Videokaart upgrade Dell Inspiron 3847

Pagina: 1
Acties:

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-02 23:00
Dag Tweakers,

Ik heb onlangs de Dell Inspiron 3847 gekocht. Hij bevat een i3 4160, 8GB RAM, 1TB, Intel H81 mobo, en de stock 300 watt voeding. Ik geloof dat het de Dell h300pm-00 voeding is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Inspiron 3847 (3847-6133)€ 440,89€ 440,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 440,89

Nu lijkt het me leuk om er een externe videokaart i.p.v de geïntegreerde Intel HD Graphics 4400 in te zetten, omdat ik af en toe game. Meestal op medium settings, ik ben niet veeleisend. Ik wil echter niet de voeding upgraden, omdat mijn budget ongeveer €80 is. Ik zat zelf te denken aan de R7 250, omdat deze vrij energiezuinig is: hier runt het systeem 150w. Ik weet dat iemand op het Dell forum met de stock voeding ook de Asus R7 250 draait.

Ik vroeg me af of jullie nog andere videokaarten wisten, of negatieve ervaringen hebben met de stock voeding? Ook heb ik gelezen dat bij het installeren van de videokaart (zelf nog nooit gedaan), in de BIOS Secure Boot uit moet worden gezet, en Legacy boot aan, anders zou de PC niet opstarten. Heeft iemand daar nog ervaring mee?

Bij voorbaat dank! :-)

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Er zijn mobo's van oem fabrikanten die inderdaad niet helemaal lekker werken met een andere videokaart erin dan die erin hoort, vooral HP heeft er een handje van, maar grote kans dat het wel werkt op jouw systeem als je de BIOS inderdaad op legacy zet.

De R7 250 is denk ik wel de beste keuze voor jou, het is natuurlijk geen snelheidsmonster, maar wel de snelste in zijn prijsklasse, en heel wat sneller dan een HD4400.

OEM voedingen zijn overigens vaak wel van vrij goede kwaliteit. Het is zelden troep, want dat kost een OEM alleen maar geld.

People as things, that’s where it starts.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:19

br00ky

Moderator Harde Waren

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-02 23:00
VasZaitsev schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 01:40:
Er zijn mobo's van oem fabrikanten die inderdaad niet helemaal lekker werken met een andere videokaart erin dan die erin hoort, vooral HP heeft er een handje van, maar grote kans dat het wel werkt op jouw systeem als je de BIOS inderdaad op legacy zet.

De R7 250 is denk ik wel de beste keuze voor jou, het is natuurlijk geen snelheidsmonster, maar wel de snelste in zijn prijsklasse, en heel wat sneller dan een HD4400.

OEM voedingen zijn overigens vaak wel van vrij goede kwaliteit. Het is zelden troep, want dat kost een OEM alleen maar geld.
Dus jij gaat ervan uit dat de voeding de R7 250 aankan? Verder geen betere alternatieven :-)? En het is dus alleen een kwestie van videokaart erin doen, secure boot uit, legacy boot aan en klaar is kees?

Thanks!

@br00ky Excuus, en dank.

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De voeding moet het over het algemeen genomen zeker wel aankunnen, en als het goed is, gaat het inderdaad zo makkelijk.

People as things, that’s where it starts.