Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

De juiste router voor wireless DMX

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjonkhart
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 03-05-2015
Ik heb een tijdje geleden het Enttec ODE kastje gekocht om vanuit de Luminair-app via wifi DMX-lampen aan te kunnen sturen. Dit gebruik ik vaak voor mijn werk in film en televisie, en het werkt goed, maar ik heb gemerkt dat mijn (hele oude) router de zwakste schakel in het geheel is; het bereik is zeer slecht waardoor er heel snel vertraging ontstaat in de bediening van de lampen.

Nu ben ik dus op zoek naar een router die mij beter zou kunnen helpen. Het zou fijn zijn om een zo groot mogelijk bereik te hebben (hoe meer 'remote' ik de aansturing kan doen, hoe beter ik uit de voeten kan op de uiteenlopende locaties waar we draaien).

Belangrijk om te melden is dat het niet om een enorm 'zwaar' signaal gaat volgens mij; het ODE-apparaatje communiceert 10x per seconde met mijn iPhone/iPad over de stand van de verschillende DMX-kanalen, maar dat is dan ook het enige. Het netwerk is specifiek en uitsluitend voor dit systeem, en zal nooit gebruikt worden voor andere doeleinden, en zal zelfs nooit contact maken met het internet. Ik zal dus ook geen HD-video hoeven kunnen streamen of iets dergelijks.

Ik heb zeer weinig verstand van netwerk-routers en waar ik op moet letten, maar ik heb gezien dat de prijzen nogal uiteen lopen. Nu zou ik natuurlijk de duurste kunnen kopen en er vanuit gaan dat het dan sowieso goed gaat (en als dat ook de beste blijkt te zijn kom ik daar qua budget ook nog wel uit), maar het lijkt me ook zinloos om dan aan te komen met een enorme overkill.

In het kort: ik zoek dus een router die een constante maar 'lichte' stroom aan data-uitwisseling betrouwbaar en over een zo groot mogelijke afstand kan waarborgen via een eigen wifi-netwerk.

Bij voorbaat dank voor alle tips waar ik op moet letten!

Stijn Jonkhart

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True