Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marpas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-09 18:54
Ongeveer 3 weken geleden heeft mijn Corsair H100i het begeven, de koeler ging letterlijk in rook op. Gelukkig heeft de koeler de processor niet mee ten onder genomen en werkt deze nog.

De h100i heb ik ongeveer een jaar geleden aangeschaft bij 4launch en viel dus ook nog onder de 2 jaar garantie van 4launch. De volgende dag had ik de koeler meteen opgestuurd naar 4launch.

Na een week kreeg ik bericht ik bericht van 4launch, deze boden mij twee opties aan: U ontvangt een bedrag van 70 euro (huidige waarde) of u wacht het bericht af van Corsair. Ik heb 4launch laten weten dat ik liever afwacht wat Corsair gaat doen, deze sturen vaak een refurbished of nieuw product terug.

2 weken later heb ik weer contact opgenomen met 4launch, ik kreeg nu heel omslachtig en vaag te horen dat "De fabrikant" heeft aangegeven dat het product niet repareerbaar was. Het enige wat 4launch kon doen was het uitkeren van het bedrag van 70 euro. Het vreemde vind ik dat ik veel positieve reacties hoor van Corsair, en dat deze niet moeilijk doen over het toesturen van een nieuw of refurbished product.

Heeft iemand soortgelijke situaties meegemaakt met deze of een andere webshop? Ik heb inmiddels contact opgenomen met Corsair en wacht hun bericht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Je zou nog kunnen vragen aan 4lauch, met hun heb je tenslotte een overeenkomst gemaakt en niet met corsair of je niet een vergelijkbare koeler als vervanging kan krijgen.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marpas
Helaas weigeren ze dit, het enige wat ze willen doen is de 70 euro vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben niets te willen. Het product is ruimschoots leverbaar - ze verkopen het nota bene zélf nog! - en de wet is duidelijk: als ze niet kunnen repareren heb je recht op vervanging. Zie ook de vele topics over garantie met verwijzingen naar wetgeving.

Er is maar 1 denkbare reden dat ze dat niet willen: de wet negeren uit eigen gewin. Een winkel die mij dat flikt krijgt 1 brief en vervolgens mogen ze naar de rechter met een hoop kosten. Dit soort gedrag kan je maar op 1 manier afleren.

Eveneens klacht indienen bij keurmerken, die zullen niet blij zijn verbonden te zijn aan winkels die werkelijk zo open en bloot nee zeggen tegen wettelijke verplichtingen.

Onbegrijpelijk dat ze voor het verschil tussen de 70 euro en hun inkoopprijs bereid zijn het zo moeilijk te maken met veel tijd kwijt, een boze klant, en inmiddels een topic waarin de wereld kan lezen hoe ze omgaan met dit soort zaken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:16
Ik ben bang dat tot deze winkels leren dan een gezonde marge hanteren noodzakelijk is, je dit zal blijven zien. Alles verkopen voor bodemprijzen, maar service is helaas vaak ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marpas
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:24:
Ze hebben niets te willen. Het product is ruimschoots leverbaar - ze verkopen het nota bene zélf nog! - en de wet is duidelijk: als ze niet kunnen repareren heb je recht op vervanging. Zie ook de vele topics over garantie met verwijzingen naar wetgeving.

Er is maar 1 denkbare reden dat ze dat niet willen: de wet negeren uit eigen gewin. Een winkel die mij dat flikt krijgt 1 brief en vervolgens mogen ze naar de rechter met een hoop kosten. Dit soort gedrag kan je maar op 1 manier afleren.

Eveneens klacht indienen bij keurmerken, die zullen niet blij zijn verbonden te zijn aan winkels die werkelijk zo open en bloot nee zeggen tegen wettelijke verplichtingen.

Onbegrijpelijk dat ze voor het verschil tussen de 70 euro en hun inkoopprijs bereid zijn het zo moeilijk te maken met veel tijd kwijt, een boze klant, en inmiddels een topic waarin de wereld kan lezen hoe ze omgaan met dit soort zaken.
Bedankt voor de reactie, het is inderdaad ronduit belachelijk. Zeer slechte service van 4launch, maargoed dan is dat een leer voor de volgende keer.

Ik zal het antwoord van Corsair afwachten, ik wens gewoon een functionerend product te ontvangen. Het is niet normaal om na 3 weken zo´n antwoord terug te krijgen. Ik ga morgen nogmaals contact opnemen met 4launch, als deze weigeren mij een gerepareerd of soortgelijk product te geven dan ga ik zeker verdere maatregelen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marpas
Dennism schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:47:
Ik ben bang dat tot deze winkels leren dan een gezonde marge hanteren noodzakelijk is, je dit zal blijven zien. Alles verkopen voor bodemprijzen, maar service is helaas vaak ver te zoeken.
Precies, ik vind dat erg jammer, persoonlijk vind ik goede service van groot belang en goede service trekt in mijn beeld ook meer klanten, mits er een redelijke marge zit tussen de prijzen van andere webshops. Ik lees ook niet veel positiefs over de RMA service van 4launch, toch jammer dat sommige bedrijven dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marpas
Heb zojuist bericht gehad van 4launch, volgens hun kan Corsair de h100i ook niet meer leveren en is de enigste optie de 70 euro aanvaarden.

4launch wou wegens alle omstandigheden mij de H100i GTX (nieuwere versie) aanbieden tegen inkoopprijs. Ik vind het maar makkelijk dat een bedrijf 5 jaar garantie op de doos zet en binnen die 5 jaar geen service meer kan aanbieden op dat product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-08 05:29
H100i GTX is gewoon een gelijkwaardig alternatief, dit KUNNEN ze gewoon leveren en eventueel de garantie op dit nieuwe exemplaar inkorten met de tijd die je je huidige exemplaar al hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Dat aanbod van hun is gewoon te absurd.

Corsair zal echt niet tegen 4 launch gezegd hebben dat ze de GTX kunnen overnemen van hun tegen korting. Die zullen hun echt wel een ander product toegestuurd hebben om de kapotte koeler te vervangen.

Met dit soort gedrag raak je gewoon klanten kwijt en ik hoop dat je dit aanbod van hun ook niet accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Marpas schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:10:
Heb zojuist bericht gehad van 4launch, volgens hun kan Corsair de h100i ook niet meer leveren en is de enigste optie de 70 euro aanvaarden.

4launch wou wegens alle omstandigheden mij de H100i GTX (nieuwere versie) aanbieden tegen inkoopprijs. Ik vind het maar makkelijk dat een bedrijf 5 jaar garantie op de doos zet en binnen die 5 jaar geen service meer kan aanbieden op dat product.
Ik zou wel even nakijken in hoeverre die garantie van Corsair echt 5 jaar is. Ik heb bij diverse fabrikanten regelmatig in de voorwaarden zien staan bij langere garanties dat het bijv. maximaal 5 jaar is, of bij geheugen vaak bijv levenslang, maar dat er dan in de voorwaarden voor de fabrieksgarantie staat dat het X termijn is of tot EOL aankondiging afhankelijk van welke situatie zich het eerst voordoet.

Neemt niet weg dat dit voor de rechten die jij bij 4Launch hebt niets uitmaakt, maar mogelijk is het aanbod tot het kopen van de opvolger wel een mooie optie (ik ken alleen de H100i dus ik weet niet in hoeverre de H100i GTX daadwerkelijk beter is en of dit een kleine meerprijs rechtvaardigd).

Een andere optie is gewoon de koop ontbinden als 4Launch geen in jouw ogen redelijk alternatief kan bieden waarbij je het geld terug wil krijgen. Dit kan echter uitlopen op een lange procedure, waarbij mogelijk ook de alternatieven van 4Launch bekeken zullen worden naar redelijkheid, je zal mocht dat het geval zijn dus wel zeker moeten zijn dat het alternatief inderdaad niet redelijk is.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennism op 02-05-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 23:39
Zo te zien biedt 4Launch de h100i aan voor 124,95 en de h100i GTX voor 129,95

Je hebt recht op een h100i, dat mag duidelijk zijn. Ik zou zeggen: bied die droeftoeters aan de 5 euro verschil in prijs te betalen. Dan kunnen ze je gewoon een GTX leveren, klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:37
Helaas vorige week een vergelijkbare ervaring gehad met 4Launch. Ze hanteren een 'dagwaarde' en 'afschrijving', maar niemand kan je vertellen waar die op gebaseerd zijn (de dagwaarde was de helft van wat een vergelijkbaar product bij ze kost). Ik heb mijn verlies maar genomen en kom nooit meer bij die toko terug.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Corsair zal wel niet zo moeilijk doen, dat is iig mij ervaring. Ik heb twee keer een h100i geretourneerd, ze hadden zelfs geregeld dat UPS het pakketje kwam ophalen. Prima service, al was ik natuurlijk wat minder gecharmeerd van de h100i zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marpas
Het probleem is dat de communicatie via 4launch gaat, en Corsair mij geen directe informatie kan verstrekken over mijn product omdat mijn RMA via 4launch loopt.

Als ik dit had geweten had ik mijn RMA rechtstreeks via Corsair geregeld.

Het lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk dat er geen h100i's meer liggen in het magazijn van Corsair. En de GTX is inderdaad een vergelijkbaar product, ik zou het verschil met de h100i gerust bij willen betalen. Maar om nu weer 50 euro te betalen voor een vergelijkbaar product vind ik teveel.

Ik ga dit ook aanbrengen bij 4launch, ik vind deze manier van doen niet klantvriendelijk. Garantie is garantie en als het product niet meer leverbaar is word er maar makkelijk een (op wat gebaseerde?) dagwaarde aangeboden.

Als Corsair daadwerkelijk ook deze dagwaarde heeft aangegeven dan vind ik dat maar een rare manier van omgang met betrekking tot garantiebeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als reparatie en vervanging (evt. In overleg door gelijkwaardig artikel) niet mogelijk is, blijft over ontbinding. Die keus is echter niet aan de winkel, en ontbinding betekent terug naar de situatie van voor de overeenkomst. Dus geld terug - ALL of it. Uiteraard krijgen zij dan evt hun ondeugdelijke product terug.

In uitzonderlijke gevallen kan je nog kijken naar gebruik en dus verrijking, maar in een geval als dit gaat dat direct van tafel ten opzichte van de tijd, moeite en blijkbaar het prijsverschil ten opzichte van een vervanging / opvolger. Kosten voor nakoming mogen namelijk niet op klant afgewenteld worden.

Zelfs als de verwachte levensduur van zo'n artikel gelijk zou staan aan de garantietermijn (en dat is nooit zo) zou nu 1 /5 van de termijn voorbij zijn. 55/125 is nogal een zwaardere afschrijving. Zelfs al zou de wet een dagwaarde erkennen, dan is er dus nog steeds geen enkele logica in wat geboden wordt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2015 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 18:28:
Zelfs als de verwachte levensduur van zo'n artikel gelijk zou staan aan de garantietermijn (en dat is nooit zo) zou nu 1 /5 van de termijn voorbij zijn. 55/125 is nogal een zwaardere afschrijving. Zelfs al zou de wet een dagwaarde erkennen, dan is er dus nog steeds geen enkele logica in wat geboden wordt.
Ik verwacht dat wanneer de creditering inderdaad vanuit Corsair (of de distri) naar 4Launch komt (wat lang niet altijd ongebruikelijk is in een B2B situatie, heb het zelf in het verleden ook wel eens meegemaakt dat bij een EOL product een creditering kwam bij een B2B garantie gevalletje), dat deze creditering van Corsair niet op de winkelwaarde is gebaseerd, maar op de verkoop waarde vanuit Corsair (of de distri). Ik verwacht dat je dan stukken dichter dit bij de 1/5de verhouding dan wanneer je uitgaat van de 125 euro verkoop waarde bij de verkoper.

Niet dat TS zich hier druk over zou moeten maken trouwens, maar het zou wel kunnen verklaren waarom 4Lauch met zo'n karig aanbod komt, niet voldoende marge (schijnbaar nog geen 10% als TS 50 euro moet bijbetalen voor de H100i GTX tegen inkoopsprijs die voor 129 euro verkoop weggaat) om op de producten om volledige service te kunnen bieden bij een uitval, dus dan maar proberen om het aanbod van de fabrikant c.q. leverancier 1 op 1 door te zetten, en maar hopen dat de klant het erbij laat zitten. Geen correcte werkwijze, maar wel een werkwijze die je helaas redelijk vaak voorbij ziet komen bij computer hardware gerelateerde garantie zaken in combinatie met Nederlandse webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik had mijn H80i ook bij 4launch gekocht. Deze ging ook ongeveer een jaar nadat ik hem aangeschaft had kapot (leiding was echt helemaal broos geworden). Ik heb niet eens contact opgenomen met 4launch maar direct een RMA aangemaakt bij Corsair en even factuur en foto van serienummer naar Corsair en toen unit verstuurd.

Dinsdagmiddag opgestuurd, woensdagmorgen had ik een gloedjenieuw exemplaar op mijn deurmat liggen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marpas
Ik heb 4launch laten weten dat ik het product graag terug wil hebben (zodat ik het zelf bij Corsair kan proberen) of ontbinding van de koop waarbij ik het volledige aankoop bedrag terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:48
Marpas schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 20:57:
Ik heb 4launch laten weten dat ik het product graag terug wil hebben (zodat ik het zelf bij Corsair kan proberen) of ontbinding van de koop waarbij ik het volledige aankoop bedrag terug krijg.
Ik zou het harder spelen, net zoals Floppus ook al eerder zei. Aangetekende brief sturen waarin je eist dat ze het product kosteloos vervangen of het aankoopbedrag op je rekening wil terug zien. Indien ze hier geen gehoor aan willen geven volgt een dagvaarding. Geloof me, zover willen ze het niet laten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:38
mad-dog schreef op zondag 03 mei 2015 @ 11:32:
[...]

Ik zou het harder spelen, net zoals Floppus ook al eerder zei. Aangetekende brief sturen waarin je eist dat ze het product kosteloos vervangen of het aankoopbedrag op je rekening wil terug zien. Indien ze hier geen gehoor aan willen geven volgt een dagvaarding. Geloof me, zover willen ze het niet laten komen
Dit plus bluffen om overal negatieve shopreviews achter te laten, nog een stok achter de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GioStyle schreef op zondag 03 mei 2015 @ 11:38:
[...]

Dit plus bluffen om overal negatieve shopreviews achter te laten, nog een stok achter de deur.
Je weet dat dreigen met reviews om iets gedaan te krijgen simpelweg chantage (afdreiging) is? Als ik de winkel was zou ik daar aangifte van doen, en we gaan dat hier al helemaal niet promoten. Reviews waarvan het vermoeden is dat ze als drukmiddel worden gebruikt worden verwijderd en de users krijgen een waarschuwing.

Dat we dat even duidelijk hebben...

Artikel 318 WvS;
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, door bedreiging met smaad, smaadschrift of openbaring van een geheim iemand dwingt hetzij tot de afgifte van enig goed dat geheel of ten dele aan deze of aan een derde toebehoort, hetzij tot het aangaan van een schuld of het tenietdoen van een inschuld, hetzij tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, wordt als schuldig aan afdreiging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:04:
[...]

Je weet dat dreigen met reviews om iets gedaan te krijgen simpelweg chantage (afdreiging) is? Als ik de winkel was zou ik daar aangifte van doen, en we gaan dat hier al helemaal niet promoten. Reviews waarvan het vermoeden is dat ze als drukmiddel worden gebruikt worden verwijderd en de users krijgen een waarschuwing.

Artikel 318 WvS;

[...]
Als ik in een vergelijkbare situatie als TS zou zitten en ik heb een defect product RMA gestuurd naar de webshop binnen het garantietermijn en de webshop komt met excuses 'sorry, product is niet meer leverbaar, we storten x% van het aankoopbedrag terug. Waarna ik de webshop toch vriendelijk verzoek om het aankoopbedrag terug te storten of een vervangend product te regelen conform de wet. Als de webshop stelselmatig blijft volhouden aan de eerdere voorstellen, waarna je mede deelt dat de webshop zich niet aan de wet houdt en je genoodzaakt voelt om dit openbaar te maken door middel van goed onderbouwde shopreviews, dan ben je volgens jou strafbaar bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, de vrijheid van users om reviews te plaatsen gaat ver. Maar wat je nu zegt is grotendeels anders dan:
GioStyle schreef op zondag 03 mei 2015 @ 11:38:
[...]

En dát is wel degelijk strafbaar. Hoewel ook in wat je nu stelt, je blijkbaar de noodzaak voelt de winkel te vertellen dat je reviews gaat plaatsen. Met welk ander motief kan dat zijn dan de winkel te bewegen anders te handelen dan dat ze normaal zouden doen?

Zoals ik heb aangegeven zou ik zeker niet akkoord gaan met wat de winkel biedt, en ik zou daar zeer hard op reageren. Maar wel binnen de normen van de wet en van fatsoen. Dat is een groot verschil. De oplossing voor iemand die zich niet aan de wet houdt, is hem aanpakken via de wet, niet zelf de wet te overtreden.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Het zal 4launch werkelijk een worst wezen als jij met je wetboek van strafrecht even een presentatie gaat geven over hoe en wat allemaal wel in hun nadeel zit en huil huil dagvaarding, als zij zo'n mailtje krijgen hebben ze wat te lachen in de pauze. Kom op zeg...

Duidelijk mailtje met: "ik zou hem graag retour ontvangen, ik ga het bij Corsair zelf proberen" is imho meer dan genoeg en komt niet over alsof je een of andere internet-held aan het uithangen bent.

Nogmaals, als er 1 bedrijf coulant is met RMA's dan is het wel Corsair, de webwinkel heeft geen enkele gegronde regel om het ding bij hun te houden aangezien het jou eigendom is (je heb immers een contract/factuur) en het kost hun hoe dan ook centen. Ze hebben er echt de minste interesse in om zelf te moeten uitkeren, geloof me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, en dat is precies wat er mis is met de houding van mensen en waarom er nooit iets verandert. Het is al schokkend dat je hier aanneemt dat nooit iemand zoiets doorzet.

Als ik de winkel vertel dat ik er een zaak van maak, dan ga ik dat ook doen en zullen de kosten verhaald worden. Dat de winkel dat niet serieus neemt omdat er meer mensen dat zeggen is niet mijn probleem. Mensen vinden het blijkbaar allemaal veel te moeilijk om hun recht te halen, terwijl dat best meevalt.

Er zijn er eerder geweest die dachten er even om te kunnen lachen. Dat duurt bij mij echter niet lang, want ik doe ook wat ik zeg. Tot dusverre heeft geen bedrijf het bij mij ooit zo ver laten komen dat het voor de rechter kwam, en er zijn er legio geweest. Opvoeden noem ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
@Floppus:

Ik zeg/bedoel in beide gevallen in feite hetzelfde, alleen in andere bewoordingen.

Maar ik snap je punt. Dreigen met negatieve shopreviews omdat jij je zin niet krijgt is strafbaar. ;)
kuusj98 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:42:
Het zal 4launch werkelijk een worst wezen als jij met je wetboek van strafrecht even een presentatie gaat geven over hoe en wat allemaal wel in hun nadeel zit en huil huil dagvaarding, als zij zo'n mailtje krijgen hebben ze wat te lachen in de pauze. Kom op zeg...

Duidelijk mailtje met: "ik zou hem graag retour ontvangen, ik ga het bij Corsair zelf proberen" is imho meer dan genoeg en komt niet over alsof je een of andere internet-held aan het uithangen bent.

Nogmaals, als er 1 bedrijf coulant is met RMA's dan is het wel Corsair, de webwinkel heeft geen enkele gegronde regel om het ding bij hun te houden aangezien het jou eigendom is (je heb immers een contract/factuur) en het kost hun hoe dan ook centen. Ze hebben er echt de minste interesse in om zelf te moeten uitkeren, geloof me...
Ik weet uit persoonlijke ervaring dat Corsair zeer coulant omgaat met RMA's. Maar waarom zou volgens jou TS het zelf moeten gaan oplossen met Corsair? Daar heb je de webshop voor, want daar heb je een koopovereenkomst mee.

Stel dat de medewerkers achter je rug om in de pauze je zitten uit te lachen. Dat geeft wel gelijk het niveau en mentaliteit van de medewerkers weer en uiteraard van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

GioStyle schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:49:
@Floppus:

Ik zeg/bedoel in beide gevallen in feite hetzelfde, alleen in andere bewoordingen.

Maar ik snap je punt. Dreigen met negatieve shopreviews omdat jij je zin niet krijgt is strafbaar. ;)

[...]

Ik weet uit persoonlijke ervaring dat Corsair zeer coulant omgaat met RMA's. Maar waarom zou volgens jou TS het zelf moeten gaan oplossen met Corsair? Daar heb je de webshop voor, want daar heb je een koopovereenkomst mee.

Stel dat de medewerkers achter je rug om in de pauze je zitten uit te lachen. Dat geeft wel gelijk het niveau en mentaliteit van de medewerkers weer en uiteraard van het bedrijf.
Om de doodsimpele reden dat je jezelf een hele hoop werk uit de handen neemt als je gewoon meteen naar Corsair gaat, ik snap dat er mensen zijn die meteen de hele circustent willen opentrekken als het niet meteen gaat zoals ze willen en dat is hun goed recht, maar met normale woordwisselingen bereik je 9/10 keer het meeste.

En dat achter iemands rug om uitlachen gebeurt echt overal, dat heeft echt niet veel met mentaliteit van medewerkers en bedrijf te maken. Als bij mij een klant in de supermarkt komt en die vraagt waar de TV's staan dan word daar in de pauze ook een keer om gelachen, of die gene die vandaag zo langzaam was. Echt niks nieuws of raars aan lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
kuusj98 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:56:
[...]

Om de doodsimpele reden dat je jezelf een hele hoop werk uit de handen neemt als je gewoon meteen naar Corsair gaat, ik snap dat er mensen zijn die meteen de hele circustent willen opentrekken als het niet meteen gaat zoals ze willen en dat is hun goed recht, maar met normale woordwisselingen bereik je 9/10 keer het meeste.
Klopt, maar dat neemt niet weg dat via de webshop de officiële manier is om je garantie te claimen. En ik verwacht van elk webshop in Nederland dat ze dat voor je gaan regelen. Waarom verwacht ik dat? Omdat dat in de wet staat.
En dat achter iemands rug om uitlachen gebeurt echt overal, dat heeft echt niet veel met mentaliteit van medewerkers en bedrijf te maken. Als bij mij een klant in de supermarkt komt en die vraagt waar de TV's staan dan word daar in de pauze ook een keer om gelachen, of die gene die vandaag zo langzaam was. Echt niks nieuws of raars aan lijkt mij...
Dat klopt, omdat het daar om grappige situaties gaat. Als een klant met een bedorven product terugkomt waarbij de houdbaarheidsdatum nog niet overschreden is en jij zegt tegen de klant ik geef je de helft van het geld terug, maar de klant wil zijn aankoopbedrag terug, omdat ie zegt daar recht op te hebben. En vervolgens ga je met zijn allen lachen in de kantine om de klant die zijn geld terug wilde hebben? Dan is er toch iets mis met de mentaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuusj98 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:56:
[...]

Je hebt óf een raar beeld van de wereld, of gaat zelf op een vreemde manier met mensen om. Hou er trouwens rekening mee dat zonder de winkel informeren naar de fabrikant gaan je rechten kan aantasten. Zie ook de sticky.

Als je advies wil geven, zorg dan ook dat je de achtergrond kent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

GioStyle schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:08:
[...]

Klopt, maar dat neemt niet weg dat via de webshop de officiële manier is om je garantie te claimen. En ik verwacht van elk webshop in Nederland dat ze dat voor je gaan regelen. Waarom verwacht ik dat? Omdat dat in de wet staat.

[...]

Dat klopt, omdat het daar om grappige situaties gaat. Als een klant met een bedorven product terugkomt waarbij de houdbaarheidsdatum nog niet overschreden is en jij zegt tegen de klant ik geef je de helft van het geld terug, maar de klant wil zijn aankoopbedrag terug, omdat ie zegt daar recht op te hebben. En vervolgens ga je met zijn allen lachen in de kantine om de klant die zijn geld terug wilde hebben? Dan is er toch iets mis met de mentaliteit.
Klopt en klopt, alleen is er nog steeds een verschil tussen recht hebben en recht krijgen (helaas) en het is aan jezelf om te bepalen of je de weg van de meeste of minste weerstand wil pakken.

Luister, ik ben het zeker eens dat de webshop een (te) karige compensatie heeft aangeboden waar eigenlijk volledig geldbedrag of nieuw product noodzakelijk is, alleen probeer ik duidelijk te maken dat het met dit merk misschien verstandiger is om direct met de fabrikant contact op te nemen.

Dat doe ik trouwens wel vaker, en werkt ook altijd, is gewoon je eigen methode en ze zullen allemaal wel werken (en soms ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:11:
Je hebt óf een raar beeld van de wereld, of gaat zelf op een vreemde manier met mensen om. Hou er trouwens rekening mee dat zonder de winkel informeren naar de fabrikant gaan je rechten kan aantasten. Zie ook de sticky.
Zie leeftijd. ;)
(niet bepaald het aantal levensjaren om te weten dat het 'overal' zo gaat)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:11:
[...]

Als je advies wil geven, zorg dan ook dat je de achtergrond kent :)
Bedankt, maar eigenlijk is mijn blik op de wereld redelijk nuchter, enige punt was dat ik het "achter de rug om uitlachen" punt van een verkeerd perspectief opgevat had (dus vanuit een grappige kant).

Buiten dat, webshop is volgens mij al meer dan voldoende geinformeerd dat 1. het product kapot is, en 2. je het (gezien hun karige tegenmoetkoming) bij de fabrikant wil proberen. Dus ik denk dat je niet meer zo bang hoeft te zijn over je rechten.

(natuurlijk kijk ik ook eerst wat de webshop zegt als ik een garantiegeval heb, maar meestal word ik dan toch naar de fabrikant verwezen)
Hyp Hyper schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:15:
[...]

Zie leeftijd. ;)
(niet bepaald het aantal levensjaren om te weten dat het 'overal' zo gaat)
Dat zou heel goed kunnen, en inderdaad, ervaring komt met de jaren, zo is dat en daar gaat de komende tig jaar niks aan veranderen. Helaas heb ik ondanks mijn leeftijd toch al een klein beetje ervaring op het gebied van RMA's en ik ben er grif van overtuigd dat op dat gebied leeftijd geen rol (mag) spelen.

Laat ik het zo zeggen, er zijn mensen die wel insteken van mensen jonger als hen accepteren en er zijn mensen die alles links schuiven omdat dat irritante nikswetende mensjes zijn. Ik zou het daarom op prijs stellen als we de mening van iedereen in overweging nemen, ongeacht de leeftijd. :>

[ Voor 28% gewijzigd door Kuusj op 03-05-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik snap de strategie van 4launch in deze wel. Eerlijk gezegd zou ik zelf gewoon snel eieren voor mijn geld kiezen omdat ik voor een paar tientjes geen zin in gedoe en gezeik heb. Mijn uurloon vind ik als het ware te hoog om hier veel tijd en energie in te steken. En daar rekenen ze op, denk ik.
Ze verdienen het dat er mensen wél tegenin gaan natuurlijk. :)

@hierboven: Je mening schuif ik niet opzij, maar als je dingen gaat roepen waar je niet veel over kán weten, behalve hearsay, neem ik die niet serieus. Met 'enige' ervaring is 'overal' nogal stellig te noemen. Je formuleert de rest verder prima en gaat in op reacties, dus dáár geen kwaad woord over. En tot slot: zie de knipoog. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Hyp Hyper op 03-05-2015 13:29 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Laatst online: 28-03 19:17
Ja heb wel ervaring met deze webshop.
Een gebruikte, gerepareerde & RAM bankje missende laptop als nieuw verkopen. Keihard ontkennen en vol blijven houden dat dit onmogelijk is, tot je zelf achter een door 4launch aangevraagde reparatiestatus komt. Als je dit onder hun neus drukt kan je ineens een nieuwe komen halen.

Dat is (mijn ervaring met) 4launch... Nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marpas
Hyp Hyper schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:23:
Ik snap de strategie van 4launch in deze wel. Eerlijk gezegd zou ik zelf gewoon snel eieren voor mijn geld kiezen omdat ik voor een paar tientjes geen zin in gedoe en gezeik heb. Mijn uurloon vind ik als het ware te hoog om hier veel tijd en energie in te steken. En daar rekenen ze op, denk ik.
Ze verdienen het dat er mensen wél tegenin gaan natuurlijk. :)
Zelf ben ik nog student en steek ik het geld liever ergens anders in, zelfs als ik een hoog uurloon had zou ik hiermee niet akkoord gaan. Nu is het geld voor mij nog niet eens een groot probleem, maar de manier waarop dit "afgehandeld" word vind ik onacceptabel. Het product is niet meer leverbaar dus keren wij u het aankoopbedrag uit, min een x aantal procent van het aantal gebruikte jaren/maanden. Hier heeft 4launch alleen maar profijt van.

Dit stukje tekst komt van de consumentenbond:
"Bij ontbinding van de koopovereenkomst, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken."

4launch maakt zeker te weten gebruik van deze situatie en gaat mij geheid de 70 euro uitkeren wanneer zij de koop ontbinden. Mijn eerste voorkeur is het retourneren van mij defecte product zodat ik het zelf op kan sturen naar Corsair (proberen kan geen kwaad). Ik vraag mij alleen af wat er met mijn product gebeurd is en of 4launch deze überhaupt terug heeft gekregen.

[ Voor 10% gewijzigd door Marpas op 03-05-2015 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
Marpas schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:38:
[...]
Mijn eerste voorkeur is het retourneren van mij defecte product zodat ik het zelf op kan sturen naar Corsair (proberen kan geen kwaad). Ik vraag mij alleen af wat er met mijn product gebeurd is en of 4launch deze überhaupt terug heeft gekregen.
En de vraag is of het product überhaupt wel is opgestuurd naar Corsair? Omdat je aangaf dat er maar een vaag antwoord werd gegeven. We gaan er natuurlijk wel vanuit, maar er is geen zicht op.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze het product niet meer terug wensen te sturen dan wordt het helemaal mooi, want het is gewoon jouw eigendom. Zoals gezegd is de keuze wat er gebeurt niet aan de winkel, en al helemaal niet de keuze om jou je eigendom niet terug te geven.

Als je het zelf bij Corsair aanmeldt, vraag dan ook even na of ze al iets in de registratie hebben over dat serienummer. Is hij daadwerkelijk naar Corsair geweest, dan is dat onder dat nummer geregistreerd. Kunnen ze hem daar niet vinden, dan is het een interessante kwestie waar de winkel op baseert dat reparatie niet mogelijk is en dat Corsair dit aanbood.

Kan Corsair het serienummer nergens in het systeem vinden als reparatiegeval, dan is het artikel daar nooit aangeboden.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2015 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marpas
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 22:00:
Als ze het product niet meer terug wensen te sturen dan wordt het helemaal mooi, want het is gewoon jouw eigendom. Zoals gezegd is de keuze wat er gebeurt niet aan de winkel, en al helemaal niet de keuze om jou je eigendom niet terug te geven.

Als je het zelf bij Corsair aanmeldt, vraag dan ook even na of ze al iets in de registratie hebben over dat serienummer. Is hij daadwerkelijk naar Corsair geweest, dan is dat onder dat nummer geregistreerd. Kunnen ze hem daar niet vinden, dan is het een interessante kwestie waar de winkel op baseert dat reparatie niet mogelijk is en dat Corsair dit aanbood.

Kan Corsair het serienummer nergens in het systeem vinden als reparatiegeval, dan is het artikel daar nooit aangeboden.
Ik zal maandag contact opnemen met 4launch, ik geloof ergens nog wel dat de koeler niet eens op is gestuurd naar Corsair. Ik heb zojuist ook een ticket geopend bij Corsair, en gevraagd of er een registratie bekend is van het serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-09 16:05

Jeroen87

Bier Connaisseur

Hier is inderdaad niet correct gecommuniceerd, ik zal 4Launch contact met je op laten nemen.

[ Voor 185% gewijzigd door Jeroen87 op 04-05-2015 10:54 . Reden: dubbelpost ]

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4LaunchCS
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-01-2021

4LaunchCS

Bedrijfsaccount 4launch
Ik heb de zaak even doorgenomen met mijn collega's en zijn inderdaad van mening dat er ongelukkig gecommuniceerd is. Ik laat onze RMA afdeling contact opnemen om het een en ander te verduidelijken en alles hopelijk naar wens op te lossen.

Met vriendelijke groet,
Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 23:39
Er is niet ongelukkig gecommuniceerd, jullie probeerden gewoon onder jullie verplichtingen uit te komen

Jullie weten zelf prima dat jullie gebonden zijn een hetzelfde of een vergelijkbaar product te leveren aan de klant of hem volledig terug te betalen.

Dat jullie met dit soort slechte voorstellen komen, is geen kwestie van "communicatie". Het is gewoon bar slechte bedrijfsvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:04:
Artikel 318 WvS;
Voor de duidelijkheid dan ook artikel 261 maar even opgetrommeld. ;)
Ik wil met nadruk geen smaad propageren, of anderen oproepen tot roekeloze daden, maar eea mag wel duidelijk worden geformuleerd, waarbij met name punt 3 interessant is en voer voor juristen zal zijn:

Artikel 261

1. Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

2. Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaad schrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

3. Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marpas
Ik heb zojuist een mail ontvangen van 4launch.

4launch heeft nogmaals contact gezocht met Corsair, deze hebben nu aangegeven in overleg dat het product (h100i) nu wel te vervangen is. Het product is nu onderweg naar 4launch en word vervolgens naar gestuurd.

Raar dat dat eerder niet mogelijk was.

[ Voor 8% gewijzigd door Marpas op 04-05-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marpas schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:10:
4launch heeft nogmaals contact gezocht met Corsair, deze hebben nu aangegeven in overleg dat het product (h100i) nu wel te vervangen is. Het product is nu onderweg naar 4launch en word vervolgens naar gestuurd.
Ook dit is een merkwaardige voorstelling van zaken. ;)

De koopovereenkomst die je hebt gesloten is met 4Launch en niet met Corsair.
Jij bent dan ook niet afhankelijk van de onnavolgbare 'een-tweetjes' tussen deze twee.
De shop moet hier gewoon zijn eigen verantwoordelijkheid nemen zonder te verwijzen naar niet ter zake doende grootheden buiten jouw scope.

Evengoed lijkt het op een rare manier wel tot een oplossing voor jou te leiden, daarvoor alvast gefeliciteerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:48
Marpas schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:10:

Feit dat dit je dit alleen hebt weten te bewerkstelligen via een topic hier is voor mij reden genoeg om geen kritische zaken bij 4Launch aan te schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:55:
[...]

3. Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
Kijk, en daar ga je dus de fout in op twee manieren;
Allereerst gaat het bij chantage om het gewin onder dreiging van schade. De intentie van het verspreiden van informatie is daarmee direct vastgesteld, zelfs al is een review nog niet geplaatst en kan die alszodanig ook niet beoordeeld worden in hoeverre het smaad/laster is.
Daarnaast als je alleen naar Art261 kijkt, gaat het om noodzakelijke verdediging, of een drempel voor algemeen belang die hoger ligt dan men meestal denkt. Hou er rekening mee dat van smaad prima sprake kan zijn zelfs al is het gezegde waar.

Hier is ook jurisprudentie voor. Daarom moet je altijd voorzichtig zijn met het interpreteren van wetteksten. Je persoonlijke definitie van zwaarwegend is niet hetzelfde als de definitie van de wetgever.
http://www.iusmentis.com/.../smaad-laster-belediging/

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
@Floppus + Bhagavad

Jullie 2 dwalen een beetje af.

natuurlijk kun je jezelf in de problemen werken als je iemand gaat chanteren al is het met de waarheid (ik wil A anders doe ik B).

Maar als je het een beetje goed verwoord kun je nog steeds zeggen dat je A wilt en zeggen dat je B zult doen zonder dat het gezien kan worden als chantage. Zolang B los blijft van A.

Maar ik ben blij dat TheReavyn eindelijk op een normale manier geholpen word.
Ik heb wel mijn twijfel over de uitleg van de shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Nou, dan is er tóch een oplossing door "normale" communicatie zonder geprovoceerd taalgebruik, das dan toch weer mooi...

Jullie natte droom over alle aanklachten gaat dus helaas in rook op, voor deze keer, en hopelijk zal dat ook niet vaak meer (gaan) voorkomen :+
Blij voor OP, blij dat ik weer wat over de wetten in ons land heb geleerd, maar wel een klein beetje vreemde verklaring van 4lauch. Er is helemaal geen communicatie geweest als er rare "oplossingen" aangeboden worden die eigenlijk niet door den beugel kunnen, misschien toch een klein puntje om eens intern te bespreken zodat dit niet weer voorkomt. Zou namelijk jammer zijn, ik heb al vaak dure spullen bij jullie besteld en ben daar tot dusver altijd tevreden over geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kuusj98 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 01:21:
Nou, dan is er tóch een oplossing door "normale" communicatie zonder geprovoceerd taalgebruik, das dan toch weer mooi...

Jullie natte droom over alle aanklachten gaat dus helaas in rook op, voor deze keer, en hopelijk zal dat ook niet vaak meer (gaan) voorkomen :+
Blij voor OP, blij dat ik weer wat over de wetten in ons land heb geleerd, maar wel een klein beetje vreemde verklaring van 4lauch. Er is helemaal geen communicatie geweest als er rare "oplossingen" aangeboden worden die eigenlijk niet door den beugel kunnen, misschien toch een klein puntje om eens intern te bespreken zodat dit niet weer voorkomt. Zou namelijk jammer zijn, ik heb al vaak dure spullen bij jullie besteld en ben daar tot dusver altijd tevreden over geweest.
Als je een beetje rondkijkt in SF, dan zie je dat mijn insteek altijd eerst dialoog is. Die had hier in de eerste plaats ook al plaatsgevonden maar zonder resultaat. Wel is het belangrijk dat mensen beter op de hoogte zijn van hun rechten, en dat onnauwkeurigheid die ingebracht wordt weerlegd wordt.

Ik wil je vriendelijk doch dringend verzoeken eerst maar eens zelf aan uitleg, advies en oplossingen bij te gaan dragen voor je je nog een keer zo opstelt als in dit topic met eerst advies waarvan je de mogelijke consequenties niet kent om het vervolgens over natte dromen te hebben. Nogal respectloos richting mensen die uitgebreid de tijd nemen om mensen beter geinformeerd te krijgen. Begin eens bij de sticky waar yours truly uren in gestoken heeft.

@TS; fijn dat het opgelost wordt. Ik hoop dat de verwijzingen naar wetgeving de winkel ook meer duidelijkheid geeft en wellicht helpt om hun procedures aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
4LaunchCS schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:49:
Ik heb de zaak even doorgenomen met mijn collega's en zijn inderdaad van mening dat er ongelukkig gecommuniceerd is. Ik laat onze RMA afdeling contact opnemen om het een en ander te verduidelijken en alles hopelijk naar wens op te lossen.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
Ongelukkig :D ? Floppus was al heel snel duidelijk in dit topic: wat jullie deden was wettelijk onjuist.

Al ben ik blij voor de topicstarter dat het nu is opgelost, dat het nu zo opeens wel opgelost kan worden vind ik heel bijzonder. Voor die paar tientjes die je hiermee wilde besparen als bedrijf creëer je bij mij in ieder geval genoeg wantrouwen om iets zomaar te bestellen bij jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 00:22:
[...]
Kijk, en daar ga je dus de fout in op twee manieren;
Allereerst gaat het bij chantage om het gewin onder dreiging van schade.
Mijn antwoord had betrekking op "smaad" en zeker niet op "chantage".
Ik zou noch het een noch het ander propageren.

Reviews aankondigen als strafexercitie om iets te bereiken wat met gebruikelijker middelen niet lukt, lijkt mij not-done en een uitgemaakte zaak.
Maar als een shop na gedane zaken, als geautomatiseerde reflex om reviews vraagt, dan zal een eventueel negatieve shopervaring lastig succesvol te vervolgen zijn.
Dat Tweakers.net geen platvorm wenst te zijn voor (aangekondigde) smaad is goed te begrijpen, lastiger wordt het als negatieve shopreviews met een uiteindelijk zelfde strekking wel worden gedoogd.
[......]
Hier is ook jurisprudentie voor. Daarom moet je altijd voorzichtig zijn met het interpreteren van wetteksten. Je persoonlijke definitie van zwaarwegend is niet hetzelfde als de definitie van de wetgever.
http://www.iusmentis.com/.../smaad-laster-belediging/
Deze blog van Arnoud was mij bekend.

Dat de materie niet snel een uitgemaakte zaak is, blijkt wel uit de voorbeelden waarin zelfs het hof is teruggefloten door de Hoge Raad.
Verder de opmerkelijk uitspraak dat het populistische "maffiamaatje" aan het adres van een persoon die zich vaker "abject en infaam" benadeeld voelt, uiteindelijk als onrechtmatig is beoordeeld, maar evenmin tot enige bestraffing van Jort Kelder heeft geleid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4LaunchCS
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-01-2021

4LaunchCS

Bedrijfsaccount 4launch
Met "ongelukkige" communicatie bedoel ik in dit geval dat er over dagwaarde etc. gesproken is. Terwijl dit in een veel eerder stadium van de RMA al opgelost had kunnen zijn. Onze RMA afdeling ging er vanuit dat dit product omgeruild ging worden. Corsair bood echter een lage credit aan. Dit voorstel is toen doorgezet naar de klant. Bij enig aandringen bleek Corsair het defecte product ook te kunnen omwisselen. Hier had onze RMA afdeling inderdaad anders te werk moeten gaan waarvoor excuses.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-09 17:02
Corsair doet altijd boekjes in de doos waarop staat dat het beter is om de producten RMA te sturen naar Corsair zelf ipv winkel/webshop.
Heb hier uitstekende ervaring mee ook een H100i die sneuvelde ticket aangemaakt en een uur later bericht, kon de cooler opsturen naar Corsair Nederland en een dag later had ik een gloednieuwe in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Modbreak:Nee dus

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2015 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marpas
Heb 4launch zojuist gevraagd hoe lang het nog gaat duren, bij mijn RMA status staat sinds vorige week dat het product niet leverbaar is bij de leverancier.

Vraag me af hoe lang dit grapje gaat duren.

*update

Ze verwachten het product eind deze week of begin volgende week van de leverancier te ontvangen, dat kreeg ik vorige week ook al te horen. ongelofelijk dat zoiets 5+ weken moet duren.

*update

Product ontvangen, zat goed verpakt.

[ Voor 37% gewijzigd door Marpas op 15-05-2015 21:17 ]

Pagina: 1