Proccesor upgrade, of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

• luukjuh93
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-11-2025
Hallo,

ik zit al een tijdje te twijfelen over iets, ik heb namelijk op facebook een MSI gaming 5 (1150) moederbord gewonnen en deze ligt nu op de kast te wachten om iets te gaan doen.

nu is mijn twijfel hetvolgende, op het moment heb ik dit:
Asus Maximus gene V (1155)
Intel core i5 3570k
Corsair 8GB ram
240 Samsung SSD
1TB HDD
750 Watt power suply
R9 280x 3GB GPU
Benq 24" Gaming scherm

die laatste heb ik nu 2 dagen en bevalt me heerlijk, op één ding na. FPS. ik game vooral veel met deze pc games die ik speel zijn: Battlefield 4&Hardline, GTA 5, World of Warcraft(WoW), Skyrim. Voor WoW doet hij het prima geen klachten. maar die andere games, vooral battlefield en GTA 5 merk ik dat ik echt gen geweldige FPS heb, ik weet dat dit meer temaken heeft met mijn videokaart maar ik vind deze niet oud en zou makkelijk 60-80FPS kunnen trekken op high/ultra settings. maar ik kom echt niet veel hoger als 40FPS en dit merk ik toch wel aan het happeren.

terugtekomen op het twijfelen: ik heb rond zittenzoeken en de Intel core i5 4690k staat mij wel aan, niet duur enz. dan kan deze in het gewonnen moederbord en kan het oudespul de deur uit en ik weer flink wat tijd vooruit. dat is wat ik denk nu. maar ik zou heel graag van meerdere mensen weten wat hun in mijn geval zouden doen. ik heb geen troep etc op mijn pc(denk aan malware of zon game booster die toch niks helpt. drivers zijn up to date etc.)

dus: optie 1: doen die i5, oude spul op de verkoop zetten en hopen dat het beter word.

Optie 2: jou optie, wat jij denkt/zou doen(ik ben berijd ongeveer 300-400€ uit te geven

groeten en bedankt voor je tijd,

Luuk :)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:20
Verkoop het Socket 1150 moederbord en koop een betere videokaart.

Het prestatieverschil tussen een 3570K en 4690K is minder dan dat tussen je huidige videokaart en een betere.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Inderdaad, wat Nitro zegt..

Volgens mij ga je er zelfs qua moederbord een beetje op achteruit...qua kwaliteit en futures.

Verder, wat is een "750 Watt power supply"?? We willen graag het merk, type en wattage weten :) .

Dus dat moederbord verkopen en een nieuwe videokaart kopen ;) , mits je een fatsoenlijke voeding hebt.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• luukjuh93
mijn voeding is de Corsair CX750M (750watt)

mijn huidige videokaart is: Asus AMD Radeon R9 280X, als ik dan naar een niewe kaart moet gaan kijken, welke raden jullie aan?

bij voorbaad dank :)

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
zo slecht is een 280X niet, dus als de fps omhoog moeten, dan moet je gaan zoeken naar een stuk snellere kaart
zoveel zijn er dat niet:
R9 290
R9 290X
GTX 970
GTX 980
(en eventueel de Titan)

de vraag is wel of een R9 290 / GTX970 de moeite is
een R9 290X lijkt mij nog interessant, de GTX 980 vind ik persoonlijk te duur voor wat het is
SLI / CF zou ik afraden

zoals Nitro zegt, zeker het mobo verkopen (nauwelijks meerwaarde), maar ik zou nog een beetje doorbijten en pas een nieuwe videokaart kopen bij de volgende generatie (tenzij je nog een mooie prijs kan krijgen voor de 280X, maar dat lukt niet altijd)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Move naar CAA.

Verder eens met catfish. Imo is het verschil met de bovenliggende gpu's dermate klein, dat het verbranden van geld is. De 300 serie van AMD staat voor de deur. Misschien dat een upgrade naar het topmodel binnen die familie leuk is.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-02 16:09

Thomg

Aww yiss

Een 780Ti zou nog een redelijke upgrade zijn ( 2e hands ) maar ik zie dat die ook niet meer aangeboden worden... Wacht maar op de 300 series :)

• luukjuh93
besloten met jullie advies te wachten tot minimaal juni( na wat rondgekeken te hebben schijnt dat de 3XX series uit te komen, inmiddels moederbord tekoop gezet, bedankt! :)
Pagina: 1