witte verf voor DVD/CD reader

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
beste tweakers,
ik was van plan toch maar een DVD reader te monteren in mijn PC, voor wat legacy ondersteuning. ik heb dit eerder niet gedaan omdat ik alleen maar zwarte in huis had, wat niet mooi zal staan in mijn witte Enthoo Pro.
aangezien we toch heel veel oude readers in huis hebben die niet meer veel waard zijn, ben ik van plan er eentje te verven.

natuurlijk moet het wel een beetje op dezelfde texture lijken. de covers op de Enthoo Pro zijn van nep-brushed aluminium(plastic).

wat voor verf raden jullie aan?

alvast bedankt,
Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met een bus spuitverf kom je een heel eind. Als het cheap moet kun je ze bij de action halen, maar voor een paar euro meer kun je bij de bouwmarkt ook terecht.
Als je er echt veel geld aan wilt spenderen, dan kun je eens kijken naar de spuitbussen die ook gebruikt worden voor auto's.

Welke verf je ook gebruikt, zorg voor een goed ontvet oppervlak, dan hecht de verf sowieso een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
TERW_DAN schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 14:27:
Met een bus spuitverf kom je een heel eind. Als het cheap moet kun je ze bij de action halen, maar voor een paar euro meer kun je bij de bouwmarkt ook terecht.
Als je er echt veel geld aan wilt spenderen, dan kun je eens kijken naar de spuitbussen die ook gebruikt worden voor auto's.

Welke verf je ook gebruikt, zorg voor een goed ontvet oppervlak, dan hecht de verf sowieso een stuk beter.
ik denk dat verf van de action prima zal zijn, mijn vader heeft nog primer liggen,dus dan goedkope verf wel prima hechten op het plastic.

ik wil er liever niet meer dan €15 aan uitgeven, aangezien ik anders voor 3 tientjes ook een nieuwe reader/writer kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:50
Je kan ook het hele front van de DVD speler af trekken en (met een beetje passen en meten/aanpassingen) een bay cover van een Enthoo op te zetten.

Zo heb ik het gedaan bij mijn 200R, ik had de voorkant van de CD speler afgehaald, waardoor er aan de voorkant alleen nog de lade uitsteekt, ik had een bay cover uit m'n kast gehaald en wat bijgeschuurd en er met hot glue opgeplakt. Ik had eerst mijn CD speler geplaatst, toen hot glue erop en toen het frontje erop geduwd. Zo zie je er niks van van buiten en je kan hem open doen door in documenten 2 keer op je CD drive te klikken! Werkte perfect voor mij en zag er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
3L3ktr1k schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 15:45:
Je kan ook het hele front van de DVD speler af trekken en (met een beetje passen en meten/aanpassingen) een bay cover van een Enthoo op te zetten.

Zo heb ik het gedaan bij mijn 200R, ik had de voorkant van de CD speler afgehaald, waardoor er aan de voorkant alleen nog de lade uitsteekt, ik had een bay cover uit m'n kast gehaald en wat bijgeschuurd en er met hot glue opgeplakt. Ik had eerst mijn CD speler geplaatst, toen hot glue erop en toen het frontje erop geduwd. Zo zie je er niks van van buiten en je kan hem open doen door in documenten 2 keer op je CD drive te klikken! Werkte perfect voor mij en zag er goed uit.
dus je hebt het frontje op het bewegende deel van de reader geplakt? dat betekent dat heel het frontje er uit komt als de reader open gaat?
creatief! :)
kan je misschien een paar fotootjes maken? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
sjettepetJR. schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 16:37:
[...]

dus je hebt het frontje op het bewegende deel van de reader geplakt? dat betekent dat heel het frontje er uit komt als de reader open gaat?
creatief! :)
kan je misschien een paar fotootjes maken? alvast bedankt
Jep, dat is precies wat ik gedaan heb!

Ik heb nu een Define R4, de 200R is de deur uit dus dat wordt moeilijk, ik kan vanavond wel ff mijn paint-skills toepassen als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
3L3ktr1k schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:02:
[...]

Jep, dat is precies wat ik gedaan heb!

Ik heb nu een Define R4, de 200R is de deur uit dus dat wordt moeilijk, ik kan vanavond wel ff mijn paint-skills toepassen als je dat wilt.
oké, geen probleem, zal ik maar zelf moeten uitvinden, zal vast niet zo moeilijk zijn.
ik denk dat paint niet heel veel duidelijk zal maken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Nee het is echt niet moeilijk,

1. Voorkant eraf rukken
2. Frontje erop rammen
3. Dat was 't

Dit is wel de extreme "mannen met brute kracht"-manier.
Pagina: 1