Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Ik heb een ASUS Vivo PC-VM42B-S039V waar windows 8.1 op draait en wil deze in gaan zetten als Kodi/XBMC media center en retro spelconsole bij mijn TV.

Ik kom er echter nu achter dat HDMI-CEC niet standaard ondersteund wordt in de meeste gevallen.
Is er een manier om HDMI-CEC werkend te krijgen onder Windows?
Zo ben ik niet gebonden aan ofwel een externe IR lezer of een HDMI-CEC adapter.
Een adapter zou nog niet het grootste probleem zijn, alleen weetik er maar 1 en die is meteen 40 euro.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Weet je zeker dat die hardware wel ondersteuning heeft voor HDMI-cec?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Question Mark schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:20:
Weet je zeker dat die hardware wel ondersteuning heeft voor HDMI-cec?
Mijn TV sowieso want dat werkte met de Pi ook prima, de ASUS VivoPC ben ik dus niet zeker van.
Ik heb hierover ook een mail naar ASUS gestuurd, maar even vragen bij Tweakers kan natuurlijk nooit kwaad.

Dan weet ik straks in ieder geval of ik met een extra apparaatje moet gaan werken om het draaiende te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 19:19
Google even op pulse eight. Ik gebruik zo'n 'kastje' al jaren en zou niet meer zonder kunnen.

Oh oeps. Je had t over CEC zonder module.

Never mind dan.

[ Voor 25% gewijzigd door tikkietrugjaap op 01-05-2015 16:13 ]

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Rubman schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:02:
[...]

Mijn TV sowieso want dat werkte met de Pi ook prima, de ASUS VivoPC ben ik dus niet zeker van.
Het Intel Nuc platform kan het niet, dus ik verwacht eigenlijk niet dat deze Asus het wel kan. Vandaar dat ik het al even vroeg. Als je er de hardware niet voor hebt, is het niet zo belangrijk of Windows het native ondersteund.

De enige optie is dan een CEC-adapter, zoals hierboven ook al genoemd wordt

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Rubman ik hat een vraagje heeft u dit product al in huis zo ja be vald het?

Ik ben ook naar zo iets op zoek om bij me tv te zetten voor vervanger van me mediaspelers ik wil het voornamelijk ge bruiken voor xbmc.
En heeft u hem al draaient op Windows 10?
Ik hoop iets van uw ervaring te kunnen horren al vast hartelijk dank groeten thijs

Verwijderd

Ow ja nog een vraagje over de hhd en Windows.

Staat windows op de 500 gb of staat windows daar los van zo dat je er een grotere hhd in kan zetten ik wil 2 tb er in pluggen maar ben dan bang dat ik de windows niet meer heeft?.
Ik kan hier nix over vinden op het net groeten thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Ik heb de Pulse Eight adapter gebruikt en dat werkt naar behoren (Windows 8)
Er zit enkel een 500GB HDD in waar Windows (voor geïnstalleerd) en Kodi op staat en verder is de hele handel kaal.
2TB zou zeker genoeg zijn, maar dan moet je wel Windows opnieuw installeren dmv USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke en hij is snel genoeg voor 1080p films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Thijs, wat let je om zelf eens wat onderzoek te gaan doen. Kijk welke hardware er in zit, en ga eens na of dit snel genoeg is voor je doeleinden. Zoek wat reviews op en lees deze door.

Dat werkt een stuk beter dan hier simpelweg maar de ene na de andere vraag te dumpen. Bovendien ben je nu iemands topic "aan het kapen" door eigenlijk compleet andere vragen te stellen dan de oorspronkelijke topicstarter. Dat is niet de bedoeling.

Ik doe dit topic dan ook maar op slot. Je mag rustig een topic beginnen met je vragen over het systeem, maar houdt dan wel goed de spelregels over het aanmaken van een topic in de gaten.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.