Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reistier
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 30-09 14:02
Ik zoek een?
Een tablet met een afneembaar toetsenbord

Wat is je budget?
Max 300 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De tablet zal voornamelijk voor 3 doelen worden gebruikt.
1. om even snel wat gedachtenspinsel te typen op elk moment van de dag/nacht => vandaar een afneembaar toetsenbord. Onscreen typen vind ik nog steeds niet echt fijn werken.
2. voor de kinderen als leerinstrument => grote keuze uit kindvriendelijke apps is dus een pre. Vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar Android of IOS ten opzichte van Windows. (is dat terecht?)
3. Als reismetgezel om de kinderen en mijzelf te vermaken. => stevigheid en een goede accu is dus van belang.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een poging gewaagd, maar de keuze was zo groot dat ik al snel door de bomen het bos niet meer zag. Ik heb in principe geen voorkeur voor Android/IOS/Windows. Als het besturingssysteem maar vloeiend draait en er geen bloatware meegeleverd word. Ik hoef dus ook niet een high-end tablet met de laatste processor die dunner is dan een scheermes en lichter dan papier. De tablet moet echter wel voldoen aan de gestelde eisen, en dat liefst voor meerdere jaren. Ik hoef dus ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.

Welke vragen heb je hier nog over?
-Ik zag ook de mogelijkheid tot het apart kopen van een toetsenbord. Kan je het dan nog in elkaar klikken? Dat heeft namelijk wel mijn voorkeur. Is dat bij een Apple Ipad ook het geval?
-Zijn er tablets beschikbaar die standaard 'val-proof' zijn? Of moet je daar een apart hoesje voor kopen?
- Welke merken kan ik nu als duurzaam (in de zin van 'gaat lang mee') beschouwen?

Alvast bedankt voor jullie reacties en de tijd die je bereid bent om erin te stoppen! Ohja, ik ben dus een noob op het gebied van tablets. Ik heb er nog nooit eentje in bezit gehad en er zelden eentje in mijn handen gehad. 8)

[Voor 3% gewijzigd door reistier op 01-05-2015 20:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 23-09 14:38
Een tablet met een afneembaar toetsenbord Max 300 euro.
-Volgens mij beginnen dit soort apparaten pas bij 300 euro. Helemaal als ze ook nog soepel moeten draaien.

om even snel wat gedachtenspinsel te typen op elk moment van de dag/nacht
-Laptopje van 11-13 inch. Dan hoef je nooit je toetsenbord midden in de nacht te zoeken.

mijn voorkeur uitgaat naar Android of IOS
-Apple-gear voor 300 euro?

Geen bloatware
-Oef! dan zoek je een speld in een hooiberg. Lijkt mij een te zware eis.

hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten
-Met 300 max. wil je dat wel.
-Er zijn inderdaad systemen met een inklikbaar keyboard. Soms zit daar zelf nog een extra accu in.

-Mag het echt geen 13 inch laptopje zijn? Licht, snel, modern, zuinig en goedkoop zijn die dingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reistier
Bedankt voor je antwoord Zetje01. Als korte reactie;
-Eis van 300 euro kan eventueel omhoog als erg echt niets in die prijsrange te vinden is. Een nieuwe tweedehands is voor mij echter ook een optie.
- Laat ik dan zeggen; zo min mogelijk bloatware
- 13 inch laptopje is wel een optie, maar heb je die ook met android (dus veel keuze uit apps) en touchscreen?

[Voor 56% gewijzigd door reistier op 01-05-2015 20:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -BaJo-
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 28-09 17:18

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

heb een tijdje terug deze gekocht bij mn locale aldi voor 300 eurie. Kon hem voor dat geld niet laten liggen. bevalt erg goed, maar denk dat dat een mazzeltje was en je eerder richting de 400 moet denken voor een windows laptab.

En voor android lijkt me een Asus transformer de beste optie.

[Voor 33% gewijzigd door -BaJo- op 01-05-2015 22:18]

Hier had een informatieve, grappige of opschepperige zin kunnen staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:49
'Deze'?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reistier
Iemand die misschien mij nog van helpbaar advies kan voorzien?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reistier
-BaJo- schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:34:
heb een tijdje terug deze gekocht bij mn locale aldi voor 300 eurie. Kon hem voor dat geld niet laten liggen. bevalt erg goed, maar denk dat dat een mazzeltje was en je eerder richting de 400 moet denken voor een windows laptab. En voor android lijkt me een Asus transformer de beste optie.
Volgens mij heeft die Medion geen touchscreen en dat wil ik wel graag. De Asus Transformer is inderdaad een optie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:01
Ik heb een t100 en dat is een prima ding. Neem wel de 64gb versie.

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19:01
Volgens mij past de asus transformer pad tf103c prima bij je wensen. Incl Dick al te koop voor 219 euro.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True