Toon posts:

Probleem Toshiba Satellite L750 1v2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb een Toshiba Satellite L750 1v2, en daar heb ik wat probleempjes mee. De accu laadde niet meer op en ik moest de het uiteinde van mijn oplader altijd meerdere keren draaien/erin duwen om contact te maken. Als ik de accu uit mijn laptop haalde en ik had de oplader erin zitten, dan deed hij het prima, zolang ik niet aan de plug zat. In dat laatste geval viel hij uit.

Nu heb ik een nieuwe accu gekocht (8800 mah), en deze wordt weliswaar herkend door de laptop, maar niet opgeladen! Nu is de accu (zo goed als) leeg, en als ik met de oplader erin de laptop aan zet, hij na 1/2 minuten spontaan uitvalt. Als ik de accu eruit heb en de oplader er wel in, werkt hij wel. Nu heb ik gelezen dat dit misschien aan een defecte DC Jack te wijten is, kan dat? Zou de laptop het dan nog wel gewoon doen zonder accu erin, draaiend op netstroom? Of klopt het dat de laptop het in dat geval gewoon zou doen, maar dat het opladen van een accu dan niet zou werken?

Ik weet niet of dit de juiste plek op het forum is, anders hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Sommige notebooks whitelisten de accu. Als deze niet 'origineel' is, wordt deze geweigerd. Zelf meegemaakt met een Sony, hiervoor moest de BIOS worden gepatched. :X

Kijk eens in de BIOS of je daar een melding kan vinden. :)

Edit: eerste alinea begrijp ik niet zo goed. Welke plug bedoel je? Die van de adapter?

[ Voor 16% gewijzigd door HollowGamer op 01-05-2015 07:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie! Ik kom echter niet in de BIOS, ik druk bij het opstarten op ESC, maar ik krijg vervolgens geen scherm waar ik op F1 kan drukken om in de BIOS te komen... Wel ben ik erachter gekomen dat mijn BIOS-versie 2,7 is. Any tips?

Ja, ik bedoelde de plug van de adapter!