Subwoofer trilt lichtjes bij lage frequenties

Pagina: 1
Acties:

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:55
Ik heb een tweedehands Rel Q150e gekocht, de subwoofer ziet er prima uit en er lijkt eigenlijk niks mis mee te zijn.

Hij trilt echter wel licht bij de wat lagere frequenties (<60 Hz). Ik heb dit uitgetest met een toongenerator, hoe lager hoe harder hij trilt. Het is echter nog steeds niet hard, je hoort het alleen echt goed als je met je oor voor de subwoofer gaat hangen. Bij normaal muziek luisteren vanaf de luisterpositie valt het niet echt op.

Heeft iemand enig idee wat ermee aan de hand kan zijn, is het een defect? Ik heb er al een aantal dingen over gelezen, maar de trillingen zijn zo zacht dat het me stug lijkt dat er echt iets stuk is.

Het lijkt niet de kast te zijn die resoneert, het geluid lijkt echt uit de woofer zelf te komen. Ik heb al voorzichtig geprobeerd de subwoofer open te maken, maar dat wilde nog niet echt lukken en ben bang om iets stuk te maken.

Heeft iemand een idee?

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49
Waarschijnlijk een paar componentjes die mee resoneren!

Soms weet ik het ook niet meer.........

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Stofkap van de spoel begint los te komen, rubber van de conus begint los te komen, (Waardoor spoel aan kan lopen in magneet) Spoel komt los, overbelast geweest met schade als gevolg, interne onderdelen zoals versterker componenten, bekabeling of reflexpijp komen los, alles kan.

Er zit iig iets los, dat is wat je hoort :)