Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Stille CPU koeler voor i5 4460

Pagina: 1
Acties:

• Luca
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 23:45
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een vrij stille en degelijke CPU koeler voor mijn i5 4460. Dit omdat ik de stock koeler ronduit dramatisch vind. Hij maakt naar mijn mening te veel geluid en hij koelt ook nog eens erg matig. Ik weet niet wat er fout gaat, maar tijdens 'alleen' wat internet zit ik zomaar al op 50 a 60 graden en bij gamen gaat dan richting de 100 graden.

Wat is je budget?
Hooguit 35 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet zozeer, zolang hij maar niet te lelijk is. :P Tenzij hij bijzonder goed koelt.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 183,95€ 183,95
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 79,99€ 79,99
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 358,51€ 358,51
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 53,95€ 53,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,95€ 32,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 56,49€ 56,49
1XFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 765,84

Ik zit zelf aan de pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO te denken, maar goed, jullie hebben er meer verstand van.

[Voor 3% gewijzigd door Luca op 30-04-2015 20:46]

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online

AnonymousWP

Oxygen Updater Administrator

Wat vind je van deze? pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Een koeler die de laatste tijd erg populair is.

Wat je altijd nog kan doen is dit: http://tweakers.net/categ...MpMTvVNrFCyMobzMvOUrAxqAQ

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 19-09 09:46
Ik heb de Scythe Mugen 4, koelt goed, stil, goedkoop :) . Ik heb 'm op een 4690k zitten, en die houd 'm op 35 graden idle, 60 graden load.

Echter, ik vind die temperaturen voor zelfs een stock koeler erg hoog, 50 a 60 graden in idle (internet, office etc.) is al hoog, en tja, over die game temperatuur ga ik niet over beginnen, dat is ook bizar hoog...

Hoe is de koeling in je kast?? Aangezien bij mij de cpu met de stock koeler op een warme dag "maar" 82 graden werd...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

pwillemske schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:47:
Ik heb de Scythe Mugen 4, koelt goed, stil, goedkoop :) . Ik heb 'm op een 4690k zitten, en die houd 'm op 35 graden idle, 60 graden load.
Die heb ik ook :), maar dan met de 4460. Koelt erg goed inderdaad, en is vrij stil. Als je hem nog stiller wilt hebben kan je beter de PCGH editie nemen. pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• pwillemske
Houd er wel rekening mee dat die iets minder koelt onder load, maar dat moet geen probleem zijn verwacht ik. Op een normale mugen 4 halen veel mensen een dikke overklok, dus voor een 4460'je moet ie meer dan zat zijn :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Luca
AnonymousWP schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:47:
Wat vind je van deze? pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Een koeler die de laatste tijd erg populair is.

Wat je altijd nog kan doen is dit: http://tweakers.net/categ...MpMTvVNrFCyMobzMvOUrAxqAQ
Haha, ben je weer! :) Is dat een betere dan die in mijn start post?
pwillemske schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:47:

Echter, ik vind die temperaturen voor zelfs een stock koeler erg hoog, 50 a 60 graden in idle (internet, office etc.) is al hoog, en tja, over die game temperatuur ga ik niet over beginnen, dat is ook bizar hoog...

Hoe is de koeling in je kast?? Aangezien bij mij de cpu met de stock koeler op een warme dag "maar" 82 graden werd...
Hmm, ziet er goed uit! Tja, hoe is de koeling in mn kast.. Speccy geeft aan dat m'n moederbord 28 graden is, mijn GPU 40 en de HDD 26 graden, dus zit dat goed?

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• pwillemske
Ja dat zit inderdaad goed, dan zou ik toch eerst eens kijken of ie wel goed gemonteerd zit, met zo'n temperaturen van die overige onderdelen moet ie haast wel verkeerd zitten of iets dergelijks...dus ik zou hem even demonteren en dan weer monteren als ik jouw was, zodat je zeker weet dat ie goed zit :) . Zo'n heethoofd is die 4460 nou ook weer niet ;)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Luca
pwillemske schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:53:
Ja dat zit inderdaad goed, dan zou ik toch eerst eens kijken of ie wel goed gemonteerd zit, met zo'n temperaturen van die overige onderdelen moet ie haast wel verkeerd zitten of iets dergelijks...dus ik zou hem even demonteren en dan weer monteren als ik jouw was, zodat je zeker weet dat ie goed zit :) . Zo'n heethoofd is die 4460 nou ook weer niet ;)
Top! Ik ga eerst even kijken. Heb de pc laten assembleren door een vriend, dus ben er geen held in. Vandaag de videokaart er zelf ook ingezet en wat was ik nerveus. :D

Afijn, ik laat het nog even weten.

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

Dattack schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:52:
[...]

Haha, ben je weer! :) Is dat een betere dan die in mijn start post?
Hij is in ieder geval 5 db stiller (it's something). ;)

Wat je ook nog kan doen is de benchmarks (qua koeling) opzoeken op internet.

• r3solution
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
Ik heb in het verleden eens een stock cooler gehad die simpelweg niet "vlak" was en dat mijn i5 cpu ook om niks veel te heet werdt voor wat ik deed. Je zou dus simpelweg ook die pech kunnen hebben. :/
Wat pwillemske zegt: cooler er eens afhalen en opnieuw monteren wil ook wel eens wonderen doen.
Note: zorg dan dat er maar een dun laagje koelpasta opzit. Minder is meer in dit geval. Die ervaring heb ikzelf ook ondervonden. ;)

Veel succes. En ook met het vinden van een "goede" cooler mocht hett opnieuw monteren geen uitkomst bieden. ;)

• AnonymousWP
  • Niet online

AnonymousWP

Wat trouwens een nóg stillere koeler is, maar wel wat duurder, is deze. Dit komt omdat hij een vast aantal RPM heeft, minimaal 800 RPM, maximaal 800 RPM :).

[Voor 21% gewijzigd door AnonymousWP op 30-04-2015 21:02]

• r3solution
  • Niet online
Dit is ook geen miskoop.
V&A aangeboden: Coolink Corator DS

Testresultaat door Tweakers zelf: reviews: Zes processorkoelers op de pijnbank

[Voor 42% gewijzigd door r3solution op 30-04-2015 21:13]

• Luca
Ah wacht, de cooler moet eraf. Haha, slim van me. Daar heb ik wel koelpasta voor nodig, die ik niet heb. Dat wordt dus eerst bestellen..

Heb je bij het installeren van een cpu cooler ook koelpasta nodig? En wat is een beetje OK spul? Niet te duur alstublieft. :)

[Voor 32% gewijzigd door Luca op 30-04-2015 21:11]

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 01:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Bij een nieuwe koeler krijg je er gewoon een tubetje bij. Anders is pricewatch: Arctic Silver 5 - 3,5 gram al prima.

• Kevin1Smid
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 06-09 22:02
Daar missen de backplates van wat hem toch al weer een stuk duurder maakt.

• Luca
Ah top. Ik denk dat ik gewoon een nieuwe koeler ga halen. Volgens veel reviews is de koeler van de i5 4460 toch al niet zo denderend, dus dan investeer ik liever even in iets dat me wat vrolijker gaat maken. De pricewatch: Scythe Mugen 4 lijkt me een prima ding, gaat het niet een probleem worden met mijn RAM-sticks of m'n GPU (qua hoogte) o.i.d.? Omdat het zulke grote dingen zijn.

• r3solution
  • Niet online
Kevin1Smid schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:33:
[...]

Daar missen de backplates van wat hem toch al weer een stuk duurder maakt.
Je hebt gelijk, dat verhaal was met totaal niet opgevallen. Bedankt voor de opheldering. d:)b

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 01:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Je hebt low-profile RAM, dus nee.
of m'n GPU (qua hoogte) o.i.d.?
Zo breed is die koeler nou ook weer niet ;).

• Luca
Top! Dan bestel ik hem en mochten er nog problemen zijn, dan laat ik het weten. Voor nu hartelijk bedankt allemaal!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luca
Dag iedereen, ik heb de koeler inmiddels binnen gekregen en heb dus ook de stock koeler eraf gehaald.

Ik haalde de koeler eraf en het viel me op dat er helemaal geen (Afijn, heel minuscuul) koelpasta op het gedeelte van de processor zit. Is dit normaal?

Klik
Klik

Het viel me op, omdat ik op YouTube veel dingen zag van dat je het schoon moest maken met ontsmettingsalcohol.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19-09 15:12
Dan heb je de cooler waarschijnlijk niet helemaal goed gemonteerd, want de koelpasta hoort verspreid over de processor te zitten. Dat verklaart ook de redelijk hoge temperaturen. Succes met het installeren van de aftermarket koeler! :)

V&A advertenties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
Nee dat is niet normaal en heb ik wel vaker voorbij zien komen bij het gebruik van de stock Intel socket1150 koeler. Deze stock koeler wordt regelmatig niet volledig goed vastgeklemd op het moederbord. Je denkt dat dan hij vast zit, maar blijkt nog een slag verder naar beneden gedrukt te kunnen worden.

Dit is dus ook de reden geweest dat je processor belachelijk warm werd en de koeler alsmaar ging loeien als een beest; er was geen contact.

Dit scheelt je wel weer schoonmaak werk :P
Nu zo snel mogelijk de nieuwe koeler monteren en genieten van lage temps en stilte!
Dit gaat een gigantische stap vooruit zijn :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luca
Haha, ik dacht al dat dit het probleem was. Is het verstandig om nog even te wachten tot mijn zus terug is met de ontsmettingsalcohol, of maakt dit stukje niet zoveel uit?

En het beste is toch een druppel ter grootte van een rijstkorrel in het midden doen, correct? Niet uitsmeren.

Edit: mijn zus is inmiddels thuisgekomen, met een ontsmetter van 96% alcohol. Is dit niet te hoog? :P

[Voor 38% gewijzigd door Luca op 01-05-2015 15:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pwillemske
Ik heb het gewoon met gaasjes (die doekjes) schoongemaakt, waarom alcohol gebruiken?? Word het alleen maar dun van hoor, ik zou niet gaan smeerlappen en gewoon met gaasjes of oorstaafjes dat beetje eraf halen.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luca
Dat ben ik veel tegengekomen op internet eerlijk gezegd, allemaal rond de 90% ook.

Nu schijnt die van mij gewoon te kunnen, is zelf een topic van op Tweakers. Het is altijd fijn om het te hebben, ook buiten dit soort praktijken om en 2 euro stelt niks voor. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
Alcohol werkt zeer goed, er wordt ten minste een oplossing van 70% aangeraden maar 96% is uiteraard nog beter! Het verdampt vrijwel direct en maakt zeer, zeer goed schoon. Ik zou altijd je CPU even schoonmaken met alcohol en een schone doek, het liefst een micro-fiber doek zodat er geen residu achter kan blijven. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luca
Koeler draait inmiddels. Heerlijk stil en koelt goed, bij het niks doen zo'n 25°C en tijdens het browsen gaat hij hooguit tot 32°C tot nu toe. Het is in ieder geval geslaagd. Ook bizar overigens, een verschil van zo'n 60°C vergeleken met eerst. 8)7

Dank iedereen voor de hulp, en voor het aanraden van deze koeler. :)

[Voor 14% gewijzigd door Luca op 01-05-2015 18:25]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True