Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrRobot
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15-09 17:55
Ik maak al een maand of 4 tevreden gebruik van Spotify Connect op mijn Onkyo TX-NR515. De versterker zit direct op mijn Fritz box 7490 en m'n smartphone kan er dan via wifi bij. Ik zet de versterker op NET en dan selecteer je Spotify. Op je smartphone heb je een connect knopje, je selecteert de naam van de versterker en......dansen maar!
Nu staat de versterker in een kastje, genoeg ventilatie en de receiver wordt niet te warm. Een kwaadaardige peuter heeft helaas (ongemerkt) iets op de bovenkant van de versterker gelegd. 2 dagen lang is de versterker te warm geweest.
Via mijn smartphone kon ik de versterker niet meer vinden. Alle andere functies werken nog prima, goed geluid/beeld.

Na de stekker een paar minuten uit het stopcontact te hebben gehad kon ik de versterker weer vinden op m'n smartphone, helaas werkt het verbinden niet. Spotify probeert het een seconde of 6 en dan gaat hij weer terug naar lokaal afspelen.

De netwerkverbinding naar de versterker werkt prima, web console werkt. Telnet naar de remote control poort werkt ook. Laatste firmware is geinstalleerd.

Versterker heeft een factory reset gehad, meerdere smartphones getest, ander spotify account, wired verbinding getest, niets werkt.

Ik vind het heel raar dat een specifieke functie als Spotify niet meer werkt, maar internet radio bijvoorbeeld wel. Aan m'n netwerk setup is niets veranderd. Garantie is verlopen op de versterker.

Heeft iemand nog tips voor troubleshooting?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 23:06
Schieten een aantal dingen door mijn hoofd:

-Heb je niet per ongeluk met al het resetten een andere firmware geladen oid?
-Is door het resetten niet het spotify account van de receiver verwijderd. (voor connect moet je toch op het zelfde account & lan zitten)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrRobot
Hey Gijs, bedankt voor het meedenken. Voorheen moest je inderdaad een account aanmelden op je versterker voor Spotify. Met de december update (connect) gebruik je het account van je smartphone/tablet direct op je versterker. Ik heb ook een ander (niet facebook) premium account gebruikt zonder resultaat.

Blijft onwaarschijnlijk dat door hitte alleen spotify kapot gaat toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrRobot
Ok, superweird, maar vanuit het niets werkt het weer. Ik zag ook ineens m'n laptop weer als optie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• patrickmooij
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14-09 17:19
Ik had gister avond exact hetzelfde probleem met mijn Onkyo TX-NR636 versterker. Ook van alles geprobeerd (oa. firmware update, reset van router, spotify app opnieuw geinstalleerd, geprobeerd met tablet ipv mobiel) maar niets loste het probleem op. Ik kon mijn versterker ook gewoon zien via de spotify app onder het connect icoontje. Echter na een x aantal seconden proberen te connecten (groen knipperen icoontje) sprong hij weer terug naar lokaal afspelen.

Ga vanavond nogmaals proberen en hopelijk is het bij mij nu ook opgelost...

Was al bang dat er iets stuk was gegaan in de versterker en ik hem op moet sturen ter reparatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 21:49
Weet niet of je er wat aan hebt maar bij mijn yamaha receiver heb ik hetzefde probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• patrickmooij
Wellicht toch een spotify probleem? Al had ik dan wel een stuk meer meldingen verwacht...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• patrickmooij
Hier werkt het nu ook weer! Vreemd verhaal...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrRobot
Goed om te horen dat ik niet de enige was, fijn dat het weer bij je werkt Patrick. Ik was ook al aan het kijken naar een vervanging. Hopelijk werkt het bij Grandisimo ook weer inmiddels.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 21:49
Zojuist ff getest en idd het werkt weer...

• Joop81!
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 12-08-2015
Ik heb nu ook dit probleem!
De onkyo werkt prima. Is aangesloten op het netwerk. Komt ook voor in het lijstje van de spotify app: 'beschikbare apparaten'. Maar als je dan via 'instellingen' de onkyo aanklikt krijg ik de volgende melding:

'Niet beschikbaar wanneer je connect gebruikt'.

Deze melding kent niemand. Enig idee wat ik moet doen om weer via de onkyo te luisteren?

Mvg Joost.

• Joop81!
Niemand meer dit probleem?
Is hier nog steeds aanwezig, ook na de software update van de onkyo.

• EddoH
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad, bij een ander apparaat dan (geen Onkyo) . Het probleem was dat een ander apparaat (IPhone van vriendin) Spotify connect 'bezet' hield. Helemaal afsluiten van de Spotify app op haar telefoon loste het probleem op.

• Joop81!
Heb ik ook al geprobeerd. Heeft helaas niks geholpen.....

• EddoH
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Nog even voor de duidelijkheid: afsluiten op een *ander* apparaat dus(mits die ooit eens ervoor gebruikt is), niet het apparaat waarmee het nu niet lukt.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True