Beperkte LAN verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buit94
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-12-2024
Afgelopen week is er bij ons een nieuwe modem geplaatst en hierop zijn 4 ethernet kabels aangesloten. 3 van de 4 kabels functioneren naar behoren en geven een prima verbinding. Helaas zijn er wat problemen als ik mij laptop op de vierde kabel aansluit. De laptop geeft dan als melding dat er een beperkte verbinding (ofwel geen verbinding) is. Via 'probleem oplossen' op de laptop verschijnt de melding dat de LAN-verbinding geen geldige IP-configuratie heeft.
Als ik het IP adres bekijk geeft hij een ip in de richting van: 169.254.54... en is er geen gateway beschikbaar. Voor de andere verbindingen geeft hij een ip-adres in de vorm: 192.168.2..., wellicht heeft dit ermee te maken.
Het opnieuw starten van de modem en het vernieuwen van het IP adres heeft helaas niet geholpen. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646678

Al een andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

Al gevraagd aan de klantenservice van je provider? Lijkt er toch op dat die poort wellicht niet goed werkt?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Of mogelijk zit er een TV-signaal (over internet) op poort 4.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:11
Is het toevallig een Fritzbox? Deze heeft de vierde LAN poort soms voor IPTV gereseveerd (VLAN 4).

Als je poort 3 en 4 omwisselt, doet ie het dan wel op poort 3?

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 12:23

Mx. Alba

hen/die/zij

Klinkt inderdaad alsof dat een poort is die is geconfigureerd voor digitale televisie. In de instellingen van je router moet je dat aan kunnen passen als je toch geen IPTV afneemt.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Wasp schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:43:
Is het toevallig een Fritzbox? Deze heeft de vierde LAN poort soms voor IPTV gereseveerd (VLAN 4).
Niet alleen Fritzbox, de Zyxel bij mij thuis ook.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buit94
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-12-2024
Het lijkt inderdaad aan de kabel te liggen, een andere kabel werkte wel!

Betekent dit direct dat de kabel beschadigd is? Dat zou flink vervelend zijn aangezien ik dan opnieuw een kabel naar boven moet trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 12:23

Mx. Alba

hen/die/zij

Hmmm, inderdaad, ik zat niet goed op te letten. 169.*.*.* IP-adressen worden automatisch toegewezen door Windows zelf als er geen DHCP gevonden wordt.

Als je ziet dat de kabel ergens beschadigd is kan je nog proberen om de kabel voor die beschadiging door te knippen en er een nieuw stekkertje aan te knijpen. Als dat geen optie is dan wordt het waarschijnlijk een nieuwe kabel trekken inderdaad... Afhankelijk van hoe de huidige kabel is getrokken kan dat heel makkelijk of heel moeilijk zijn natuurlijk. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:53
buit94 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:54:
[...]

Het lijkt inderdaad aan de kabel te liggen, een andere kabel werkte wel!

Betekent dit direct dat de kabel beschadigd is? Dat zou flink vervelend zijn aangezien ik dan opnieuw een kabel naar boven moet trekken.
Ik zie 4 mogelijke oorzaken:

- Kabel te lang
- Stekkers niet goed geconfigureerd of geknepen (aders verwisseld of slecht contact)
- Kabel defect/slechte kwaliteit.
- Sterke storing van buiten af (geen afgeschermde kabel gebruikt)

1 voor 1 uitsluiten werkt meestal het best om de daadwerkelijke oorzaak te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Nivado schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:06:
[...]
Ik zie 4 mogelijke oorzaken:

- Kabel te lang
- Stekkers niet goed geconfigureerd of geknepen (aders verwisseld of slecht contact)
- Kabel defect/slechte kwaliteit.
- Sterke storing van buiten af (geen afgeschermde kabel gebruikt)

1 voor 1 uitsluiten werkt meestal het best om de daadwerkelijke oorzaak te vinden.
Die tweede is het gemakkelijkste om te bekijken, de eerste is vooral afhankelijk van de te overbruggen afstand dus daar is weinig aan te doen. De derde is vervelend en daarvoor moet je een nieuwe kabel trekken en de vierde acht ik wat onwaarschijnlijk tenzij de kabel meerdere meters direct langs een stroomkabel loopt.

Pagina: 1