Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wat staat er op de mrz van een rijbewijs.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 00:05
Op mijn nieuwe rijbewijs zit een machine readable zone (mrz). De mzh bestaat uit D1NLD1 gevolgd door het rijbewijsnummer. Daarna komen echter nog 14 characters. Wat geven die laatste characters weer? Ik kan hier niks over vinden als ik hiernaar google.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 05:55

Speedmaster

Make my day...

Even gezocht op Google:

1. MRZ
De MRZ (Machine Readable Zone) is een code opgebouwd uit
persoonlijke nummers en een algoritme ter verificatie.

Bron: http://www.securitech.nl/...e/Alert%203_Rijbewijs.pdf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 00:05
Speedmaster schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 01:16:
Even gezocht op Google:

1. MRZ
De MRZ (Machine Readable Zone) is een code opgebouwd uit
persoonlijke nummers en een algoritme ter verificatie.

Bron: http://www.securitech.nl/...e/Alert%203_Rijbewijs.pdf
Dat is wel een heel vage beschrijving. Wat zijn de de persoonlijke nummers en wat de verificatie nummers?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Het persoonlijk nummer is wat jij ook al gaf, het rijbewijsnummer, daarna komt de 'sleutel' voor het uitlezen van de rfid chip, zodat niet iedereen even met een bliep je rijbewijs zou kunnen uitlezen. Je moet dus fysiek of die MRZ scannen of de qr code om de chip uit te kunnen lezen.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True