GTX 960 + AMD FX 8120, kan dit?

Pagina: 1
Acties:

• DonDraper
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-02 09:53
Op dit moment heb ik een computer met een AMD FX 8120 (8-core) en een GTX 560 en ik wilde deze upgraden naar een GTX 960. Onder andere de reden hiervoor is dat ik een 'voorgebouwde' pc heb van paradigit en de PSU vrij laag is en na wat research doen ben ik erachter gekomen dat de 960 weinig stroom nodig heeft.

Nou vraag ik mij echter af of mijn CPU een bottleneck is voor de GTX960 en of het daarmee dus wel een wijze aankoop is? Ik hoor graag van jullie, ook als jullien nog andere tips hebben rondom deze kaart.

Edit: zoals aangegeven is deze PC in elkaar gezet bij paradigit en zal er een vrij standaard MoBo in zitten. Mijn GTX 560 past (soort van), zal mijn 960 dan ook passen of is hier nog een speciaal mobo voor nodig?

[ Voor 17% gewijzigd door DonDraper op 01-05-2015 13:29 ]

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:24
CPU zal geen bottleneck zijn. Eventueel wel je PSU(Voeding). Hoeveel watt heeft je voeding en wat voor een merk is het. Dat moeten we weten wil je kunnen beslissen of het veilig is om het te gebruiken.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Verwijderd

merk en hoeveel watt (voeding)

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-02 14:17
denk niet dat je CPU echt een grote bottleneck gaat zijn, maar post eens de specs van de rest van de PC.
Met name de voeding.

edit: spuit 11 en 12 :P

[ Voor 10% gewijzigd door Meekoh op 01-05-2015 13:29 ]

Computer says no

Verwijderd

ShittyNL schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:28:
CPU zal geen bottleneck zijn. Eventueel wel je PSU(Voeding). Hoeveel watt heeft je voeding en wat voor een merk is het. Dat moeten we weten wil je kunnen beslissen of het veilig is om het te gebruiken.
je was me voor dit dus :)

• DonDraper
Dit is voor mij erg onduidelijk. Ik heb vaker mijn PC opengemaakt en gekeken op de PSU voor de specs, maar dit is erg onduidelijk en geeft volgens mij niet aan hoeveel Watt etc. het is. Ik denk echter dat het een 400 of 500 watt PSU is.

Verdere specs zijn standaard 6 GB, geen idee welk merk (alles is volgens mij "merk loos" haha doordat het pre-build is)

Bij mijn moederbord is het ook niet duidelijk welk merk / model het is.

Sowieso geen pre-builds meer voor mij in de toekomst :D

• DonDraper
Zal ik er anders een CoolerMaster GM Series G650M 650 Watt bij kopen voor het geval dat.. ?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:50

Thomg

Aww yiss

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-02 14:17
DonDraper schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:37:
Dit is voor mij erg onduidelijk. Ik heb vaker mijn PC opengemaakt en gekeken op de PSU voor de specs, maar dit is erg onduidelijk en geeft volgens mij niet aan hoeveel Watt etc. het is. Ik denk echter dat het een 400 of 500 watt PSU is.

Verdere specs zijn standaard 6 GB, geen idee welk merk (alles is volgens mij "merk loos" haha doordat het pre-build is)

Bij mijn moederbord is het ook niet duidelijk welk merk / model het is.

Sowieso geen pre-builds meer voor mij in de toekomst :D
kun je niet een foto ervan maken, wellicht dat wij het wel herkennen ;)

Computer says no

• DonDraper
Die goed genoeg? Ook "toekomst" proof voor potentiele upgrades etc.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Kzou maar eens beginnen met een foto of specs.

Als je geld gaat slingeren kan je net zo goed een 290/970 kopen.

Verwijderd

niet alles kan merkloos zijn? serie nummers andere namen of cijfers probeer zoveel mogelijk te vinden en drop het hier neer.

Verwijderd

Mobo kan je wel uitlezen met het programma speccy?

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:27
Wou net zeggen, met Speccy kan de TS een heleboel vinden qua onderdelen. Dan ook nog even een foto van de voeding erbij en wellicht kunnen we dan gericht advies gaan geven.

• DonDraper
Ik ben op dit moment niet thuis en zal foto's, seriecodes etc. later vandaag uploaden en hier in het topic zetten. Hopelijk dat jullie mij dan verder kunnen helpen. Alvast bedankt voor de snelle reacties etc.

• DonDraper
Overigens. Als ik uiteindelijk besluit om de 960 te kopen. Zal ik dan voor de MSI GeForce GTX 960Twin Frozr V-2GB-PCI-E of de ASUS STRIX GeForce GTX 960 DC2OC-2GD5 - 2GB - PCI-E gaan? Het verschil is immers maar 4 euro.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik neig naar StriX aangezien die minder PEGS nodig heeft en er een grotere kans is dat je voeding nou net die wel heeft aangezien je een 560 hebt.
Dat is gebaseerd op wat we nu weten, we moeten meer weten...

• DonDraper
Thomg schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:56:
Ik neig naar StriX aangezien die minder PEGS nodig heeft en er een grotere kans is dat je voeding nou net die wel heeft aangezien je een 560 hebt.
Dat is gebaseerd op wat we nu weten, we moeten meer weten...
Dan zal ik die later deze dag uploaden :) (zit nu op mijn laptop)

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-02 15:17
Het is ook handig om even te melden waar de pc voor word gebruikt, en wat je met een upgrade wilt bereiken.
Misschien is een nieuwe cpu of een ssd erin plaatsen een betere upgrade om je doel te bereiken dan een nieuwe gpu

• DonDraper
Brandonvds schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:43:
Het is ook handig om even te melden waar de pc voor word gebruikt, en wat je met een upgrade wilt bereiken.
Misschien is een nieuwe cpu of een ssd erin plaatsen een betere upgrade om je doel te bereiken dan een nieuwe gpu
Het klinkt misschien een beetje raar, maar ik ben eigenlijk van plan om in kleine stapjes mijn eigen pc te bouwen. Wat ik hier precies mee bedoel is dat ik nu gewoon een werkende pc heb waar ik op game, af en toe aan video editing doe en gewoon films etc. op kijk en door de weken / maanden heen ga ik losse onderdelen kopen voor mijn eigen pc. Ik wilde al langere tijd een nieuwe GPU omdat ik merkte dat bij veel spellen de GTX560 (1gb) toch wel verouderd is.

Eerst was ik van pan mijn (pre-build) PC staps gewijs te upgraden maar heb dus besloten om alle onderdelen die ik als upgrade ga kopen in een nieuwe behuizing te stoppen. Mijn PC werkt immers gewoon naar behoren en ik zie het ook als een leuke uitdaging om mijn eigen PC te maken. Ik stop dan wel een nieuwe GPU in mijn 'oude / prebuild' pc en bewaar de GTX560 voor mijn zelfgemaakte PC totdat die helemaal af is en dan switch ik de GTX960 naar mijn eigen gemaakte pc.

Tenminste, dit had ik zo'n beetje in gedachte :D

[ Voor 10% gewijzigd door DonDraper op 01-05-2015 16:11 ]

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-02 20:13

Praetextatus

the dutch_paki

De kaart kun je volgens mij gewoon aansluiten volgens. De GTX960 gebruikt namelijk minder stroom dan de 560 die je nu hebt :) Dus je hoeft je voeding in ieder geval niet te vervangen. En qua performance zul je erop vooruit gaan inderdaad.

http://www.hwcompare.com/...x-560-vs-geforce-gtx-960/

Spaar hierna door voor een nieuw/ander moederbord en cpu en overige zaken.

[ Voor 11% gewijzigd door Praetextatus op 01-05-2015 17:05 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-02 15:17
Om te gamen zou ik niet voor een 960 gaan.
Qua prijs/performance is hij het niet waard.
en 2 GB Vram is tegenwoordig ook niet veel meer.
veel spellen vragen voor high settings al snel 3gb
Je zou beter nog even door kunnen sparen voor een gtx 970 of een amd 280x/290. Evt zou je op de V&A kunnen kijken voor een mooie deal.
Je zou nog even je kast en voeding moeten doorgeven om te kijken of het erin past en je voeding het aan kan.
Anders is de voeding die Thomg voorstelde een goede upgrade om er gelijk bij te halen.

[ Voor 10% gewijzigd door Brandonvds op 01-05-2015 19:28 ]

• DonDraper
Brandonvds schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:24:
Om te gamen zou ik niet voor een 960 gaan.
Qua prijs/performance is hij het niet waard.
en 2 GB Vram is tegenwoordig ook niet veel meer.
veel spellen vragen voor high settings al snel 3gb
Je zou beter nog even door kunnen sparen voor een gtx 970 of een amd 280x/290. Evt zou je op de V&A kunnen kijken voor een mooie deal.
Je zou nog even je kast en voeding moeten doorgeven om te kijken of het erin past en je voeding het aan kan.
Anders is de voeding die Thomg voorstelde een goede upgrade om er gelijk bij te halen.
Haha ik ben een ontzettend slechte consument want ik heb hem al gekocht. Ik las alleen overweldigend positieve reviews op het internet. Uiteraard is de videokaart niet top of te line, maar hij is voor mij goed genoeg vermoed ik (zeker als ik 2 kaar lang een 560 gewend ben ;)) en hij is dan ook niet te duur. Misschien dat ik in de toekomst ooit een tweede koop en in SLI aansluit (<- zeg je dat zo?)

Hoe dan ook zal ik dalijk nog wel foto's van mijn PSU uploaden omdat ik toch wel benieuwd ben hoeveel watt etc het nu is.

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01-2025
DonDraper schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:54:
[...]

Haha ik ben een ontzettend slechte consument want ik heb hem al gekocht. Ik las alleen overweldigend positieve reviews op het internet. Uiteraard is de videokaart niet top of te line, maar hij is voor mij goed genoeg vermoed ik (zeker als ik 2 kaar lang een 560 gewend ben ;)) en hij is dan ook niet te duur. Misschien dat ik in de toekomst ooit een tweede koop en in SLI aansluit (<- zeg je dat zo?)

Hoe dan ook zal ik dalijk nog wel foto's van mijn PSU uploaden omdat ik toch wel benieuwd ben hoeveel watt etc het nu is.
Yes Yes, SLI voor Nvidia, Crossfire voor AMD. Kom maar op met die foto's :p

Verwijderd

Praetextatus schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:04:
De kaart kun je volgens mij gewoon aansluiten volgens. De GTX960 gebruikt namelijk minder stroom dan de 560 die je nu hebt :) Dus je hoeft je voeding in ieder geval niet te vervangen. En qua performance zul je erop vooruit gaan inderdaad.

http://www.hwcompare.com/...x-560-vs-geforce-gtx-960/

Spaar hierna door voor een nieuw/ander moederbord en cpu en overige zaken.
Een GTX 960 is idd zuiniger maar dat betekent niet dat de voeding niet vervangen hoeft te worden.

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:52:
[...]

Een GTX 960 is idd zuiniger maar dat betekent niet dat de voeding niet vervangen hoeft te worden.
Als alles nu nog werkt en de ts een strak budget heeft waarom moet de voeding dan toch vervangen worden?
Ts geeft duidelijk aan dat hij gefaseerd wilt upgraden.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:51
Een 960 SLI setup is sterk af te raden.

Wat voor games speel je? Een 8120 heeft namelijk geen heel erg goede singlethreaded prestaties, misschien dat een overklok gewenst is (echter ook daarvoor hebben we meer info nodig).

[ Voor 17% gewijzigd door mitsumark op 03-05-2015 18:17 ]

Verwijderd

Maar het is dus helemaal niet zeker dat het nu nog goed werkt. Wat nu als zijn voeding gare elco's heeft die al zijn gaan lekken en de voeding nu gevaarlijk hoge ripple produceert. Dan kun je toch gemoeilijk zeggen dat het nog goed werkt, ook al mag het voor iemand met minder verstand van PC's misschien wel zo lijken.

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 18:16:
[...]

Maar het is dus helemaal niet zeker dat het nu nog goed werkt. Wat nu als zijn voeding gare elco's heeft die al zijn gaan lekken en de voeding nu gevaarlijk hoge ripple produceert. Dan kun je toch gemoeilijk zeggen dat het nog goed werkt, ook al mag het voor iemand met minder verstand van PC's misschien wel zo lijken.
Volgens mij heeft de ts nergens gezegd dat hij nu issues hreft, behalve performance. Hoe kom je er dan bij dat er iets niet goed is? Heb je er rekening mee gehouden dat hij een budget heeft? En dat hij in termijnen wilt upgraden? Dus if it aint broken, dont fixnit ;)

Verwijderd

Volgens mij heb je mijn bericht niet echt goed gelezen of niet begrepen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2015 18:53 ]

Pagina: 1