Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Suggesties

Pagina: 1
Acties:

• Marb!
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-08 18:49
Ik ben opzoek naar een laptop voor simpele taken als tekstverwerking, films kijken, games die op de iGPU gespeeld kunnen worden(denk aan mmorpg's op lage settings). Een SSD is een must! Strak design is ook een pré, echter is een lomp/chunky design taboe!

Ik zat zelf ook te kijken naar een Macbook, maar ik vroeg me af of dit tov windows laptops het wel waard is.
Hoe zit het met de levensduur(dus niet de restwaarde) van een Macbook, en wat zijn de prestatie voordelen tov windows laptops?
En hoe lang gaat een macbook mee qua "up-to-date heid"? Ben het woord ervoor even kwijt.

Zelf kon ik geen (betrouwbare)informatie hierover vinden, behalve verkooppraatjes en van mensen die weinig van computers afweten.
Een refurbished macbook is dus hier ook een optie.

0. Scherm
FHD, "normaal tot groot scherm"
1. Budget
Max 1000 euro, minder is altijd beter ;)
2. Doel
Netflix, tekstverwerking, gamen via de iGPU
3. Gewicht en afmetingen
Licht tot "normaal" gewicht, mag zeker niet zwaar zijn.
4. Accuduur
Het Liefst zo'n hoog mogelijke accuduur
5. Rekenkracht
Ik wil zo weinig mogelijk "stuttering" een soepele ervaring dus.
Als het en macbook wordt, zou ik wel videos erop willen renderen.
6. Videoprestaties
Goede iGPU, met genoeg ram. 8gb lijkt me ook standaard in goede laptops deze dagen?
8. Andere aansluitingen
2/3 Usb poorten, usb 3.0 is natuurlijk een pré
9. Constructiekwaliteit / levensduur
Moet qua kwaliteit 5 jaar normaal werken.

• Marb!
Bump?

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Major_ton

Shoot!

Heb je zelf al suggesties? Het kan toch niet zo zijn dat wij een laptop voor je uit gaan kiezen.
Je kan hier beginnen: Pricewatch lijst met FHD IPS scherm en SSD met een max van € 1050,- ingevuld als criteria.

Je ziet dan ook meteen een dat een Macbook voor het gestelde budget niet gaat lukken. Een Lenovo Yoga 3 of een Toshiba Satelite S50-B-15F zijn erg leuke opties voor de komende tijd.

Some infinities are bigger than others.

• Marb!
Je had als je mn post gelezen had kunnen zien dat ik ook over een refurbished macbook sprak.
Ik heb vrijwel alleen problemen met de keus windows of Mac os.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Major_ton

Shoot!

Begin dan een topic "Mac OS Vs. Windows"... Maar graag gedaan verder.

Some infinities are bigger than others.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Amponsah98 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:43:
Macbook, en wat zijn de prestatie voordelen tov windows laptops?
Voordeel is dat de hardware en software voor elkaar gemaakt zijn. Geen drivers die met elkaar conflicteren.
Amponsah98 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:43:
En hoe lang gaat een macbook mee qua "up-to-date heid"? Ben het woord ervoor even kwijt.
De MacBook die ik heb is een 2008 model. Draait het nieuwste besturingssysteem zonder moeiten. Uiteraard wel met een SSD en 8GB RAM. Als een 2008 model dat kan dan kan een 2015 model dit over 5 jaar ook nog.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Hoezo gaat dat niet op voor een Windows laptop dan?

[ Voor 9% gewijzigd door wappiewappie op 03-05-2015 11:04 ]

Pagina: 1