Toon posts:

Boot error: 0xc000000e ondanks werkende USB boot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een aantal dagen een nieuw en werkend systeem. Ik heb windows 7 geïnstalleerd vanaf een usb.
Enkele dagen na succesvol installeren begint de OS bij afsluiten aan zo'n 200 updates, ik neem aan een service pack. Wanneer ik de volgende dag echter de PC opstart krijg ik de volgende melding:

Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1. Insert your Windows installation disc and restart your computer.
2. Choose your language settings, and then click "Next".
3. Click "Repair your computer."

If you do not have this disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance.

Status: 0xc000000e

Info: The boot selection failed because a required device is inaccessible.

Wanneer ik de installatie-usb in de usb-poort steek en de PC herstart, gaat hij niet naar de installatie. Ik heb de USB op een andere PC getest en daar gaat hij gewoon de installatie in. Moet ik dan een disc hebben om dit probleem op te lossen? Deze heb ik dus niet...

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-09 21:53
Maak je gebruik van een apparte wifi/lan kaart in je pc?
Heb dezelfde error wel eens gehad, nadat ik de apparte wifi kaart er uit had gehaald starte windows goed op.
Hierna de nieuwste drivers voor de kaart handmatig geinstalleerd, Kaart terug geplaats en hij draaide weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nldbobg schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:18:
Maak je gebruik van een apparte wifi/lan kaart in je pc?
Heb dezelfde error wel eens gehad, nadat ik de apparte wifi kaart er uit had gehaald starte windows goed op.
Hierna de nieuwste drivers voor de kaart handmatig geinstalleerd, Kaart terug geplaats en hij draaide weer als een zonnetje.
Helaas, ik gebruik gewoon de megeleverde lanpoort op het moederbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 17:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

Kijk eens in je BIOS en check de opstart volgorde. Als USB na HDD wordt gebruikt, dan start inderdaad de installatie niet.
Er is mogelijk,afhankelijk van je moederbord, ook nog een F-knop die je tijdens het POST scherm in kan drukken om een keuzescherm te krijgen met apparaten waar je van kan booten.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
The boot selection failed because a required device is inaccessible.
Wat staat er in de BCD? Welk device probeert ie te vinden? En is het in EFI of in CSM mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Zelf ook gehad. Was met een gekloonde disk weliswaar, maar toch. Probeer https://support.microsoft...27392/en-us?wa=wsignin1.0 eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DeTeraarist schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 01:55:
Kijk eens in je BIOS en check de opstart volgorde. Als USB na HDD wordt gebruikt, dan start inderdaad de installatie niet.
Er is mogelijk,afhankelijk van je moederbord, ook nog een F-knop die je tijdens het POST scherm in kan drukken om een keuzescherm te krijgen met apparaten waar je van kan booten.
Dit was inderdaad het geval, de boot volgorde was blijkbaar door de update gereset.
Opgelost, bedankt voor de hulp!
Pagina: 1