Z632 speakers naar TV (3.5mm hoofdtelefoon niet mogelijk)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:50
Hoi Audio Experts,

Graag wil ik mijn Logitech Z632 (pc) 2.1 speaker setje gebruiken voor mijn TV. Voorheen had ik een samsung TV, daar ging ik gewoon met een Mini jack 3.5mm kabel van de Z632 naar de hoofdtelefooningang van de samsung TV.

Helaas kan ik dat zelfde trucje niet doen bij mijn huidige Philips TV.. want dan werkt de volumeregeling op de afstandsbediening(en) niet meer. (bij Philips zijn die afzonderlijk te bedienen, je moet helemaal omslachtig een menu doorspitten om het 'hoofdtelefoon volume' aan te passen. Om je dood aan te ergeren natuurlijk.

Nu leek het mij, dat ik ervoor moet zorgen dat de Z632 uit moet komen op de digital audio out (optical) van de TV, zodat de TV dit gewoon als externe luidsprekers gaat herkennen. (en het dus wel met de AB te regelen is)

Wat voor soort convertor/oplossing zal het beste zijn voor mijn situatie? Ik hoef geen andere apparaten aan te sluiten op mijn speakers. Puur en alleen de TV.

Gaat zoiets als dit werken? of zit ik weer helemaal verkeerd?
http://www.allekabels.nl/...f-coaxiaal-naar-tulp.html

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 20:08

Mikayu

.srt

Zo een ding gaat idd prima werken.
Wel je TV zo instellen dat het puur PCM stereo doet. Dingen als dolby digital gaan niet werken.

Overigens denk ik ook dat het geen 30 euro hoeft te kosten als je een werkdag of 10 kan wachten uit China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
Dank!

Ik zie die tulp aansluitingen ook op de Z632 zitten. Dan moet ik dus Optisch náár Tulp/RCA nemen?

In hoe verre geeft iets als dit verlies in geluidskwaliteit(of snelheid)?

Edit: Zie ook dat bij Output 3.5mm jack staat. Lijkt me makkelijker.

[ Voor 82% gewijzigd door Zalaroth op 01-05-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Die 'dac' uit je link heeft idd een Jack out. In prikken en gaan

Kwaliteit is vergelijkbaar met de headphones out van de gemiddelde TV

Snelheid zal vrijwel realtime zijn. Een beetje vertraging is wel mooi meegenomen omdat je ook te maken heb met 20 a 30ms input delay van het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Maar kan je via de optical out wel het volume aanpassen? Op mijn Panasonic moet dat toch echt via de receiver gebeuren die het optische signaal ontvangt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Mijn Toshiba (vorige sharp en samsung ook) kan op 'fixed' en 'variable'

Overigens vreemd dat het volume niet meegaat via de headphones. Wellicht ook een soortgelijke setting daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
Hmm, daar zeg je me wat..

Het is inderdaad vreemd, maar na even googlen zie je al dat het bij heel veel Philips TV's voorkomt. Het volume van de hoofdtelefoons is wel aan te passen, maar daar moet je 3/4 menu's voor afgaan. De volume knop op de AB is alleen voor de luidspreker v/d TV.

Zijn er dan nog andere oplossingen of moet ik dan echt aan een dure reciever-oplossing denken?
Pagina: 1