Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows 8 zwart schem met cursor - Asus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rappas84
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 06-01-2018
Hallo,

Ik heb het volgende probleem.

Ik heb een Asus zenbook waarbij ik niet meer windows kan opstarten.

- Asus logo
- Windows blauw scherm
- Asus logo met melding herstel wordt automatisch opgestart
- Zwart scherm met muis logo

Aan het geluid te horen van de laptop lijkt het alsof deze wel ergens mee bezig is, maar zelfs na 1 uur heb zie ik verder niks gebeuren. Iemand een idee wat ik kan doen? En nog belangrijker hoe ik bij mijn data kom?

Ik heb geen cd-rom of cd-drive.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 27-08 10:31
Je kan niet tijdens het booten kiezen voor een of andere optie waarmee je het systeem opnieuw kunt installeren via een herstel console? Dus niet automatisch herstel, maar gewoon het ding helemaal opnieuw laten installeren? Eventuele zaken die je mist in je backups kan je altijd even redden door de HDD uit het apparaat te trekken.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23:15
Volgens mij heeft een Zenbook geen HDD maar SSD.

Kun je in het BIOS/UEFI bij boot option priorities je SSD bovenaan zetten?
Soms staat bv een USB bovenaan zodat hij eerst van USB opstart voordat hij naar de schijf kijkt.
Als hij daarin blijft hangen komt hij nooit bij je SSD terecht.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Hoe kom je bij je data?
Gebruik Ubuntu Live CD. Deze CD of USB moet je op een andere computer maken zodat je op deze laptop Ubuntu in Live modus kunt draaien dit betekent zonder installatie van gegevens op je SSD. Als Ubuntu is gestart kun je bestanden kopiëren naar een extern medium zoals een andere USB stick of een externe harde schijf.

Hoe kom je in de herstel console?
Dat moet je even opzoeken op Google welke F-knop dat is voor ASUS. Bij Dell is dat bijvoorbeeld F8 dan kom je in een menu terecht en dan kun je Windows terugzetten naar een herstelpunt, reparaties uitvoeren of een compleet schone fabrieksimage terug laten zetten.

....911....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23:15
Windows 8 zou na twee keer fout opstarten vanzelf in een herstelmenu moeten komen/opstarten.
Aangenomen dat je W8.1 hebt.
Je kan eea forceren door de aan/uit knop lang in te houden zodat je de pc hard stopt, en dit herhalen.
Je hebt vast geen herstel USB gemaakt.......
Anders heb je hier misschien iets aan;
https://answers.microsoft...9f-4eec-b28f-6a7d680d7383

Microsoft geeft je deze hulp.
http://windows.microsoft....lp=windows-8&v1h=win8tab1

Voor blue screens (ook 7)
http://windows.microsoft....indows-blue-screen-errors

[Voor 38% gewijzigd door Teijgetje op 04-05-2015 13:57]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True