Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Canon 70D geeft "Error 80" met 430EX

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Help!

We hebben een vrij nieuwe Canon 70D die eerder al een paar keer error 80 heeft gegeven terwijl er een 430EX flitser op zat.

Nu willen we een fotoshoot doen, met een zendertje op de flitsschoen voor de flitsset. Nu is het bijna continu error 80. Je moet dan de accu eruit en erin doen voordat je (misschien) weer een foto kan maken.

Twee oude Canon 350D's hebben altijd prima gewerkt met deze flitsset (en de 430EX). Ook een Sony NEX7 doet het prima met deze flitsset. Het lijkt me echt aan de 70D te liggen.

Heeft er iemand een tip zodat we nu verder kunnen? Dan gaan we maandag gelijk Canon bellen.

Wat we gedaan hebben:
Drie verschillende SD kaarten getest (Samsung Pro, 2x Sandisk Extreme o.i.d.).
SD kaart in toestel geformatteerd.
Firmware is 1.1.1 iets anders bestaat niet volgens Canon.
Uitzetten, accu eruit en erin, aanzetten.

Info:
Err 80
Description: A malfunction with the electric control or images has been detected.
Resolution: Turn the power off, then remove and re-install the battery. Then turn the power on again.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 03-09 20:22
Google tends to be your friend:

opties:
- namaakbatterij?
- SD card snel genoeg?
- memory overheated :(
- circuitboard toasted :(

in de laatste gevallen gewoon Canon service center contacteren!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 8819
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21-12-2016
Filters niet compateleble ?
Er is een nieuwe 430EX2 voor nieuwere canon modellen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
430ex zou compatible moeten zijn, dat had ik eerder eens opgezocht. (Maar dat ga ik nog ff nalezen, er is niet zomaar een v2 natuurlijk).
Nu zit er een zendertje op ipv die flitser.

Sd kaartjes zijn snel genoeg, o.a. een Sandisk Extreme van 45MB/s en een nog snellere Samsung (32GB). Alles bij DataIO vandaan.

We hebben twee accu's, een meegeleverde en een losse, origineel bij Kamera Express vandaan.

Net de accu gewisseld, en hij heeft het wat langer gedaan zonder error. Dus daar zouden we het even mee moeten redden voor nu.
Ik had ook alles nog los en vast gedaan voor zover mogelijk (objectief e.d.).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 00:32

Woutoud

P/√P

Ik heb even een titelfix gedaan.

Woutoud.com | Grace SDAC Balanced - THX AAA 789 - Audeze LCD-2C \ Meze 99 Noir \ Sennheiser HD 6XX \ Drop Panda |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Geeft hij de error ook als er geen flitser op zit? Zo nee: misschien zijn de contacten tussen flitser en camera vies. Even schoonmaken met alcohol o.i.d. kan dan nog wel eens helpen.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
De error is alleen voorgekomen icm flitser inderdaad.
Ik heb net de contacten maar even schoongemaakt. Hopen dat t helpt.
Ter info, nu zit dit erop (rechtsonder) voor de studioflitsers.

• BounceMeister
  • Niet online
De fout blijft terugkomen. Hoe intensiever het gebruik, hoe vaker de fout.
Na alles geprobeerd te hebben wat jullie (en mijn vriend Google) als mogelijke oplossing aandroegen, gaat de camera retour ter reparatie.

• BounceMeister
  • Niet online
Even een update.
De camera is door Kamera Express opgestuurd naar Canon ter reparatie. Ondertussen een 60D te leen meegekregen, dat is goede service. :)
De camera is inmiddels weer terug (sneller dan verwacht), de gehele print is vervangen. We hebben nog niet kunnen testen, maar ik ga ervan uit dat het opgelost is.

• Anoniem: 639074
  • Registratie: december 2014
  • Niet online
BounceMeister schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 10:31:
Even een update.
De camera is door Kamera Express opgestuurd naar Canon ter reparatie. Ondertussen een 60D te leen meegekregen, dat is goede service. :)
De camera is inmiddels weer terug (sneller dan verwacht), de gehele print is vervangen. We hebben nog niet kunnen testen, maar ik ga ervan uit dat het opgelost is.
Heb je misschien eerder een third party flitser gebruikt??

Ik herinner mij nml. gevallen uit het analoge tijdperk waarbij zulke flitsers de print van sommige camera's frituurde, omdat de opgewekte stroompjes bij een flits buiten de officiële specs vielen. ;)
Ik hoef het mea culpa hier niet per se te horen, maar zo ja dan is het misschien iets om rekening mee te houden voor het je nóg een keer gebeurt en je iets uit te leggen hebt bij weer een garantieclaim. :+
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True