3 weken doen om een koptelefoon te repareren, mag dat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Topicstarter
Ik heb een hele mooie pricewatch: Beyerdynamic Custom One Pro (Zwart) sinds kerst. Nu zag ik gisteren dat aan beide kanten het "pleather" losgeraakt was van de earpads, want gelijmd met el cheapo lijm, waardoor het schuim dus bloot ligt. En dat hoort natuurlijk niet bij een koptelefoon van 150 euro die een halfjaartje oud is.

Dus, de webshop eens gebeld, en die wisten mij te vertellen dat ik hem terug kon sturen, want het valt onder de garantie [duh], echter, ik zal hem minimaal 3 weken, misschien langer, kwijt zijn, want hij wordt terug gestuurd naar Beyerdynamic om daar "gerepareerd" te worden.

Nu vind ik 3 weken best wel veel, zeker omdat je, net als bij vele andere Beyerdynamic koptelefoons, heel makkelijk de earpads kan verwijderen, en er nieuwe op kan zetten. 5 minuten werk, kan ik zelf doen. 5 minuten of 3-4 weken, ik weet wel wat ik liever heb. Dit ga ik dus ook voorstellen aan de betreffende webshop, mogen ze zelfs de kapotte pads terugkrijgen. Sterker nog, waarschijnlijk doen ze precies hetzelfde daar bij Beyerdynamic.

Maar, mijn eigenlijke vraag is: Mag je een kapot product wel 3 weken kwijt zijn ter reparatie? Hoor/mag/kan ik niet gewoon een vervangend product krijgen [een nieuwe COP dus] en dat de webshop/Beyerdynamic maar moeten kijken wat ze doen met mijn oude?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
3 weken lijkt me redelijk. Je moet eerst je spullen naar de webwinkel sturen, die moeten het dan verwerken en weer opsturen naar de fabrikant, zo een week voorbij.
Daarna moet de fabrikant het nog fixen en die zullen dat echt niet de dag doen wanneer het binnenkomt.
Weer een week voorbij.
Dan moet hij weer retour naar de webshop en naar jou.
Dus 3 weken lijkt me niet onredelijk.
Een tijdelijk vervangend product krijg je eigenlijk nooit is mijn ervaring bij een webshop (te veel gedoe), bij een lokale winkel kan ik me daar nog iets bij voorstellen als je heel veel geluk hebt.
Ik heb in het algemeen ook het idee dat mensen erg ongeduldig zijn tegenwordig, net als bestellingen met een webshop. Ze verwachten altijd volgende dag levering, is het een keer een dag later dan is de wereld te klein en wordt een webshop afgebrand; dit even terzijde heeft niets met jou vraag van doen, maar een opmerking van algemene aard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46
Ik vind het ook niet gek lang. Als dat je te lang is, kan je ook gewoon pads kopen natuurlijk.

Dus vraag jezelf af of je 3 weken wachten besparen 30 euro waard vindt http://customcans.co.uk/s/s/index.php/pads/beyerdynamic.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Mogelijk is een koptelefoon een hygiëne product waardoor ze geen vervangend product zullen regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Topicstarter
Het is niet zo zeer een leenproduct, maar gewoon dat ik mijn kapotte COP inruil voor een nieuwe, en wat ze met die oude doen, i dunno.

Dat stukje ernstige overlast is wel interessant, natuurlijk is het altijd de vraag wat is ernstige overlast, je overleefd een weekje of 2 geen koelkast of TV ook wel, maar handig is het niet. Net als dat het niet hebben van een koptelefoon niet al te handig voor mij is.

Qua hygiëne, tja, even de stukjes schuim vervangen die je oor buiten de driver houden, lijkt mij zelf wel genoeg. Het zijn geen oortjes die echt in je oor gaan ofzo.

Ik bel de shop dus wel weer eventjes, bedacht het ideetje van de pads zelf vervangen eigenlijk ook 5 minuten nadat ik gebeld had, slim :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Een nieuwe krijg je meestal alleen als het DOA (Dead On Arrival)is, alles daarna volgt gewoon een RMA procedure en wordt gewoon ter reparatie aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tja ik vind drie weken idioot lang voor zoiets, maar je ziet het helaas bij heel veel elektronica. Dat het zonodig via de webwinkel moet kost al tijd, maar dan nog steeds, als de webwinkel elke dag naar klanten kunnen versturen, kunnen ze ook je pakketje doorsturen aan de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:45

BaRF

bijna kerst

Al antwoord van de webshop? :) Gaat het trouwens om de shop in Goes? Ik weet uit eigen ervaring aan de andere kant van de telefoon dat de garantie van Beyer goed geregeld is, maar inderdaad wel even kan duren. Vaak kunnen ze wel spare parts leveren maar die zijn vaak net zo lang onderweg als de reparatie dus je kan dan vragen of ze de earpads van een ander exemplaar kunnen ruilen (mits voorradig natuurlijk)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:08
Of je koopt gewoon zelf earpads.. heb ik ook gedaan. De 'stoffen' variant. Zitten veel fijner en kan je koptelefoon nog langer ophouden ook :P

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 669966

*knip* dat soort adviezen vallen onder fraude/oplichting en zijn dus niet de bedoeling.

[ Voor 81% gewijzigd door gambieter op 05-05-2015 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Topicstarter
BaRF schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:00:
Al antwoord van de webshop? :) Gaat het trouwens om de shop in Goes? Ik weet uit eigen ervaring aan de andere kant van de telefoon dat de garantie van Beyer goed geregeld is, maar inderdaad wel even kan duren. Vaak kunnen ze wel spare parts leveren maar die zijn vaak net zo lang onderweg als de reparatie dus je kan dan vragen of ze de earpads van een ander exemplaar kunnen ruilen (mits voorradig natuurlijk)
Ik heb ze teruggebeld, kreeg toen een andere jongen aan de föhn, hij stelde direct voor om de pads maar te vervangen, misschien is het wel een bekend probleem, ik moest foto's sturen naar de klantenservice en zij zouden dan verder kijken.

Foto's zijn bekeken en gaan nu naar de RMA afdeling om te kijken of het wel garantiewerk is, terwijl de twee telefoonmensen al vonden dat het garantiewerk was, communicatie! :+

Als ik moet wachten op nieuwe pads vind het niet erg, de schade valt mee, dan sloop ik ze maar nog verder :+ Het gaat mij erom dat ik mijn koptelefoon eigenlijk niet 3 weken of meer kan missen. Als ik mijn kapotte pads mag opsturen na binnenkomst van nieuwe, ben ik happy, zelfs al duurt het nog 3 weken.
DonJunior schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:06:
Of je koopt gewoon zelf earpads.. heb ik ook gedaan. De 'stoffen' variant. Zitten veel fijner en kan je koptelefoon nog langer ophouden ook :P
Dat kan ook, maar die dingen zijn duur, en ik betaal geen 150 euro om na een paar maanden kapotte pads te hebben. Mijn Philips van een tientje zag er na jaren mishandeling minder versleten uit dan dit ding.

En dat nepleer vind ik zelf wel fijn, zou beter klinken, en last van warme oren heb ik niet, draag dat ding vaak genoeg uren achter elkaar zonder problemen.
How about no :/

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 05-05-2015 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Topicstarter
Update:

Het duurt even, 1 mei gemaild, vandaag een mail terug, maar, de communicatie is heerlijk, ik heb nu 3 dingen gehoord:
Via de telefoon op 1 mei: we kunnen pads gewoon opsturen, geen probleem, dan monteer jij ze gewoon.
Mail 1, vandaag: Je moet de pads opsturen, dan repareren wij ze en krijg je ze terug.
Mail 2, reactie op mijn mail terug: Je moet de hele koptelefoon opsturen omdat wij ze moeten monteren anders verlies je de garantie.

Great :/

Ondertussen is na 2 weken gebruik de schade natuurlijk alleen maar groter worden, en ik heb echt weinig zin om dat ding op te sturen, puur omdat ze mij al verteld hebben dat ze die pads niet op voorraad hebben. Het is een klusje van letterlijk minder dan 5 minuten, pads eraf trekken, nieuwe erop draaien, maar waarschijnlijk gaat het mij dus een week of 3-4 kosten |:(

Als die pads nou een tientje waren, had ik mijn verlies genomen en die erop gezet, maarja, 30 euro is voor mij geen kattenpis, gewoon 20% van de koptelefoon, en dat is gewoon teveel voor mij.

Het stukje garantie verliezen is natuurlijk helemaal om te lachen, BD heeft die koptelefoon zo gemaakt dat je juist alles makkelijk kan vervangen [ik begin te snappen waarom] en naar mijn weten zijn "warrenty void" dingen niet echt rechtsgeldig in Nederland.

Ik twijfel eraan om anders contact met Beieren zelf op te nemen, maar dat heeft natuurlijk ook zo zijn nadelen, en grote kans dat ze gewoon hetzelfde zeggen.

Of ik laat het gewoon, ik hoor geen verschil, zit nog prima, ziet er alleen niet uit, en als het echt te erg wordt, stuur ik hem wel eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Je geeft mixed signals: aan de ene kant is de koptelefoon te belangrijk voor je om hem 3 weken te missen, aan de andere kant vind je het heel belangrijk dat hij er goed uitziet. Je zult je prioriteiten op een rijtje moeten zetten: wat wil je?

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Topicstarter
Het is niet zo belangrijk dat hij er goed uitziet, maar ik vind het wel erg jammer dat zoiets zo snel kapot is, zonder dat ik hem echt mishandeld heb, en naar mate meer van dat nepleer loslaat, zal hij vanzelf slechter gaan zitten en slechter gaan klinken. En daar heb ik meer problemen mee.

Ik hoopte zelf dat het een stuk makkelijker op te lossen was, de pads zijn heel simpel te vervangen, iets waar Beyerdynamic nogal prat op gaat met dit ding, dus ik hoopte dat ik gewoon nieuwe pads zou krijgen, iets wat de man/jongen mij aan de telefoon ook vertelde als mogelijke oplossing. Kost mij geen tijd, hun geen tijd, en is goedkoper dan pakketjes heen en weer sturen.

Want ja, ik gebruik dat ding ongeveer dagelijks, en omdat mijn oude Philips toch al stuk was, heb ik die in december al weggegooid, waardoor ik ook even niet een vervanger heb liggen.

Ik heb nog een mailtje teruggestuurd met dat ik verre van blij ben met de communicatie, dat ik het stukje "je raakt je garantie kwijt als..." totaal niet snap [volgens de doos is het een feature] en wss totaal niet rechtsgeldig is en dat ik het eigenlijk niet vind kunnen dat zo'n simpele reparatie, welke gewoon in het boekje staat, zo moeilijk en tijdrovend gemaakt wordt.

Maarja, ik heb er weinig hoop in eerlijk gezegd. Regeltjes zijn regeltjes, meedenken en meewerken lijkt niet echt aan de orde te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Maar je koptelefoon wordt kosteloos onder garantie gerepareerd zonder gedoe alleen wou jij het binnen 4 uur of next-business-day hebben? ;)
Drie weken is lang, maar zo'n webshop gaat er zelf niet aan sleutelen, daar hebben ze de middelen niet voor en daarom waren ze goedkoper, de fabrikant gaat ook niet iedere RMA oplossen door nieuwe producten te sturen dus ookal wil je het nog zo snel, sneller kan het niet tenzij je daar bewust een winkel op uit kiest :)

(Ik zeg overigens niet dat ik blij ben met 3 weken wachten)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

VasZaitsev schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 02:26:

Ik heb nog een mailtje teruggestuurd met dat ik verre van blij ben met de communicatie, dat ik het stukje "je raakt je garantie kwijt als..." totaal niet snap [volgens de doos is het een feature] en wss totaal niet rechtsgeldig is en dat ik het eigenlijk niet vind kunnen dat zo'n simpele reparatie, welke gewoon in het boekje staat, zo moeilijk en tijdrovend gemaakt wordt.

Maarja, ik heb er weinig hoop in eerlijk gezegd. Regeltjes zijn regeltjes, meedenken en meewerken lijkt niet echt aan de orde te zijn.
Dat van monteren door de shop anders lastig met verdere garantie is op zich logisch. Als ze jou de pads opsturen en vervolgens monteer je ze verkeerd waardoor de koptelefoon verder kapot zou gaan, dan is dat toch een probleem. (zeg niet dat je dat zou doen maar het is een risico, welke de shop wil voorkomen door de pads zelf te monteren).

Voor jou is het misschien een simpele reparatie maar niet elke consumer zal er zo over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Topicstarter
RGAT schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 03:03:
Maar je koptelefoon wordt kosteloos onder garantie gerepareerd zonder gedoe alleen wou jij het binnen 4 uur of next-business-day hebben? ;)
Drie weken is lang, maar zo'n webshop gaat er zelf niet aan sleutelen, daar hebben ze de middelen niet voor en daarom waren ze goedkoper, de fabrikant gaat ook niet iedere RMA oplossen door nieuwe producten te sturen dus ookal wil je het nog zo snel, sneller kan het niet tenzij je daar bewust een winkel op uit kiest :)

(Ik zeg overigens niet dat ik blij ben met 3 weken wachten)
Is het nou een driver, een kapotte jack ingang, gebroken behuizing of iets in die richting, dan kan ik heel goed begrijpen dat het enkele weken duurt, dan had ik er ook echt niet zo'n punt van gemaakt, dat zijn inderdaad grote reparaties [hell, grote kans dat die koptelefoon gewoon vervangen wordt] en dan snap ik ook wel dat het eventjes kan duren. Maar dit is dus echt een heel simpel karweitje, welke gewoon vermeld staat in het boekje hoe te doen.

En de winkel heb niet alleen op goedkoopheid uitgezocht, juist ook omdat de aftersales behoorlijk goed zouden zijn. maar sowieso was hij niet heel breed verkrijgbaar, het is niet een moederbord ofzo wat je bij 25+ verschillende winkels kan bestellen, met weinig prijsverschil in de top 10.
Kenzi schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 05:29:
[...]

Dat van monteren door de shop anders lastig met verdere garantie is op zich logisch. Als ze jou de pads opsturen en vervolgens monteer je ze verkeerd waardoor de koptelefoon verder kapot zou gaan, dan is dat toch een probleem. (zeg niet dat je dat zou doen maar het is een risico, welke de shop wil voorkomen door de pads zelf te monteren).

Voor jou is het misschien een simpele reparatie maar niet elke consumer zal er zo over denken.
Nou, het staat gewoon in het boekje hoe het moet, bij veel koptelefoons is het inderdaad een heel gepruts, en begrijp ik ook wel dat een webwinkel liever niet heeft dat iemand het doet, maar de COP is juist gemaakt dat alle meuk welke verslijt nog door een kind vervangen kan worden. En daar heb ik hem oa. ook op uitgezocht, omdat ik een probleem zoals dit wel verwachtte, alleen niet na een maand of 5, maar na een jaar of 2-3.

Overigens had ik vanochtend alweer een mailtje terug, met daarin dat de pads vervangen er niet voor zorgt dat de garantie vervalt, tenzij ik ze vervang als reparatie, want dan is het dus een reparatie en kan de garantie wel vervallen, want de fabrikant wilt niet dat mensen zelf sleutelen aan hun product.

Maar, omdat de medewerker wel snapt dat het allemaal wat onhandig is, heeft hij een mailtje naar BeyerDynamic gestuurd met de vraag of ze mij met dit probleem gewoon nieuwe pads mogen sturen en dat ik ze zelf monteer.

Dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Dat verhaal over vervallen garantie bij zelf vervangen van een onderdeel dat in het boekje als user executable staat is natuurlijk de grootste onzin. Vervallen van garantie kan enkel indien onkunde of moedwil minimaal aannemelijk gemaakt kan worden.

Het lijkt een typisch voorbeeld van processen die er zijn voor de eigen organisatie (zowel winkel als fabriek gezien hier al gezegd wordt dat het lang kan duren bij fabrikant) in plaats van voor de klant. In deze tijd van het sneller delen van ervaringen dan ooit sterft dat soort toko's vanzelf uit.

Ik zou even via facebook / twitter contact zoeken met de fabrikant om na te gaan of dit standaard werkwijze is. Wellicht zit ergens iets scheef, en zo niet dan wordt het misschien tijd dat ze snappen dat zo iets simpels zo moeilijk afhandelen niet meer van deze tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Topicstarter
Ik zit er inderdaad aan te denken om Beyerdynamic eens te mailen of dit een normale gang van zaken is, inmiddels ben ik 3 weken bezig, zijn mijn earpads van "een klein scheurtje, slordig" naar gewoon bijna helemaal rond gescheurd, en aanstaande maandag heb ik ze een half jaar in gebruik, ik hoop dat de "tot 6 maanden ligt de bewijslast bij de verkoper" niet berekend wordt wanneer ze weer bij de fabrikant op de stoep staan, maar vanaf mijn eerste klacht.

Anders zou je bijna gaan denken dat ze expres zo aan het kloten zijn, puur om te kunnen zeggen "ja, ze komen 6 maanden en 1 week na aanschaf bij ons aan, bewijs maar dat het een productiefout is"

Enfin, de reactie van mijn mailtje op de 13de is als volgt:

Repeartie oorkussens

Ik heb het voor u na gevraagd bij de leverancier en die hebben echt het product nodig om te zien of dit onder garantie valt.

Ditis wat de leverancier aan geeft:

Dag [naam]

Voor een garantie moeten wij de defecte hoofdtelefoon normaalgesproken retour ontvangen.

Zoals het er uitziet op de foto is de naad van de oorkussens losgesprongen, dit maken wij zelden of nooit mee.

Wij kunnen pas aangeven of het garantie betreft als we de defecte hier hebben beoordeeld.

Met vriendelijke groet / With best regards,

Kunt ui de hoofdtelefoon naar ons terug sturen?

Dit kan kosteloos via deze weg: [link naar de onbenoemde shop]
--
Met vriendelijke groet,

Naast dat onze vriendelijke medewerker-zonder-naam wel wat beter op zijn spelling mag letten, krijg ik nu dus te horen dat het misschien wel helemaal geen garantie geval is.

:/

Dit is geen kleine onbekende winkel in een godvergeten Friese "stad" ofzo, nee, dit is een van de grotere en bekendere winkels voor dit soort meuk in Nederland. Die mij dus in 3 weken tijd meerdere dingen zegt:

Wel garantie, maar alles terugsturen
Wel garantie, maak foto's, pads sturen we waarschijnlijk op
Even kijken of het garantie is
Wel garantie, stuur de pads op
[toen aangegeven dat als zij mij pads opsturen ik ze zelf wel vervang, goedkoper en handiger voor iedereen]
Bij zelf vervangen verlies garantie, stuur de hele koptelefoon op
[toen netjes aangegeven dat verlies van garantie onzin is, ik niet tevreden ben over de communicatie en de oplossing zeer slecht vind]
Shop zoekt contact met leverancier, een week later dus bovenstaand mailtje: opsturen, daarna kijken of het garantie is.

:F is het enige wat ik nog kan bedenken, het is een slechte grap. Ik bestel meuk van sites met beroerde aftersales en alles gaat goed en die aftersales heb ik nooit nodig, ik bestel bij een goede site met goede aftersales, en dit is wat ik krijg.

Enfin, ik stuur de shop ook wel weer een mailtje dat ik nog even afwacht of ik de boel terugstuur, en ik maak, hoewel het waarschijnlijk totaal geen nut heeft, ook wel netjes [nee, da's niet sarcastisch] duidelijk dat die winkel mij als klant iig kwijt is, en dat je in 2015 echt wel wat sneller mag mailen, en klantvriendelijker mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:12
Binnen een half jaar stuk = ondeugdelijk product en de aanname dat het een fout betreft die al bij levering aanwezig was. Zij zullen moeten aantonen dat jij iets hebt gedaan om het stuk te krijgen. Dit valt dan ook niet onder de fabrieks- of verkopergarantie!
Zie bijvoorbeeld hier: https://www.consuwijzer.n...garantie/soorten-garantie

edit: of zoals het op de site van de consumentenbond staat:
Als het product binnen 6 maanden na levering stuk gaat, gaat de wet ervan uit dat het product niet goed is. De verkoper moet het tegendeel bewijzen, bijvoorbeeld door aan te tonen dat het product niet goed is gebruikt.

[ Voor 29% gewijzigd door celshof op 21-05-2015 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

TS; je kan nu wel allerlei andere dingen gaan doen, maar puntje bij paaltje is het hun recht om te vragen het terug te sturen voor evaluatie. Je kan moeilijk stellen dat de consument zelf mag beoordelen zonder enige validatie. Daarnaast kan het prima dat de fabrikant wil zien wat er eventueel mis is gegaan hier zodat ze hun product(ie) kunnen verbeteren indien nodig.

Dat staat los van de lange tijd die misschien beter kan. Maar nu lijk je je in te graven op het niet willen opsturen en dan tegen de winkel aan te schoppen. Het is een behoorlijk standaard proces wellicht op de reparatietijd na. En dat is dan ook nog de vraag, omdat meestal gemiddelden voor alle reparaties worden doorgegeven terwijl deze wellicht eenvoudig is.

Dus: stuur het eerst eens op en reageer dan op wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:12
Anoniem: 27535 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:38:
TS; je kan nu wel allerlei andere dingen gaan doen, maar puntje bij paaltje is het hun recht om te vragen het terug te sturen voor evaluatie. Je kan moeilijk stellen dat de consument zelf mag beoordelen zonder enige validatie. Daarnaast kan het prima dat de fabrikant wil zien wat er eventueel mis is gegaan hier zodat ze hun product(ie) kunnen verbeteren indien nodig.

Dat staat los van de lange tijd die misschien beter kan. Maar nu lijk je je in te graven op het niet willen opsturen en dan tegen de winkel aan te schoppen. Het is een behoorlijk standaard proces wellicht op de reparatietijd na. En dat is dan ook nog de vraag, omdat meestal gemiddelden voor alle reparaties worden doorgegeven terwijl deze wellicht eenvoudig is.

Dus: stuur het eerst eens op en reageer dan op wat er gebeurt.
Dat ben ik wel met je eens trouwens (als aanvulling op mijn post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:00
Je had ondertussen je koptelefoon al terug kunnen hebben. Echter wat je gedaan hebt is een kapot product blijven gebruiken voor 3 weken lang. Dat zou eventueel nog wel eens onder user abuse kunnen gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ben inmdiddels wel eens benieuwd naar een foto van het kapotte product...

Ben het in principe wel eens dat 3 weken misschien wat lang is, maar het is wel een redelijk normale procedure. Je moet ze wel in de gelegenheid stellen om het voor je op te lossen. Omruilen zou, als het inderdaad garantie is het mooiste zijn.
Off topic:
Ik koop tegenwoordig graag bij coolblue omdat ik daar 2x achter elkaar goede aftersales heb gehad:
-kapotte voeding laptop na 4 maanden. Volgende dag nieuwe in huis. Oude hoefde ik niet eens terug te sturen.
-na maand of 7 broodbakmachine kapot. Netjes omgeruild
Goede aftersales levert dus terugkerende klanten oppop

Bij Blackberry een omruiling van een kapotte playbook binnen 4 dagen.

Als laatste nog een Philips melkopschuimer waarvan de binnenlaag begon los te laten. Foto's via facebook gestuurd, 2 dagen later een nieuwe in de bus.

Bij MM al 2x hoop gezeik gehad bij garantieafhandeling dus daar koop ik niks meer.

Overigens lijk ik bij reageren via facebook privebericht altijd sneller antwoord te krijgen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Medione1210 op 21-05-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kansloos dit, moeilijk doen om het moeilijk doen. Je had hem meteen op moeten sturen. Wat is nu 3 weken. Hou er even rekening mee dat er maar 15 werkdagen inzitten, waarvan het heen en weer verzenden al de nodige tijd in beslag neemt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:54

paQ

Ik vind persoonlijk 3 weken ook echt niet te lang. Misschien dat een groot merk met een grote serviceafdeling het rap doet / kan doen, of sneller inventariseert hoe snel iets gefixt kan worden (klusjes van 10 min voorrang bijv) maar verder is het niet meer dan "niet leuk"

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:26
In die drie weken dat je hier loopt te piepen had dat ding dus al gerepareerd en al terug kunnen zijn.
In de tussentijd had je toch gewoon even andere oordopjes kunnen nemen, je krijgt ze tegenwoordig overal bij dus die zul je best hebben liggen.
Wat een gedoe zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:29
VasZaitsev schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 00:35:
Ik zit er inderdaad aan te denken om Beyerdynamic eens te mailen of dit een normale gang van zaken is, inmiddels ben ik 3 weken bezig, zijn mijn earpads van "een klein scheurtje, slordig" naar gewoon bijna helemaal rond gescheurd,

...
Ben je die dingen blijven gebruiken desondanks de schade?
Want als daardoor extra schade is ontstaan doet het je garantie-verhaal wel geen goed.

Nog afgezien van het feit dat 3 weken echt niet zo lang is voor een garantie-afhandeling.

Wil je een kortere termijn, dan is het raadzaam om wat meer te betalen bij een winkelier die je meer service kan bieden.
Service as in: leveren van een vervangtoestel / direct een nieuw ding meegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Topicstarter
Zo, wat is mijn topic plots populair :+

Vannacht een mailtje naar Beyerdynamic gestuurd met in het heel kort het verhaal, met foto's. Een paar uur geleden een mail gekregen dat ik nieuwe pads opgestuurd krijg, door Beyerdynamic zelf, en die oude pads? Of course you can keep your broken earpads.

Als ik gewoon direct gemaild had naar Beyerdynamic was dit hele circus niet nodig geweest, had mij en die arme medewerker van de shop heel wat irritatie gescheeld, maar ja, ik kon ook niet weten dat Beyerdynamic zo makkelijk doet.

Crisis afgewend, probleem opgelost :)

Pagina: 1