Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

passief gekoelde media PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hanvandijk
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 23-07 00:50
Ik zoek een?
heatsink die een processor goed koel kan houden zonder extra fan.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga een media PC bouwen op basis van een http://tweakers.net/pricewatch/365985/amd-a8-7600-boxed.html. Wegens het geluid wil ik deze processor graag passief koelen.
Ik zat hierbij te denken aan een http://tweakers.net/price...ions-tranquillo-rev2.html of een http://tweakers.net/price...oler-master-hyper-t4.html waarbij ik de meegeleverde fan niet gebruik en alleen gebruik maak van de airflow van de casefans.

Wat is nou precies je vraag?
zijn deze heatsinks voldoende om de processor te koelen zonder fan? Ik kan nergens vinden wat de maximale TDP van de losse heatsinks is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Even terug, wat moet je HTPC precies kunnen? Immers, als de eisen niet zo hoog zijn, kan je misschien af met een cpu met een lagere TDP...

Daarnaast zijn echte passieve koelers natuurlijk beter, omdat ze daarop zijn ontworpen en een veel groter oppervlak hebben.

Waarom trouwens passief?

[Voor 54% gewijzigd door br00ky op 01-05-2015 20:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hanvandijk
Ah Sorry,

Ik wil de PC vooral gebruiken om films en muziek te streamen vanaf mijn NAS. Maar wil ook graag de mogelijkheid houden om een simpel (multiplayer) spelletje te spelen. Dit is echter geen harde eis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Je kan naar passief kijken maar er zijn ook koelers met een zeer stille ventilator, die hoor je dan echt niet boven je film of game uit. Eventueel met een fan controller lekker stil zetten indien nodig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hanvandijk
Ik heb onlangs via via een 150W PicoPSU gekregen en ben toen gaan kijken naar andere onderdelen. Ik wil graag dat het systeem zo stil mogelijk is.

Ik heb inderdaad gekeken naar de echt passieve koelers maar vroeg me af of alleen de heatsink van een 'normale' koeler (die vaak veel goedkoper zijn) in de buurt komen van de koelprestaties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Persoonlijk denk ik dat fans op je koeler stiller gaan werken dan case fans die je harder moet gaan zetten om ze voldoende te laten koelen. Ik zou dan eerder geneigd zijn casefans weg te laten, al hangt het één en ander natuurlijk ook samen met welke case je (op het oog) hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 10:53
als je "stil" zou ik ook eens de rest van de component even hier neer zetten. immers extra geld uitgeven voor een passieve koeler. ipv van een 20 db(bv). en dan neem je een voeding die 35db produceert. en dan stoppen sommigen het in een kast die al het geluid door laat.

Loki Gaming Mmo pvp channel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Ik heb zelf niet echt op stilte gelet voor mn HTPC, maar het enige dat ik kan horen vanaf de bank is de ratelende harde schijf...
Oftewel: uitrusten met een SSD (data staat toch op je NAS) en verder geen zorgen om maken.

Uiteraard ga je de CPU koeler wel horen als je een spelletje gaat spelen (of op een andere manier zwaar gaat belasten), maar in 'idle' niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hanvandijk
Hier even een lijstje van de overige onderdelen
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-7600 Boxed€ 95,95€ 95,95
1MSI A88XM-E35€ 54,14€ 54,14
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8€ 63,-€ 63,-
1Crucial MX100 128GB€ 68,99€ 68,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 282,08

Houd er rekening mee dat reeds een 150W PicoPSU aanwezig is.

Ik weet nog niet zeker wat voor kast ik ga nemen. Ik wil graag de http://tweakers.net/price...ctal-design-node-605.html maar weet niet zeker of die in mijn TV meubel past :P(edit: zit middenin een verhuizing en de vriendin weet nog niet zeker of de huidige meubel mee gaat)
Het alternatief is een iets smallere kast of eventueel aan de slag met zaag en hamer om de PC vast in het TV meubel te bouwen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrjeepie
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 29-06 13:09
Ik heb recent mijn htpc uitgerust met een core i3 met een tdp van 35w, in combinatie met een case van streacom. Zolang ik niet te intensieve games speel blijft het systeem rond 40 graden, volledig passief gekoeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 06-09 22:02
hanvandijk schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:39:
Ik heb onlangs via via een 150W PicoPSU gekregen en ben toen gaan kijken naar andere onderdelen. Ik wil graag dat het systeem zo stil mogelijk is.

Ik heb inderdaad gekeken naar de echt passieve koelers maar vroeg me af of alleen de heatsink van een 'normale' koeler (die vaak veel goedkoper zijn) in de buurt komen van de koelprestaties
Tussen een normale cooler en een passieve cooler zitten structurele verschillen in vooral de findensity, deze zitten bij een passieve cooler verder uit elkaar zodat er toch nog wat lucht doorheen kan stromen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:18
i3 is inderdaad een leuk speeltje

pricewatch: Intel Core i3 4130T Boxed

In combinatie met een passief gekoelde GTX 750 kun je volgens mij wel binnen de 150Watt blijven.

http://tweakers.net/categ...QEuuPsB49HNfDOHQx7GRxqrT8

Mijn blog; Floating Points

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hanvandijk
Kevin1Smid schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 23:46:
[...]

Tussen een normale cooler en een passieve cooler zitten structurele verschillen in vooral de findensity, deze zitten bij een passieve cooler verder uit elkaar zodat er toch nog wat lucht doorheen kan stromen.
Zoiets had ik zelf ook al gedacht, maar vroeg me toch af hoe goed een normale heatsink kan koelen zonder fan.
NitroX infinity schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 23:47:
In combinatie met een passief gekoelde GTX 750 kun je volgens mij wel binnen de 150Watt blijven.

http://tweakers.net/categ...QEuuPsB49HNfDOHQx7GRxqrT8
Toch snel weer 130 euro extra ;) Moet ook een beetje aan de portomonnee denken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
Als je gaat verhuizen, je niet weet welke ruimte je hebt, je stil wil, en aan je portemonnee wil denken,

waarom gebruik je dan niet -al dan niet tijdelijk- een laptopje. Misschien heb je er zelfs nog wel eentje liggen.

past altijd, is stil en is ook nog eens elders inzetbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NitroX infinity
hanvandijk schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 23:57:
[...]

Toch snel weer 130 euro extra ;) Moet ook een beetje aan de portomonnee denken
Maar ook een stuk krachtiger dan een A8 met interne graphics (zowel qua cpu als gpu gebeuren).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hanvandijk
Reepje schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 11:17:
Als je gaat verhuizen, je niet weet welke ruimte je hebt, je stil wil, en aan je portemonnee wil denken,

waarom gebruik je dan niet -al dan niet tijdelijk- een laptopje. Misschien heb je er zelfs nog wel eentje liggen.

past altijd, is stil en is ook nog eens elders inzetbaar.
We maken nu gebruik van de laptop van mn vriendin d'r werk. Dat ding stijgt zowat op... Ze zou in januari al een nieuwe laptop krijgen maar dat is op de lange baan geschoven geloof ik...
NitroX infinity schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:20:
[...]

Maar ook een stuk krachtiger dan een A8 met interne graphics (zowel qua cpu als gpu gebeuren).
Ik vraag me af in hoeverre ik die extra prestatie ga gebruiken. de PC wordt voornamelijk gebruikt voor het afspelen van 1080p films. Ik denk niet dat ik het spelen van spelletjes (heel af en toe, als m'n neefjes er zijn) de extra kosten rechtvaardigd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NitroX infinity
Dat ligt er maar net aan welke spellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hanvandijk
Speelde met mn neefje nog wel eens simpele spelletje via een gamecube of playstation emulator. Volgens mij is dat niet zo heel zwaar.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True