Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Excel (Drive Spreadsheet) formule werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 10-09 12:27

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Dag beste Tweakers,

Ben momenteel bezig met het opstellen van een inschrijfsysteem in Drive.

Situatie:
Doordat Google Apps nu gratis is voor non-profits hebben we besloten van ons huidige, dure en onhandige, mail en agenda systeem over te stappen naar Apps.
Momenteel hebben wij inschrijvingen voor activiteiten lopen via de agenda waar een tabel aanhangt. Hier worden NAW gegevens van klanten in genoteerd.
Dit werkt, maar niet goed. Want vaak komen dezelfde klanten naar verschillende activiteiten. Hierdoor ben je dus vaak bezig keer op keer dezelfde informatie van een klant in te vullen.

Gewenst:
In Apps zullen de activiteiten ook in de agenda komen te staan en zullen de inschrijvingen lopen via een gekoppeld Spreadsheet document in Drive. Om eerder genoemd probleem van terugkerende klanten op te lossen willen wij een apart sheet maken waar wij klantgegevens in opslaan aan hand van een deelnemersnummer. De klant kan vervolgens bij een aanmelding zijn nummer doorgeven waardoor de sheet van de inschrijving de gegevens ophaalt uit de andere sheet.

Probleem:
Ik ben zo ver om gegevens op te halen uit de source sheet en op te slaan in een ander werkblad van de inschrijving.
Waar ik mee zit is het volgende:

In Deelnemerslijst staan alle klantgegevens aan hand van een deelnemers-nummer
Wanneer in Inschrijvingen in kolom B een cijfer ingevuld wordt, moet in de rest van die rij de data van bijbehorende deelnummer geplaatst worden.

Voorbeeld:
B2 bevat nummer 1
In C2 moet nu de data uit Deelnemerslijst!A1 geplaatst worden
Wanneer in B2 dus nummer 4 staat moet in C2 dus data uit Deelnemerslijst!A4 geplakt worden, etc

Wat ik probeer is dus dmv CONCATENATE het veld te genereren dat uit deelnemerslijst gehaald moet worden. Daar gaat het echter mis.

Iemand een idee hoe het wel moet of beter kan?

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

Ten eerste is het dus geen Excel, maar Google Spreadsheet. ;)

De functie die je nodig hebt is "INDEX".

https://support.google.com/docs/answer/3098242

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Met INDEX krijg ik ook een error.

code:
1
2
3
4
=IF(B2 > 0; INDEX(Deelnemerslijst!A1:H101, B2, 2); "Vul in")
=IF(B2 > 0; (INDEX(Deelnemerslijst!A1:H101, B2, 2)); "Vul in")
=IF(B2 > 0; =INDEX(Deelnemerslijst!A1:H101, B2, 2); "Vul in")
=IF(B2 > 0; (=INDEX(Deelnemerslijst!A1:H101, B2, 2)); "Vul in")

Geen enkele werkt ;x

Ik had zowel excel en spreadsheet in de titel gezet omdat de formules grotendeels dezelfde syntax in beiden hebben ^^.
INDEX heb je ook in Excel en werkt hetzelfde, mij leek CONCATENATE passender in eerste instantie.
Maar zoals gezegd, ik sta open tot suggestie/verbetering hier :)

[Voor 30% gewijzigd door Darkfreak op 01-05-2015 12:10]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Albantar
  • Nu online

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

Volgens mij moet optie 1 correct zijn maar probeer het eens met puntkomma's in plaats van komma's? :)

Concatenate zou leuk zijn maar kan je niet op deze manier gebruiken. De referentie van een bepaalde cel is namelijk niet bijvoorbeeld B3, maar wordt slechts weergegeven als B3... Je zou die cel bijvoorbeeld ook kunnen laten weergeven als C2R3 (Column 2, Row 3) of als (2,3) en dan zou alleen door een aanpassing aan de weergave een formule niet meer werken...

(Het zelfde is trouwens ook aan de hand met die komma en puntkomma. Bij bepaalde weergaves wordt de scheiding tussen elementen weergegeven als een komma, bij andere weergavemethodes als een puntkomma. Als het weergegeven wordt als puntkomma en je typt een komma in een formule, dan wordt dat teken als iets heel anders geïnterpreteerd...)

[Voor 94% gewijzigd door Albantar op 01-05-2015 12:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Puntkomma deed de truc!
Apart dat het dus verkeerd in de support-pagina van google zelf staat.
Daar staat het dus met komma's aangegeven :O!

Maar mijn lijst werkt nu helemaal naar behoren, a milion thanks :D!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Albantar
  • Nu online

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

Als je getalsinstellingen met een decimale punt zijn (Amerikaans), dan worden argumenten van formules gescheiden met komma's. Als je instellingen met een decimale komma zijn (Europees) dan kan de komma niet gebruikt worden voor het scheiden van argumenten van formules en wordt dus de puntkomma gebruikt. Ook dat werkt in Excel niet anders... ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Albantar schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:39:
Als je getalsinstellingen met een decimale punt zijn (Amerikaans), dan worden argumenten van formules gescheiden met komma's. Als je instellingen met een decimale komma zijn (Europees) dan kan de komma niet gebruikt worden voor het scheiden van argumenten van formules en wordt dus de puntkomma gebruikt. Ook dat werkt in Excel niet anders... ;)
Ah dat wist ik dus niet :D!

Het is al een heel tijdje geleden dat ik de formules van Excel indook (en volgens mij zat ik toen aan een systeem wat volledig op engels stond, dus ook getalnotaties)

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True