Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

php exec fprintf en permissies

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 302117
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 25-11-2016
Hoi,
Met google kom ik er niet zo uit, ik probeer het volgende:

test.php
code:
1
2
3
<?
exec("test");
?>

test.c
code:
1
2
3
4
5
6
7
int main(int argc, char *argv[])
{
FILE *f = fopen("text.html", "wb");
fprintf(f, "hi world");
fclose(f);
return 0;
}

code:
1
2
jean@server:~/web/calc$ ls test
-rwxrwxrwx+ 1 jean jean 112584 May  1 19:10 test

Als ik ./test rechstreeks aanroep wordt natuurlijk text.html aangemaakt maar via php niet. Maar php zelf kan wel een bestand schrijven. Waarom via exec() niet? De code in test.c wordt wel uitgevoerd en kan bv data teruggeven via ajax maar kan blijkbaar geen bestand schrijven. Please enlighten me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:09

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Welke foutmelding(en) krijg je? Wat staat er in je error log? Heb je error_reporting aan staan? Heeft het iets met je safe_mode setting te maken misschien? So many questions, [url="\"http://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#topicplaatsen"]so little info in the topicstart[/url] ;)

[Voor 73% gewijzigd door RobIII op 01-05-2015 20:31]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Staan ze beiden in dezelfde map? Hoe roep je die php file precies aan? Ik gok dat die "test" niet kan vinden en dat ie daarom niks aanmaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 302117
Geen foutmelding, error_reporting = E_ALL & ~E_NOTICE
Staat allemaal in dezelfde map, php kan test vinden want de code wordt uitgevoerd, want via ajax krijg ik wel data door, maar ik wil een bestand aanmaken, en dat vertikt ie.

Moderator, ik doe m'n best om een topic fatsoenlijk neer te zetten en volgens mij ben ik daar redelijk in geslaagd, dankje. Er zullen duizenden vragen onbeantwoord blijven tot ze gesteld worden. (tm)

[Voor 30% gewijzigd door 302117 op 01-05-2015 20:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:04

azerty

McFly

Mijn glazen bol zegt een rechtenissue.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:28
Mijn glazen bol zegt dat ook. Niet alleen dat, hij zegt ook dat er prima gelogd had kunnen worden via stdout en stderr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:08

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JeanC schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:45:
Moderator, ik doe m'n best om een topic fatsoenlijk neer te zetten en volgens mij ben ik daar redelijk in geslaagd, dankje. Er zullen duizenden vragen onbeantwoord blijven tot ze gesteld worden. (tm)
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat jij geen info hoeft te geven over de randvoorwaarden van je eigen probleem.

Maar goed, I'll humour you. Je zegt dat het "via PHP" niet werkt. Nou kun je PHP via de commandline runnen, maar ook via Apache. Ik ga er maar vanuit dat je het via Apache doet, want die informatie geef je niet, dus dan kan ik net zo goed raden. ;) Een PHP-script dat je via een webserver runt wordt via de user waaronder die server draait gerund. En dan kun je wel lees- en schrijfrechten op die executable hebben, dat wil nog niet zeggen dat je schrijfrechten hebt op de folder waar die executable in staat. Waar je overigens óók geen info over geeft. Dus wederom een gok van mij.

Snap je nu wat er mis is met de informatiedichtheid in je topic, of ga je op mij net zo bijdehand reageren als op RobIII? ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 302117
Ik had beter kunnen weten dan hier een vraag te stellen.
Topic closed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

Creepy

Moderator Devschuur®

Tactical Espionage Splatterer

Bij deze

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True