Ik ben opzoek naar een laptop voor simpele taken als tekstverwerking, films kijken, games die op de iGPU gespeeld kunnen worden(denk aan mmorpg's op lage settings). Een SSD is een must! Strak design is ook een pré, echter is een lomp/chunky design taboe!
Ik zat zelf ook te kijken naar een Macbook, maar ik vroeg me af of dit tov windows laptops het wel waard is.
Hoe zit het met de levensduur(dus niet de restwaarde) van een Macbook, en wat zijn de prestatie voordelen tov windows laptops?
En hoe lang gaat een macbook mee qua "up-to-date heid"? Ben het woord ervoor even kwijt.
Zelf kon ik geen (betrouwbare)informatie hierover vinden, behalve verkooppraatjes en van mensen die weinig van computers afweten.
Een refurbished macbook is dus hier ook een optie.
0. Scherm
FHD, "normaal tot groot scherm"
1. Budget
Max 1000 euro, minder is altijd beter
2. Doel
Netflix, tekstverwerking, gamen via de iGPU
3. Gewicht en afmetingen
Licht tot "normaal" gewicht, mag zeker niet zwaar zijn.
4. Accuduur
Het Liefst zo'n hoog mogelijke accuduur
5. Rekenkracht
Ik wil zo weinig mogelijk "stuttering" een soepele ervaring dus.
Als het en macbook wordt, zou ik wel videos erop willen renderen.
6. Videoprestaties
Goede iGPU, met genoeg ram. 8gb lijkt me ook standaard in goede laptops deze dagen?
8. Andere aansluitingen
2/3 Usb poorten, usb 3.0 is natuurlijk een pré
9. Constructiekwaliteit / levensduur
Moet qua kwaliteit 5 jaar normaal werken.
Ik zat zelf ook te kijken naar een Macbook, maar ik vroeg me af of dit tov windows laptops het wel waard is.
Hoe zit het met de levensduur(dus niet de restwaarde) van een Macbook, en wat zijn de prestatie voordelen tov windows laptops?
En hoe lang gaat een macbook mee qua "up-to-date heid"? Ben het woord ervoor even kwijt.
Zelf kon ik geen (betrouwbare)informatie hierover vinden, behalve verkooppraatjes en van mensen die weinig van computers afweten.
Een refurbished macbook is dus hier ook een optie.
0. Scherm
FHD, "normaal tot groot scherm"
1. Budget
Max 1000 euro, minder is altijd beter
2. Doel
Netflix, tekstverwerking, gamen via de iGPU
3. Gewicht en afmetingen
Licht tot "normaal" gewicht, mag zeker niet zwaar zijn.
4. Accuduur
Het Liefst zo'n hoog mogelijke accuduur
5. Rekenkracht
Ik wil zo weinig mogelijk "stuttering" een soepele ervaring dus.
Als het en macbook wordt, zou ik wel videos erop willen renderen.
6. Videoprestaties
Goede iGPU, met genoeg ram. 8gb lijkt me ook standaard in goede laptops deze dagen?
8. Andere aansluitingen
2/3 Usb poorten, usb 3.0 is natuurlijk een pré
9. Constructiekwaliteit / levensduur
Moet qua kwaliteit 5 jaar normaal werken.