Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-07 16:37
Hey,

Gisteren heb ik mijn nieuwe pc in elkaar gezet en heb ik geprobeerd om Windows 8.1 Pro (64bit) te installeren. Echter krijg ik constant de melding dat mijn registratiecode niet wordt geaccepteerd.

- De pc is compleet nieuw, er is geen eerdere versie van Windows op geïnstalleerd.
- Ik heb Windows 8.1 Pro studentenaanbod gedownload vanuit de Microsoft Store.
- Met behulp van de Media Creation Tool heb ik een bootable USB aangemaakt.
- Ik heb de juiste instellingen geselecteerd; x64.

Mijn vraag:

Is het mogelijk dat Windows 8.1 alleen geïnstalleerd kan worden als er al een eerdere versie van Windows aanwezig is? Dit wordt namelijk nergens op de websites van Microsoft vertelt.

Wat ik nu ga proberen:

Ik ga nu proberen om een trail versie van Windows 8 te installeren (hopelijk kan dit wel op een nieuwe pc) om daarna proberen te upgraden naar mijn gekochte versie van W8.1 pro.

Heeft iemand tips over hoe ik dit toch kan laten werken? Of mij de bevestiging geven dat het niet kan werken zodat ik het product kan terugzenden?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 08:38
Installeren met

code:
1
XHQ8N-C3MCJ-RQXB6-WCHYG-C9WKB

En later activeren met je werkelijke key.

EDIT: wacht, zeker weten dat je een 8.1 key gebruikt? Bovenstaande kan nodig zijn als je key voor 8.1 is en je een 8.0 ISO gebruikt.

[ Voor 40% gewijzigd door Thralas op 02-05-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-04 20:31

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Als de registratie code niet wordt geaccepteerd, zou ik even contact opnemen met het bedrijf waar je de code hebt gekocht.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:42

FCC

Voor zover ik in de Store zie is dit een full version dus het zou gewoon moeten werken. Krijg je bij het invoeren van de code niet ergens de melding om telefonisch te activeren? Anders even mailtje naar ze sturen. Succes!

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V.
FCC-gast schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 11:48:
Voor zover ik in de Store zie is dit een full version dus het zou gewoon moeten werken. Krijg je bij het invoeren van de code niet ergens de melding om telefonisch te activeren? Anders even mailtje naar ze sturen. Succes!
Ik hoop echt dat dit ook een full version is, het zou gewoon moeten werken op een pc waar nog geen andere OS op geïnstalleerd lijkt me.

Momenteel volg ik deze tutorial: http://pcsupport.about.co...torial_8.htm#step-heading

Daar hebben ze het over een ISO file die ik op mijn USB kan plaatsen zodat deze werkt als alternatief voor een dvd, Logisch. Maar in de Microsoft Store kan ik alleen een .exe bestand downloaden en ik zie nergens waar ik dan de .iso vandaan kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC

FCC

Die exe die je vanuit de store krijgt moet je op een andere computer downloaden, dan uitvoeren en ten slotte krijg je (volgens mij) de mogelijkheid om Windows 8.1 op die computer te installeren of om een dvd/usb te maken. Maar uit je openingspost maak ik op dat je dat al gedaan had. Even voor de zekerheid; je hebt dit product aangeschaft: http://www.microsoftstore...anbod/productID.288573500 ?
(Op het plaatje in de MS Store staat gewoon full version. Bij Surfspot en dergelijke staat altijd duidelijk dat het een upgrade betreft.)

[ Voor 42% gewijzigd door FCC op 02-05-2015 12:05 . Reden: extra info gevraagd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V.
FCC-gast schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:01:
Die exe die je vanuit de store krijgt moet je op een andere computer downloaden, dan uitvoeren en ten slotte krijg je (volgens mij) de mogelijkheid om Windows 8.1 op die computer te installeren of om een dvd/usb te maken. Maar uit je openingspost maak ik op dat je dat al gedaan had. Even voor de zekerheid; je hebt dit product aangeschaft: http://www.microsoftstore...anbod/productID.288573500 ?
(Op het plaatje in de MS Store staat gewoon full version. Bij Surfspot en dergelijke staat altijd duidelijk dat het een upgrade betreft.)
Dit is inderdaad de versie die ik heb gekocht.

Ik kan dus op mijn huidige pc het .exe bestand downloaden en uitvoeren waarna ik een .ISO kan maken?

Edit: Ik heb tijdens de eerste keer (mijn openingsbericht) alleen de Media Creation Tool gebruikt en opgegeven dat ik een X64 versie van Windows 8.1 pro wil. Daarna heb ik een USB drive geselcteerd en het proces uitgevoerd. Pas wanneer ik mijn nieuwe pc had opgestart en de USB heb gebruikt als bootable drive hoefde ik de key op te geven.

[ Voor 16% gewijzigd door Jeroen V. op 02-05-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC

FCC

Jeroen V. schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:16:
[...]

Dit is inderdaad de versie die ik heb gekocht.

Ik kan dus op mijn huidige pc het .exe bestand downloaden en uitvoeren waarna ik een .ISO kan maken?
Ja, dat kan ;)
Edit: Ik heb tijdens de eerste keer (mijn openingsbericht) alleen de Media Creation Tool gebruikt en opgegeven dat ik een X64 versie van Windows 8.1 pro wil. Daarna heb ik een USB drive geselcteerd en het proces uitgevoerd. Pas wanneer ik mijn nieuwe pc had opgestart en de USB heb gebruikt als bootable drive hoefde ik de key op te geven.
Oke, die heb ik nog nooit gebruikt. Had je daar voor Windows 8.1 pro gekozen? Als je een andere versie kiest kan de key inderdaad niet overeenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V.
Ik heb nu het .exe bestand op mijn huidige pc gedownload en uitgevoerd, hierbij moet ik direct de key opgegeven, deze is geaccepteerd en het Windows wordt nu op mijn huidige pc gedownload.

Is het dan niet zo dat mijn key is gekoppeld aan het moederbord van mijn huidige pc? En alsik later de key in moet voeren op mijn nieuwe pc ik een melding krijg dat de key al is gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Jeroen V. schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:26:
[...]

Ik heb nu het .exe bestand op mijn huidige pc gedownload en uitgevoerd, hierbij moet ik direct de key opgegeven, deze is geaccepteerd en het Windows wordt nu op mijn huidige pc gedownload.

Is het dan niet zo dat mijn key is gekoppeld aan het moederbord van mijn huidige pc? En alsik later de key in moet voeren op mijn nieuwe pc ik een melding krijg dat de key al is gebruikt?
Die Key wordt alleen gebruikt voor de download. Je kunt dus zelf bepalen waar je Windows op installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V.
contrast schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:27:
[...]

Die Key wordt alleen gebruikt voor de download. Je kunt dus zelf bepalen waar je Windows op installeert.
Oke, bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V.
FCC-gast schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:23:
[...]

Ja, dat kan ;)

[...]

Oke, die heb ik nog nooit gebruikt. Had je daar voor Windows 8.1 pro gekozen? Als je een andere versie kiest kan de key inderdaad niet overeenkomen.
Bedankt voor de hulp, ik ga het proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC

FCC

Jeroen V. schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:29:
[...]

Bedankt voor de hulp, ik ga het proberen :)
Nog even één puntje.. Ik weet niet zeker hoe het gaat met bit-versies. Dus als je huidige pc een 32-bits is kan het zijn dat het installatiemedium dat je maakt ook 32 bits is i.p.v. 64-bits die je wilt. Let daar even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V.
FCC-gast schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:32:
[...]

Nog even één puntje.. Ik weet niet zeker hoe het gaat met bit-versies. Dus als je huidige pc een 32-bits is kan het zijn dat het installatiemedium dat je maakt ook 32 bits is i.p.v. 64-bits die je wilt. Let daar even op.
Mijn huidge pc is een 32bit platform, ik zal er goed op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC

FCC

Oke, succes en laat ons weten hoe het afloopt ;)

[ Voor 29% gewijzigd door FCC op 02-05-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V.
FCC-gast schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:34:
Oke, succes en laat ons weten hoe het afloopt ;)
Zal ik zeker doen ;) hopelijk kan ik het binnenkort laten weten vanaf mijn nieuwe pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V.
FCC-gast schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:32:
[...]

Schijnbaar kan ik alleen 32bit van Windows 8.1 gebruiken omdat mijn huidige pc ook 32bit is. En als ik een 64bit versie wil maken ik extra kosten moet maken. Waarom dit soort belangrijke informatie nooit bij de Microsoft Store staat is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC

FCC

Jeroen V. schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:09:
[...]

Schijnbaar kan ik alleen 32bit van Windows 8.1 gebruiken omdat mijn huidige pc ook 32bit is. En als ik een 64bit versie wil maken ik extra kosten moet maken. Waarom dit soort belangrijke informatie nooit bij de Microsoft Store staat is mij een raadsel.
Da's mooi *****! Misschien toch nog eens die media creation tool proberen en daar echt de pro versie te selecteren. Of als hele omweg eerst de 32 bits op je nieuwe pc te installeren en dan nogmaals die exe uit de Store te downloaden (op je nieuwe pc) en kijken of je dan wel 64 bits kunt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V.
FCC-gast schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:18:
[...]

Da's mooi *****! Misschien toch nog eens die media creation tool proberen en daar echt de pro versie te selecteren. Of als hele omweg eerst de 32 bits op je nieuwe pc te installeren en dan nogmaals die exe uit de Store te downloaden (op je nieuwe pc) en kijken of je dan wel 64 bits kunt installeren.
Goede tips, we komen er uiteindelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC

FCC

Jeroen V. schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:21:
[...]

Goede tips, we komen er uiteindelijk wel.
Tuurlijk. Alleen niet vergeten ook nog van het weer te genieten, nu is het nog redelijk, morgen schijnt beroerd te worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V.
FCC-gast schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:28:
[...]

Tuurlijk. Alleen niet vergeten ook nog van het weer te genieten, nu is het nog redelijk, morgen schijnt beroerd te worden :+
Komt goed, heb volgende week ook nog vakantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC

FCC

Jeroen V. schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:31:
[...]

Komt goed, heb volgende week ook nog vakantie ;)
Lekkah! Ik heb nog eens naar die tool gekeken en zag dat je daar tussen vier versies kunt kiezen, let er dus op dat je de juiste neemt. (al kan ik me niet voorstellen dat een key voor pro niet werkt op de standaard 8.1.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V.
FCC-gast schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:39:
[...]

Lekkah! Ik heb nog eens naar die tool gekeken en zag dat je daar tussen vier versies kunt kiezen, let er dus op dat je de juiste neemt. (al kan ik me niet voorstellen dat een key voor pro niet werkt op de standaard 8.1.)
Klopt, die tool heb ik de eerste keer gebruikt maar toen werkte het niet. De tweede keer heb ik die tool niet gebruikt en toen werkte het installeren wel (32bit).

Nu toch maar eens proberen om het met die tool in 64bit voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:30
Het is anders misschien makkelijker om gewoon die tool op een 64bits systeem uit te voeren van een kennis of je werk. Dan die ISO uitpakken naar je USB en weer lekker verder gaan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 02-05-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V.
Caelorum schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:54:
Het is anders misschien makkelijker om gewoon die tool op een 64bits systeem uit te voeren van een kennis of je werk. Dan die ISO uitpakken naar je USB en weer lekker verder gaan :)
Dat ga ik proberen als back-up. Een vriend beschikt over een 64bit platform dus ik kan daar altijd nog op terugvallen. Voor nu probeer ik Windows 8.1 te downloaden vanaf mijn nieuwe pc (momenteel 32bit) en probeer het met de Media Creation Tool als 64bit te verpakken op een USB. Dan probeer ik via die bootable USB opnieuw Windows te installeren.

Mocht dat niet werken dan ga ik het inderdaad via een vriend proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC

FCC

Ik bedenk me net dat je die exe vanuit de store ook op je nieuwe pc kunt downloaden nu daar de 32 bits versie op draait en dan installeren (of had ik dat al geroepen), geen gedoe met iso's of usb-sticks. Als je dan voor een nieuwe installatie kiest i.p.v. upgrade zou ie volgens mij de 64 bits moeten doen. Zo veel wegen naar Rome, haha. Nogmaals succes ermee!

[ Voor 5% gewijzigd door FCC op 02-05-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V.
FCC-gast schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 14:16:
Ik bedenk me net dat je die exe vanuit de store ook op je nieuwe pc kunt downloaden nu daar de 32 bits versie op draait en dan installeren (of had ik dat al geroepen), geen gedoe met iso's of usb-sticks. Als je dan voor een nieuwe installatie kiest i.p.v. upgrade zou ie volgens mij de 64 bits moeten doen. Zo veel wegen naar Rome, haha. Nogmaals succes ermee!
Ik heb voor de zekerheid maar gewoon Windows 8.1 gedownload vanaf een computer van mijn vriend met 64bit. Maar, en dat is een grote maar, nu blijkt dat mijn SSD gelocked is. Ik krijg in ieder geval de melding dat mijn SSD een gbt structuur nodig heeft. Dus op moment supreme gaat mijn SSD moeilijk doen. (frustratie ten top natuurlijk, kon de pc wel het raam uitgooien).

Vanavond kijk ik er weer naar. Dan probeer ik Windows te installeren op mijn HDD, kijk dan of het 64bit is en probeer het dan wel mijn SSD te repareren. En als de SSD weer werkt probeer ik Windows opnieuw op de SSD te installeren ipv op mijn HDD.

Om gek van te worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC

FCC

Jeroen V. schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:36:
[...]

Ik heb voor de zekerheid maar gewoon Windows 8.1 gedownload vanaf een computer van mijn vriend met 64bit. Maar, en dat is een grote maar, nu blijkt dat mijn SSD gelocked is. Ik krijg in ieder geval de melding dat mijn SSD een gbt structuur nodig heeft. Dus op moment supreme gaat mijn SSD moeilijk doen. (frustratie ten top natuurlijk, kon de pc wel het raam uitgooien).

Vanavond kijk ik er weer naar. Dan probeer ik Windows te installeren op mijn HDD, kijk dan of het 64bit is en probeer het dan wel mijn SSD te repareren. En als de SSD weer werkt probeer ik Windows opnieuw op de SSD te installeren ipv op mijn HDD.

Om gek van te worden. ;)
Het ziet je niet mee hé?
Met SSD's heb ik helemaal geen ervaring maar daar zijn genoeg topics over te vinden hier. Gelukkig heb je nog een week vakantie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V.
FCC-gast schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:50:
[...]

Het ziet je niet mee hé?
Met SSD's heb ik helemaal geen ervaring maar daar zijn genoeg topics over te vinden hier. Gelukkig heb je nog een week vakantie :+
Het werkt :)

Erg bedankt voor de hulp, je hebt me enorm geholpen.

Ik heb Windows 8.1 pro als 64bit op de SSD geïnstalleerd. De HDD werkt daarnaast als massa opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC

FCC

Jeroen V. schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:40:
[...]

Het werkt :)

Erg bedankt voor de hulp, je hebt me enorm geholpen.

Ik heb Windows 8.1 pro als 64bit op de SSD geïnstalleerd. De HDD werkt daarnaast als massa opslag.
Netjes, veel plezier ermee!

Pagina: 1