Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:00
Een vriend van me wil graag een laptop waarmee hij het volgende wil:
  • internetten
  • office
  • muziek luisteren
  • mat scherm
  • voor thuis gebruik
Een basis laptop. Aangezien hij het zo goedkoop mogelijk wil heb ik hem de volgende twee laptops aangeraden (uiteraard mét een SSD).

- Lenovo B50-30 € 229,-
- Asus F553MA-BING-SX361B € 259,-

Mijn voorkeur geniet de Lenovo (iets goedkoper) maar hij kent alleen Asus en daarom lijkt hem deze beter. Wat zeggen jullie. Zit er veel verschil tussen deze laptops? Aangezien er bij de vergelijking nauwelijks verschil zit tussen deze twee.

[ Voor 0% gewijzigd door BasZer op 02-05-2015 13:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:08
Lenovo is sowieso een beter merk. Mijn advies: koop een degelijke gebruikte laptop. Voor 250 euro koop je nieuw alleen maar rotzooi.

Gebruikt kun je al een degelijke i5 laptop uit de zakelijke markt kopen voor 200 euro ofzo. Dan heb je een laptop met een metalen frame, die dingen zijn fatsoenlijk gebouwd.

Zoek naar Lenovo Thinkpad, HP Elitebook of Dell Latitude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:39

Major_ton

Shoot!

hjkv schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:46:
Lenovo is sowieso een beter merk. Mijn advies: koop een degelijke gebruikte laptop. Voor 250 euro koop je nieuw alleen maar rotzooi.

Gebruikt kun je al een degelijke i5 laptop uit de zakelijke markt kopen voor 200 euro ofzo. Dan heb je een laptop met een metalen frame, die dingen zijn fatsoenlijk gebouwd.

Zoek naar Lenovo Thinkpad, HP Elitebook of Dell Latitude
Excuses voor de off-topic, maar je mag mij wel eens uitleggen waarom Lenovo sowieso beter is dan Asus. Alle reviews die ik er op na lees, gebruikt Lenovo drama schermen, iets wat ik bij Asus een stuk minder lees.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:08
Asus gebruikt bv. voedingspluggen op het moederbord, welke regelmatig kapot gaan. Ook heeft asus veel gezeur met videokaarten e.d.
Lenovo heeft over het algemeen ook een betere bouwkwaliteit. Het blijven natuurlijk basis prullen, maar het steekt er toch wat bovenuit.

Het valt natuurlijk allemaal in het niets bij een Lenovo Thinkpad o.i.d.

* hjkv tikt dit vanaf een HP Elitebook O-)