Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Gebruiksvriendelijke MP3 speler voor mijn moeder.

Wat is je budget?
Geld maakt niet veel uit.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn moeder ligt al enkele maanden in het ziekenhuis en zou graag een boek lezen. Echter, vanwege haar ziekte kan ze zich niet goed concentreren op de kleine letters van een boek. Nu hebben wij enkele luisterboeken omgezet naar MP3 (per hoofdstuk een MP3). Vervolgens heb ik van elk luisterboek een playlist gemaakt. Ik had nog een oudere Philips GoGear met 30GB HDD liggen en daar de bestanden op gezet, maar de bediening van dit apparaat is traag en niet gemakkelijk voor haar. Ze krijgt het niet voor elkaar om verder te gaan met afspelen waar ze gebleven was.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat in eerste instantie te denken aan een smartphone, zoals een Lumia 435, om hier de muziek op te zetten. Echter twijfel ik of ze op dit moment in staat is om met een touch screen te leren werken. Ook moet het apparaat compact genoeg zijn om makkelijk in een ziekenhuisbed te gebruiken en redelijk lang mee kunnen gaan zonder op te laden. Dus kom ik al snel op een dedicated MP3 speler uit, maar het aanbod is verrassend genoeg nog zodanig groot dat ik niet weet wat nu goed en makkelijk werkt (en wat niet).

Welke vragen heb je hier nog over?
Geen extra vragen. Alle advies is welkom en wordt gewaardeerd.

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Als je de telefoon op airplane modus zet zal die best lang meegaan op een accu. Zeker voor MP3 luisteren, het scherm kan dan na het bedienen uit blijven.

Voordeel is ook dat als je wifi aan zet ze er nog meer mee kan dan alleen muziek luisteren.

Gezien de prijzen voor instap telefoons volgens mij al gauw een betere optie dan een dedicated mp3 speler.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Als die er nog te koop is, Sansa Clip en een 16gb kaartje bij, ben je max 50 euro kwijt, en anders een Nokia met mp3 speler, en SD kaart, ben je hetzelfde kwijt.

En de accu gaat veel langer mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Mizgala28 op 01-05-2015 16:33 ]

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Als je een touchscreen apparaat koopt zou ik sowieso voor de Lumia gaan, daar kan je het scherm gewoon in een paar grote blokken indelen. Je kan zelfs die MP3's op het hoofdscherm zetten.

Anders gewoon een goedkope mp3-speler halen.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
iPod. Afgezaagt welliswaar, maar wel waardoor Apple zo groot op de iPhone geworden is uiteindelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor het meedenken en advies! Ik ga toch nog eens naar een goedkope Lumia kijken.
Pagina: 1