multi room setup B+W speakers met Denon receiver (airplay)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0943
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-04 19:29
In de hoop dat jullie mij kunnen helpen met een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden.
Op meerdere sites en gezocht en reviews gelezen erover ,maar nergens komt het aan bod of ik lees er over heen :)

Ik wil graag een cinema setup (om te beginnen 5.1) in de woonkamer met bedraade speakers aanleggen.
Hiervoor heb ik mijn ook laten vallen op de Denon AVR-X5200W receiver (met nog aan te kopen bedraade B&W speakers).
Daarnaast wil ik in de eetkamer/keuken B&W A7 gebruiken en boven de A5 speakers (slaapkamer en hobby/gasten kamer)
De vraag is of de receiver samen kan werken via Airplay met de bedrade speakers , A5 en A7 voor een multiroom opstelling of kunnen ze op een andere manier communiceren zonder diverse apps?

Ik las ergens wel dat het wel mogelijk is met de Heos by Denon ,maar die vind ik persoonlijk niet om aan te zien.
Ben een fan geworden van B&W (niet alleen vanwege de vormgeveing maar ook voor het mooie geluid) dus ik hoop dat het daarmee ook aan de praat te helpen is zonder dat je met verschillende apps hoeft te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0943
niemand die het antwoord weet ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 16:15
Naar mijn weten kan de Receiver alleen airplay ontvangen maar niet uitsturen. Maar je kunt dan weer wel vanuit iTunes op een PC/Mac tot 6 Airplay speakers/receivers aansturen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-06-2020
Het zal niet mogelijk zijn om vanuit 1 app of vanuit de receiver ook de A5 en 7 aan te sturen. Je kan wel vanuit iTunes meerdere airplay apparaten tegelijk aansturen. Misschien is het een idee om eens te kijken naar BlueSound in combinatie met speakers uit de 600lijn van b&w of de Am-1? Vrij slanke speakers waar je meer uit haalt dan een a7. Je zal het systeem dan vanuit een app moeten aansturen.

- Bluesound Node op de receiver aangesloten. (of een receiver van NAD met bluesound geïntegreerd)
- Bluesound Powernode met B&W speakers voor de andere ruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0943
Robbie: Ik heb ondertussen ook de handleiding doorgespit ,maar daar komt het ook niet naar voren als mogelijkheid. Je hebt helaas gelijk lijkt het.

Frits: Waarom kies je specifiek voor de Bluesound en niet een optie zoals de Denon AMP icm B&W 600 of AM-1?

Heren bedankt voor het meedenken in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striven
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-04 19:40
Zowel met Heos als Bluesound bereik je in principe hetzelfde. Zo kan je ook nog Sonos met de Connect:Amp in overweging nemen.

Overigens ken ik de drie systemen goed en is naar mijn nemen de Heos Amp de beste versterker. Dit wegens het vermogen en de extra connectiviteit(inputs).
Bluesound en Sonos zijn wat langer op de markt en hebben ondersteuning voor wat meer muziekdiensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-06-2020
Omdat je met Bluesound nog eventueel de keuze zou kunnen maken om een NAD receiver te kopen met bluesound module ingebouwd. Heb het laatst zien werken en dat was echt top. Daarnaast vind ik Bluesound een fijne app hebben. Heos moet ik zeggen is ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

0943,

Ikzelf ben ook al een tijdje aan het zoeken voor een goede Multi-room ervaring.
Maar dan vooral de mogelijkheid een versterker te plaatsen in onze technische ruimte om zo nog 3-4 zones aan te sturen.

Aanvankelijk kwam ik uit bij sonos. maar dan mis ik een deftige surround voor onze home cinema.
De optie connect:amp is er. Maar die toestellen drinken in iddle nog steeds 6 watt.

Bose was de 2e optie.
Maar hun lifestyle oplossing is zo pijnlijk duur (€3600) voor kwaliteit dat door velen als minder bestempeld worden.
Bose voorziet ook een versterker. De AS-4. Nadeel is dat hun versterkers een aparte module nodig hebben om soundtouch te ondersteunen.(zelf hun lifestyle series...). Iddle Verbruik van de versterkers lag rond de 2 watt.

Vandaag toevallig ontdekt dat denon ook een versterker voorziet zoals bose en sonos in hun gamma hebben. De prijzen zijn hetzelfde (€400-€500 per versterker)

Ik wou wat informatie over denon inzake kwaliteit en tevredenheid en kwam op jouw post terrecht.

Bij deze dus de vraag of je tevreden bent van de AVR versterker voor je home cineme en de heos:amp versterker (als je die reeds gebruikt)?.
En ben je tevreden van de app?
Kan je in meerdere zones hetzelfde geluid laten afspelen?

Twijfel momenteel om voor de x3100 of de x4100 te gaan. De speakerset weet ik nog niet.
Maar de kost zal lager zijn dat bose en beter dan sonos.

En misschien een domme vraag. Welke kabel voorzie je voor een subwoofer?
We zijn bezig met een verbouwing en de woofer zou een eindje verder komen van de versterker.
En het lijkt me zonde om je woofer in een dichte kast te steken.

Alvast dank.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0943
Nagasy,

Momenteel gebruik ik nog speakers van Sonos (Playbar, 2x Play1, Play 5) ,maar zoals jij ook al zegt mis ik een leuke opstelling voor het surround hoekje en bij Sonos mis ik de feeling van een apparaat dat goed werkt (regelmatig stopt de muziek, de app is ook niet je van het).
Gisteren heb ik een Heos 7 gekocht om te kijken hoe mij dat bevalt als eerste in hopelijk een reeks om een systeem aan te leggen wat doet wat ik wil.
Het antwoord op de receiver moet ik je te goede houden omdat ik die ga aankopen als ik verhuist ben (over een paar weken de sleutel :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

0943 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:10:
Nagasy,

Momenteel gebruik ik nog speakers van Sonos (Playbar, 2x Play1, Play 5) ,maar zoals jij ook al zegt mis ik een leuke opstelling voor het surround hoekje en bij Sonos mis ik de feeling van een apparaat dat goed werkt (regelmatig stopt de muziek, de app is ook niet je van het).
Gisteren heb ik een Heos 7 gekocht om te kijken hoe mij dat bevalt als eerste in hopelijk een reeks om een systeem aan te leggen wat doet wat ik wil.
Het antwoord op de receiver moet ik je te goede houden omdat ik die ga aankopen als ik verhuist ben (over een paar weken de sleutel :)).
0943,

Ik ben er gisteren nog achtergekomen dat denon met hun HEOS platform enkel maar DLNA ondersteund om muziek vanaf een nas te spelen. DLNA ondersteunt spijtig genoeg geen synchroon afspelen in meerdere zones.

Het zal dus bij ons de sonnos connect (voorversterker) worden, aangesloten aan een 5.1 systeem en een denon versterker. en dan voor de overige ruimtes gebruik maken van de sonnos Amp.

Battle.net: NagaByrd#2844

Pagina: 1