb vraag van stackoverflow]

Ik zou dus gewoon een usb hub op je bureau leggen en daar alles ingooien.

[ Voor 11% gewijzigd door NESFreak op 03-05-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TommieW schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:07:
Dat draadloos vertraging oplevert is ook een beetje een fabeltje IMHO. Ik heb een G700s, en merk echt he-le-maal niets er van. Kan dus een beetje een placebo effect zijn.
Dus omdat jij ergens geen last van hebt kan niemand er last van hebben? :/

Draadloze signalen gaan door de lucht. Tig andere soorten signalen en ruis doen dat ook. Jij hebt blijkbaar het geluk dat er geen verstoring (momenteel) merkbaar is. Mooi. Maar bij anderen (of trouwens voor hetzelfde geld morgen bij jou) zijn er wel stoorsignalen op dezelfde frequenties en gaat het minder goed. Exact hoe groot die risico is en wat de gevolgen zijn hangt af van welke frequenties een device gebruikt, maar de meeste zitten in de 2.4GHz-band. Dat is dezelfde als legacy WiFi. Kijk voor de grap in het subforum Netwerken hoeveel mensen topics openen over "M'n WiFI is ruk" e.d. Als WiFi er last van heeft is de kans groot dat RF keyboards en muizen ook hinder gaan ondervinden. Niet bij iedereen inderdaad - maar als je de situatie bij iemand niet uitermate goed kent (op niveau van: langs geweest zijn met spectrum analyzer die 2.4GHz kan lezen) is het veiliger om een bedrade oplossing te adviseren. Dat geldt voor keyboards en muizen net zo goed als voor datanetwerken.
Zolang je het maar binnen de 5 meter houdt, kan je prima verlengen. Probeer hier wel onder te blijven. Hoe meer je verlengt, hoe meer weerstand je hebt van de kabel. Als het voltage door de kabel te veel zakt, heb je kans dat je USB apparatuur het niet helemaal lekker doet (of meer: helemaal niet).
Check. Er zijn trouwens actieve versterkers voor grotere afstanden. Ik heb zo'n ding die probleemloos 15m weet te overbruggen - maar goed, TS heeft het over 'net' te kort, dan heb je dat soort meuk allemaal niet nodig.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1