Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies voor aanschaf nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leskuh
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 07-07-2018
Beste,

Zoals het onderwerp al aangeeft bent ik opzoek naar een nieuwe laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor:
* internet / mail
* films downloaden / kijken
* en regelmatig om te gamen

Wat is je budget?
Het maximale budget is ongeveer 2000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij zal niet veel worden meegenomen, maar ik zou wel graag een 15inch, dun design willen hebben.
(dus geen alienware laptop)

Overige voorkeuren
* Kwa merk heb ik geen voorkeur.
* SSD voor het snelle opstartwerk
* Geen laptop die het geluid van een vliegtuig maakt of waarop je een ei kan bakken als je bent aan het gamen.
* Indien mogelijk nog een redelijke accuduur en geluid (al snap ik dat dit vaak ten koste gaat van het dunne design)

Voorbeelden van laptops die mij aanspreken
* Asus G501 (helaas niet op kort termijn beschikbaar in NL volgens Asus. Advies van hun was te kijken naar Asus UX501)
* Razer blade 2015 (helaas niet in NL te verkrijgen)
* MSI GS60
* Acer Aspire V15 Nitro
Kortweg een van de betere 15inch gaming laptops met een strak/dun design.

Ik begrijp dat het een hele wensenlijst is, wat één laptop waarschijnlijk niet kan gaan bieden, maar graag zou ik dan eentje willen hebben die het meest aansluit.

Alvast bedankt voor jullie advies en tips ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Als ik je wensenlijst (voor zover mogelijk) invul, dus SSD, Full HD of beter scherm van +-15", GTX970 (voor minder zou ik niet gaan met zo'n budget, al kan je voor minder geld ook voor een GTX960 o.i.d. gaan), dan kom ik op deze lijst uit;

http://tweakers.net/categ...-4N6Z8O_9yR5644yRb7Yy1_oF

Vind deze op het eerste gezicht het beste lijken;

pricewatch: MSI GE62-2QFUi716H11 (Apache Pro 4K)

Op notebookcheck staat vast een review van die laptop die je even kan doornemen om te weten hoe de bouwkwaliteit, warmte/geluidsproductie en schermkwaliteit zijn. Qua specs zit je in ieder geval goed, en hoewel je er met moeite op 4K mee zal kunnen gamen is het erg mooi meegenomen voor films e.d.

Zou bij bijvoorbeeld de Asus UX501 en Acer (mocht je die overwegen) vooral nagaan hoe het met de warmtehuishouding zit, meestal is dat in een echte gamelaptop wel wat beter geregeld dan een high end multimedia laptop.

| Switch FC: SW-3939-0492-5105 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 03:58
Misschien moet je eens naar de XPS 15 van Dell kijken erg mooi systeem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leskuh
Thanks Thomas.
Ik heb zojuist de website van MSI bekeken en zou dan waarschijnlijk wel voor de dunne versie gaan "MSI GS60 2QE-226NL". Het lijkt me een die goed voldoet, nu nog even zoeken naar wat reviews...

@ ppatrick, Ik ken het model en het design is zeker mooi maar voor die prijs koop ik dan liever een met ook wat meer inhoud. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 03:58
Had even stukje dat je van gamen houdt heen gelezen dan is XPS 15 niet zo super. Kunt ook voor zelf samen te stellen systeem kiezen van xnootebooks of bto bijv.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leskuh
Heb ik de tussentijd de MSI GS60 Ghost Pro 4K ontvangen, maar daar ben ik toch niet zo tevreden over. Zo vond ik het geluid maar "dof/hol" klinken en maakte de ventilators best wat geluid terwijl ik niks op de laptop deed. Als ik dit vergelijk met mijn huidige laptop (XPS 15 - 2010) had ik toch wel gehoopt hierop vooruit te gaan en niet achteruit.... :P. Waarschijnlijk gaat deze dan ook retour.

Heeft iemand nog andere tips, kwa modellen die dicht in de buurt komen van een razor blade? (zowel specs als design)

• JeroenvdA
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 16-07-2015
de rMBP 15' met AMD 370X, dun redelijke accu duur; 9 uur( wel onder OSX) en met bootcamp kun je daar ook aardig op gamen, alleen is die niet goedkoop...

• jadatmag
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 20-09 14:29
Als je zoveel uitgeeft en eigenlijk een blade wilt, koop dan een blade :D Importeer hem of kijk of er een europees gebaseerde amazon is die hem wel levert.

• ivo001
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 09:01
Jeroen bumpt een 40 dagen oud topic omhoog?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jennifer 88
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 21-06-2015
Goedemorgen

Ik wil een nieuwe laptop kopen, maar de verkoper bij Paradiget zei dat nieuwe laptops tegenwoordig maar 3 jaar meegaan. Klopt dat?

Ik wil graag een HP Envy x 360 15 u. Diegene met Intel 7 processor schijnt de Ferrari onder de laptops te zijn. Ik wil er alleen maar mee emailen facebooken en foto's opslaan

Is er een beter alternatief of kan ik gewoon deze kopen?

Alvast dank,

Groetjes Jennifer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camo
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
Jennifer 88 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 08:49:
Goedemorgen

Ik wil een nieuwe laptop kopen, maar de verkoper bij Paradiget zei dat nieuwe laptops tegenwoordig maar 3 jaar meegaan. Klopt dat?

Ik wil graag een HP Envy x 360 15 u. Diegene met Intel 7 processor schijnt de Ferrari onder de laptops te zijn. Ik wil er alleen maar mee emailen facebooken en foto's opslaan

Is er een beter alternatief of kan ik gewoon deze kopen?

Alvast dank,

Groetjes Jennifer
Morgen,

Bedoel je deze laptop?
pricewatch: HP Envy 15-u240nd x360
Zo ja: absoluut niet doen!
De 'Ferrari is anders ver te zoeken'

Ik raad je alleen wel aan om een eigen topic aan te maken met het 'standaard formulier' hoeveel je ervoor over hebt ect.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True