Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Aankoopadvies Game PC (~1400€)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zuperstofzuiger
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 16-08-2015
Beste Tweakers,

Al een paar jaren lees ik mee op Tweakers, maar omdat mijn huidige systeem langzamerhand uit elkaar begint te vallen en het al weer een tijdje geleden is dat ik een PC build heb gedaan, heb ik me aangemeld om hier op het forum advies te vragen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk AAA games en MOBA's spelen op hoge kwaliteit. Voor de rest nog wat studie werk en het gebruikelijke internetten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer 1400€. Het assembleren doe ik zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een muis, toetsenbord, headset en monitor van mijn huidige systeem. Ook heb ik nog een WD Blue HDD van 1TB liggen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Om met dit systeem de komende jaren nieuwe games op hoog detail te kunnen spelen, heb ik componenten gekozen waarmee ik later nog veel kan uitbreiden. Ik ga zeker overclocken, en na verloop van tijd waarschijnlijk nog een GPU in mijn PC prikken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet een blauw / zwart uiterlijk hebben. De CPU wil ik waterkoelen, ivm het uiterlijk (case met window) en het OC'en. Ook schijnt de H440 een mindere airflow te hebben in de kast, vandaar de waterkoeling.
Het liefste heb ik een GeForce kaart met reference design, maar helaas heeft de 970 geen reference design. De kaart die daar het dichste bij in de buurt komt heb ik gekozen.
Vanwege mijn toekomst plannen en omdat ik van een propere PC houd, heb ik een volledig modulaire voeding gekozen van 700W met een 80+ gold cert.

Ga je overklokken?
Zekers! >:)

Lijstje
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 248,-€ 248,-
1MSI Z97S SLI Krait Edition€ 119,90€ 119,90
1MSI GeForce GTX 970 4GD5 OC€ 352,-€ 352,-
1NZXT H440 Zwart/Blauw€ 124,80€ 124,80
1Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod€ 59,99€ 59,99
1NZXT Kraken X61€ 132,95€ 132,95
1Kingston HyperX Fury blu HX318C10FK2/8€ 63,-€ 63,-
1Cooler Master V Series V700€ 106,50€ 106,50
1Crucial MX100 256GB€ 100,95€ 100,95

Importeer producten
Totaal€ 1.308,09

Mijn vraag is dus aan jullie, of er nog verbeterpuntjes of dingen aan te merken zijn op mijn build.

Hartelijk dank,
Stofzuiger ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14:42
Waarom zou je een GPU met reference design willen? Om later eventueel met waterkoeling te beginnen?

Op zich geen slechte build, voeding is nogal overgedimensioneerd overigens. Tenzij je echt voor 100% modulair wilt gaan is een pricewatch: Seasonic G-series 450 watt de betere keuze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noob
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13:24
Dit lijkt mij dan een betere voeding:http://tweakers.net/pricewatch/349132/cooler-master-v650-semi-modular.html

Ga je je gpu ook nog water koelen anders is het gewoon zonde vind ik zelf.

Om je zwart blauw thema aan te houden zou ik dan de Samsung evo ssd nemen ipv crucial.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JesseMacaw
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 08:59

JesseMacaw

Electronicafanaat

Maar de Crucial heeft speciale condensatoren om je data te beschermen bij stroomuitval. Bovendien heeft svenvv2 gelijk, je voeding is overkill. Degene die Loeven aanraadt is nog steeds enorme overkill, 450W is echter wat weinig als je wil gaan overklokken. Tenzij je de 700W hebt gekozen omdat je later SLI wil gaan draaien, lijkt 500-550W voldoende.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14:42
JesseMacaw schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:35:
450W is echter wat weinig als je wil gaan overklokken.
450 is ook genoeg als je wilt overklokken. Ik heb zelf nog nooit meer dan 400W uit de muur kunnen trekken (platinum voeding) met een overgeklokte I7 (4.7Ghz-1,28V) en 970. Dit met zowel Prime95 en furmark tegelijk. In de praktijk (gaming) haal je die cijfers bij lange na niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 06:59
Ik hoor iedereen praten over die "stroomverliebescherming" van de Crucial ssd, maar ik wil dan ook wel eens bewijzen zien dat het ook helpt, want 9 van de 10 keer is zoiets een marketing praatje...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13:00

br00ky

Moderator Harde Waren
CiPHER's Storageblog: SSD betrouwbaarheid, leuk stukje o.a. daarover.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noob
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13:24
De voeding die ik geef is overkill ja.. Maar de voeding die jullie geven kost 78 euro voor 450w, die van mij kost 83 euro voor 650w.. Ook plus gold.. Voor die 3euro, waarom je niet wat extra watt erin willen? Vooral als je eventueel nog een 2e videokaart erin zet of gaat overklokken, of zijn tweakers inmiddels al zo dat 3 euro het niet waard is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Extra vermogen is niet interessant als je het niet gebruikt. Met de plannen van TS kan het nuttig zijn (al kan je überhaupt al discussiëren of het de handigste oplossing is op langer termijn).
Loeven schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:14:
Vooral als je eventueel nog een 2e videokaart erin
Laat dit net een voeding zijn met maar 2 8-pins. Er zijn 970's met een enkele 6+2 pins, maar dat is deze niet, dus zonder splitters gaat dit niet werken. Overigens is 550W ook al prima voor SLI 970, laat zelfs nog ruimte voor een overklok.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zuperstofzuiger
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 16-08-2015
Bedankt voor de reacties. Ik heb me gehouden aan de 700W voeding, mede omdat ik waarschijnlijk over een tijdje een tweede 970 aan ga schaffen. De spullen zijn besteld, ik ben benieuwd :D.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nouwnouw
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 24-09 15:11
Het msi krait moederbord in je build ziet er enorm mooi uit. Helaas valt de performance tegen. Ik heb even geen directe link voor je maar je moet maar eens googelen :) misschien verstandig om naar een ander moederbord te kijken voor je build.

Edit: zie nu pas dat je alles al hebt besteld. Ben benieuwd! Misschien toch overwegen om naar een ander mb te kijken ;)

[Voor 20% gewijzigd door nouwnouw op 04-05-2015 17:07]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True