Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kabel connectors voor een Sony tuner ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tinolution
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 08-12-2017
Laatst heb ik een surroundset gekocht bij een kringloop winkel , en daarna voor 8€ een Sony tuner. Nu bleek dat ik pluggetjes nodig heb om de boxen op de tuner aan te kunnen sluiten.

Bij CD-ROM land vertelde ze me dat die stekkertjes vroeger werden toegepast om diefstal tegen te gaan, maar ook dat het waarschijnlijk mogelijk zou zijn om kabelschoentjes te gebruikend IPV de originele stekkers.

Ik vind op internet wel complete kabels, maar dat voor tweemaal de kosten van de tuner terwijl ik alleen die connectors nodig heb...

Ik heb op internet gezien dat de connectors die ik nodig heb door verschillende merken gebruikt worden, dus theoretisch zou het niet heel moeilijk moeten zijn ?

Hier voor de duidelijkheid een foto van de speaker en woofer uitgangen van de Sony tuner :

http://tinoz.com/GOT/Tuner.jpg

De vraag is natuurlijk hoe ik voor een paar € aan die stekkertjes / connectors kom !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:03
Zoiets?

http://www.amazon.co.uk/S...ER-Warranty/dp/B001DH5MMU

(Nog steeds erg duur trouwens.... zou gewoon zelf iets fabrieken met schuifstekkertjes)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: ANET A6 Printer | Mijn Thingiverse Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
Als ik het goed bekijk kan je gewoon een paar kabelschoentjes aan je speakerkabels knippen, en dan zo over de + en - schuiven in de connector van de Sony tuner.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20:32

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je die over plus én min schuift (wat de vorm suggereert) maak je kortsluiting.
Als die klein genoeg zijn om er twee per speaker te gebruiken zou dat moeten werken.

Het is sowieso de vraag hoe goed dit dan gaat klinken omdat zo'n versterker is afgestemd op de speakers die erbij horen, maar daar kom je dan vanzelf wel achter.

[Voor 70% gewijzigd door mr.paaJ op 02-05-2015 09:24]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 06:14
Die aansluitingen zijn erg smal. Ik betwijfel of zelfs smalle kabelschoentjes (2.8 mm) gaan passen maar die zijn niet zo duur dus proberen kan altijd ;)

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Tinolution schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:49:
Bij CD-ROM land vertelde ze me dat die stekkertjes vroeger werden toegepast om diefstal tegen te gaan…
Welnee joh. Die kabeltjes zijn zo gemaakt zodat iedere leek de boel aan kan sluiten. Mensen leren al op jonge leeftijd dat vorm en kleur belangrijk zijn, dus dit kan maar op één manier goed gaan.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True