Afgelopen week is er bij ons een nieuwe modem geplaatst en hierop zijn 4 ethernet kabels aangesloten. 3 van de 4 kabels functioneren naar behoren en geven een prima verbinding. Helaas zijn er wat problemen als ik mij laptop op de vierde kabel aansluit. De laptop geeft dan als melding dat er een beperkte verbinding (ofwel geen verbinding) is. Via 'probleem oplossen' op de laptop verschijnt de melding dat de LAN-verbinding geen geldige IP-configuratie heeft.
Als ik het IP adres bekijk geeft hij een ip in de richting van: 169.254.54... en is er geen gateway beschikbaar. Voor de andere verbindingen geeft hij een ip-adres in de vorm: 192.168.2..., wellicht heeft dit ermee te maken.
Het opnieuw starten van de modem en het vernieuwen van het IP adres heeft helaas niet geholpen. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Als ik het IP adres bekijk geeft hij een ip in de richting van: 169.254.54... en is er geen gateway beschikbaar. Voor de andere verbindingen geeft hij een ip-adres in de vorm: 192.168.2..., wellicht heeft dit ermee te maken.
Het opnieuw starten van de modem en het vernieuwen van het IP adres heeft helaas niet geholpen. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?